Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

25.6.2016 3:14

No itsellä on derbis Proxin mäntä minkä viime talvena laitoin ja on kyl toiminut ihan juuri niinku pitää... Onko mulla sattunu vaan hyvä tuuri? :D Mut omaan mäntään renkaita laittaessa katsoin männänrenkaiden uran ja männänrenkaan profiilin enkä alkuun huomannu mitään eroa mut ei ne männänrenkaat sinne kuitenkaan menny oikein ku se profiili renkaas ja männäs ei ollut ihan symmetrinen. (Keskenään olivat siis sentään samanlaiset) Huomasin asian vasta mäntää sylinteriin laittaessa kun se ei mennyt paikalleen. ( rengas ei liikkunut urassa kunnolla, ei mennyt pohjaan saakka, vaan jumittui paikalleen) Että jos sulla ne männänrenkaat on paikalleen saatu ja mäntä sylinteriin niin kyllä ne luultavasti oikein on. Oma derbini tosin on vanhan mallin rabasalla että ei päde välttämättä sun kohdallas. Tuskinpa siellä pytyssä mitään vikaa on mutta yläkerran aukasemalla se selviää. Veryexin mäntiä ovat kyllä kehuneet hyviks mut itellä ei ko merkistä mitään kokemusta.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

25.6.2016 3:37

toteemi kirjoitti:Olin ottamassa derbistä pakoputkea pois mutta kuusiokolopultit oli ihan ruosteessa ja pyöristyneet joten mitenkä nyt pultit saisi auki?

No se riippuu siitä onko ko pultit pytyn kyljessä vai alkukäyrän ja paisarin välisestä liitoksessa vai? Kerro se ensiksi niin auttaminen on paljon helpompaa kun se paikka missä ne pultit on ja kuinka paljon on tilaa ympärillä määrää sen mikä on järkevin tapa irrottaa ne pultit. Ja kuusiokolokanta on nuljaantunut huonoks vissii?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.6.2016 1:29

Oisko mitenkään mahollista, että sais derbin moottorin alueelle mitenkään lisää tilaa? Ilmansuodatin ottaa kiinni takaiskariin, kaasari ei mahu kunnolla paikalle, sylinterin yläpuolella tosi vähän tilaa. Oisko mahollista laskea moottoria alaspäin tai nostaa bensatankkia hiukan ylöspäin?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.6.2016 15:08

Tomi-50 kirjoitti:Oisko mitenkään mahollista, että sais derbin moottorin alueelle mitenkään lisää tilaa? Ilmansuodatin ottaa kiinni takaiskariin, kaasari ei mahu kunnolla paikalle, sylinterin yläpuolella tosi vähän tilaa. Oisko mahollista laskea moottoria alaspäin tai nostaa bensatankkia hiukan ylöspäin?


Tankkia ei voi nostaa, sillä penkki eikä katteet menisi enään paikoilleen, ja moottoria ei voi laskea pilkkomatta kehtoa, joten ei. Ilmanputsariin saa adapterita, jotka kääntävät sitä enemmän tai vähemmän. Itselläni on tälläinen adapteri ja suurikokoinen ilmanputsari ja hyvin mahtuu.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.6.2016 15:27

Ok voisitko linkata sellasen adapterin? Mitenkäs erilaisen iskarin ostaminen tai am6 tyyliin moottorin kallistaminen eteenpäin?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.6.2016 17:56

Tomi-50 kirjoitti:Ok voisitko linkata sellasen adapterin? Mitenkäs erilaisen iskarin ostaminen tai am6 tyyliin moottorin kallistaminen eteenpäin?


En löytäny mistään sellaista joka derbiin kävisi, itsellä taisi tulla ilmanputsarin mukana.
Motin kallistuskaan ei taida olla mahdollista, sillä rabasassa swingin akseli menee motin takaosasta läpi toimien kiinnikkeenä, joten sitä ei taida saada muutettua, en kyllä ole todellakaan varma.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.6.2016 22:25

Ok, kun kaasarin säätö on aika hankalaa, kun ny luisti ei mee pohjasn asti ja sen säätäminen on aika hankalaa siinä pienessä tilassa. Pitäs taas ottaa katteet ja putki pois :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.6.2016 10:48

Vaihdoin derbi drd pro:n paioli 40mm usd keulaan stefat eikä toisessa iskarissa ollut ollenkaan jousta. Onko tämä normaalia?! ( ostin mopon käytettynä) :eek:

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.6.2016 16:02

N normaalia, toinen hoitaa pelkästään vaimennusta

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.6.2016 20:19

Onnistuisko tilaa saamaan enemmän moottorin alueelle ostamalla korkeammat iskarit?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.6.2016 22:16

Nosta takapäätä ilmaan ja totea itse ;)

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

30.6.2016 14:23

:D kai se pitää sitte putki taas ottaa pois nii pääsee luistia säätämää, ihmettelen vaan miks nää on tehty nii ahtaiks nää derbit? Vertaa vaikka fanticcii tai manki, joissa tilaa riittää.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

30.6.2016 20:10

Iskareiden korottaminen ei vaikuta konehuoneen tilavuuteen, järkikin sen sanoo. Mulla kyllä pääsee säätämään kaasaria kun irrottaa kaks ruuvia tankin päältä, ottaa letkut pois ja irrottaa tankin :D
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 30.6.2016 20:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

1.7.2016 15:01

Juu. Sain ite sillee et putki palasiks kaasari sivulle luisti pohjaa, katoin, et on pohjassa. Sitte tyhjäkäyntiruuvi auki kaasari takasi ja putki kiinni ja tyhjäkäynti kuntoon :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

1.7.2016 20:49

Onko kellään kokemusta Derpin takapään osien sorvaamisesta 15mm? Itsellä meni takapään laakeripesä niin väljäksi että pakko koneistaa kaikki, niin ajattelin kysyä jos joku tietää että millainen homma se on ja käykö osat normaalisti paikoilleen?