Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.4.2013 20:00
Trmm kirjoitti:18x30x45mm. Nailonista itse sorvasin. Niitä metallisia ulko- ja sisäkehiä ei tarvitse sorvata. Mittaa vielä itsekin, kun nuo omat puslat olivat aavistuksen alkuperäisiä lyhemmät.
Tarkoitatko että laitan uuden sorvatun osan vain metalisten palojen väliin alkuperäisen kumin tilalle vai että laitan vain pelkän nylonin takahaarukkaan ja heitän metallipalat roskalavalle?
25.4.2013 20:37
Mikä voisi olla vikana kun ajoin mopolla ja sammutin sen eikä meinannut lähteä käymään mutta sain kuitenki käyntiin ja jatkoin ajamista. Sitten kun tulin kotia sammutin mopon ja vähän ajan päästä yritin saada käymään eikä lähtenyt ollenkaan. Kipinää ei tullut ollenkaan. Sitten vähän kattelin johtoja. Virtalukossa oli joku liitin hiukan huonosti kiinni ja laitoin kunnolla paikoilleen ja muutamalla polkasulla käymään mutta en lähtenyt ajamaan. Sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin. Tulpan vaihdosta ei ollut hyötyä. Tulpanjohto ja hattu on kunnossa. Puolaan tulee heikko signaali.
Mittaristossa välähtää valot kun polkaisee.
Mopona peugeot xps 09
25.4.2013 21:06
Pögötti69 kirjoitti:Trmm kirjoitti:18x30x45mm. Nailonista itse sorvasin. Niitä metallisia ulko- ja sisäkehiä ei tarvitse sorvata. Mittaa vielä itsekin, kun nuo omat puslat olivat aavistuksen alkuperäisiä lyhemmät.
Tarkoitatko että laitan uuden sorvatun osan vain metalisten palojen väliin alkuperäisen kumin tilalle vai että laitan vain pelkän nylonin takahaarukkaan ja heitän metallipalat roskalavalle?
Nailonit niiden metalliholkkien väliin.
29.4.2013 19:53
tartteisin vähä apuja pikkuiseen ongelmaan;
eli nyt vaihteet tuntuu oudoilta, jotenkin ei tahdo vaihtaa sitä vapaalta ykköselle/alaspäin. ihan kuin ei ottais kiinni siellä/lipsuu. en osaa oikein selittää..
ennen kuin lisäsin vähän "laadukasta" bilteman moottoriöljyä, vaihteet ei tahtonut mennä ollenkaan päälle.
eli onko vika öljyssä, kytkimessä vai vaihdelaatikossa?
en oo avannut nyt kytkinkoppaa/vaihdelaatikkoa. ainut mihin oon koskenut on kaasutin ja vaijerit. voiskohan se kytkin vaijeri nyt olla jotenkin huonosti siellä?
sori sekava selittely -- hermot alkaa pettämään.
29.4.2013 20:27
Vinkiksi niille jotka swingin puslia tarvitsee , niin täältä ! http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=20006
Viimeksi muokannut hopperboi päivämäärä 1.5.2013 0:40, muokattu yhteensä 2 kertaa
29.4.2013 21:41
juppi98 kirjoitti:tartteisin vähä apuja pikkuiseen ongelmaan;
eli nyt vaihteet tuntuu oudoilta, jotenkin ei tahdo vaihtaa sitä vapaalta ykköselle/alaspäin. ihan kuin ei ottais kiinni siellä/lipsuu. en osaa oikein selittää..
ennen kuin lisäsin vähän "laadukasta" bilteman moottoriöljyä, vaihteet ei tahtonut mennä ollenkaan päälle.
eli onko vika öljyssä, kytkimessä vai vaihdelaatikossa?
en oo avannut nyt kytkinkoppaa/vaihdelaatikkoa. ainut mihin oon koskenut on kaasutin ja vaijerit. voiskohan se kytkin vaijeri nyt olla jotenkin huonosti siellä?
sori sekava selittely -- hermot alkaa pettämään.
Castrol MTX:ää tankkiin (10w-40) ni eiköhä rupee pelittämää.
30.4.2013 19:11
noiko on sopivat ? ja tuoko on siis yksi kappale? oletko itse tilannut tuollaiset?
30.4.2013 19:17
Kysyisin että miten helposti menee muitten am6 mopojen putket kiinni pösöö? sylinteriin menee suoraan, paisarin kiinnitystä joutuu vähä modaamaan. mutta entäs kun oma pösö on vm 07 siinä on senmallinen putki jossa välipilli on tosi mutkainen. niin mietin vaan että meneekö välipilli suoraan vai joutuisko underiin tekemään reiän ?
ja oisko kellää myydä metrakit thrower putkea?
30.4.2013 19:18
Päätin tossa hieman virittää mopoa, joten irrotin pakoputken ja porasin kuria hieman. Lisäksi vaihdoin vakio 84 suuttimen 90. Nytten kun kasasin pakoputken takaisin ja tuossa pihassa käyttelin niin huomasin, että tulee öljyä pakoputken liitos kohdasta.
Kuva http://aijaa.com/UiBllzEli miten tämän sais estettyä? Kuuluuko muuten toi öljy pakoputkeen? Muuten pitääkö suuttimen vaihden jälkeen säätää seos ruuvia? Mopo Peugeot XPS treet evo 2
3.5.2013 0:54
Ajelin monta kuukautta XP7 -mopolla ilman mitään virityksiä ja pahempia jäähdytysnesteen lisäilyjä (nyt olen kyllä sitä lisännyt). Nyt sitten otin kurin pois ja vaihdoin vakiosuuttimen (koko 92) uuteen suuttimeen (102). Mopo pelaaa oikein kivasti, mutta putki kuumenee niin paljon, että hehkuu hieman punaisena yhdestä kohdasta. Ylikuumenemisvalo ei pala eikä ole mitään muitakaan ongelmia.
Eli onko syytä ryhtyä jonkinlaisiin toimenpiteisiin? Jos on, niin mihin?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
3.5.2013 20:03
Katalysaattori siellä putkessa vähän lämpöä kehittelee. Isompaa suutinta tai rauhallisempaa ajoa, ei se putki muuten jäähdy. Paras vaihtoehto olisi hommata kokonaan toinen putki, koska itse en näe mitään järke mennä vakiota pilaamaan.
3.5.2013 20:12
Jos vaihdan isompaa suutinta niin mitä kokoa sen pitäisi olla?
4.5.2013 11:13
Minulla semmonen ongelma XPS -11 kanssa, että vaihteet eivät oikein välillä suostu ykköseltä ylemmäs ottaa, se vaan jumittaa siihen. Sittekku hetken veivailee sitä ja työntää välillä mopoo nii sit ottaa sen. Itse olen muutaman kilometrin ajanut mopolla vasta, mutta olen ajatellut että voisiko vika johtua kylmyydestä ? Olen ihan kujalla tämmöisten kanssa
4.5.2013 17:31
Joo noitten vaihteitten vaikeasta vaihtumisesta ylöspäin! Mulla on ollu sama juttu just sisäänajon aikana. Muistaakseni seuraavan öljyn vaihon jälkeen se lähti pois. Mut varmaa öljyssä on se vika. Joka tapauksessa se katoaa ajan myötä :p Sitä saa aika voimalla painaa ylöspäin, että se pamahtaa ja siirtyy.
4.5.2013 18:18
Kuinka paksut renkaiden akselit näissä on? Meneekäö pösön pinnavanteet helposti dt:seen?