Se huoltomies on varmaan tarkoittanut sitä että kärjet ei pysy kierrosten mukana. Vakiosähköjen pitäis kestää yli kymppitonni kierroksia ja tuskin vakiomoposa sitä ongelma on. Saattaahan se jousi olla kuoleentunut jos on alkuperäiset kärjet. Nykiminen johtuu useimmiten rikkinäisestä tulpasta tai bensansaannin ongelmista.
Kato että ne kärjet on ehjät ja että siellä ei ole piikkiä, tarkista se kärkiväli 0.4mm rakotulkilla.
Jos nyt haluat oikeasti vaihtaa kärjet niin tässä ohjeet:
-Avaat ne kaksi ruuvia ja otat sen ritilän pois
-Kärkien pitäisi irrota kun irroittaa yhden ruuvin
-Laitat uudet kärjet paikalleen ja ruuvi kiinni
-Säädät kärkivälin 0.4mm. Mäntä ylä asentoon ja kärjet auki 0.4 siinä kohti ja kiristät ruuvin. Pyöräytä konetta pari kertaa ja tarkista että on säädöissä.
-Kannatta laittaa hieman jotain vaseliinia siihen akseliin johon ne kärjet hankaa samalla kun se on mahdollista.
-Ennenkuin laitat luukun paikoilleen niin kokeile että lähteekö se käymään.
Ite tekisin sen näin. Voithan sä viedä sen mopon sinne huoltomiehen luo että tulee varmasti kuntoon
.