Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
23.3.2016 14:17
Onko muilla ollu ongelmia derbin bensatankin ja hanan liiyoksen kanssa? Kauheen pehmeetä muovia ja mulla yks jo haljennu siitä kaulan alusta ja vuotaa. Nyt uus tankki ja taas vuotaa joko siitä tai hanan ohi :/ Pystyykö tota vahvistamaan mitenkään ettei hajoais kokoajan?
29.3.2016 11:22
Missä vika, kun Senda 04 alkaa lämmettyään tiputtaa jäähdyttäjän nestettä sieltä öljypumpun kannen takaa, paikasta johon menee jäähdyttäjän letkut ja kyljessä on pieni reikä. Neste tippuu siis siitä reiästä. Onko termostaatti jumissa vai mistähän kyse?
29.3.2016 12:04
Tefa vuotaa. Siellä pumpun akselilla on kaksi stefaa selkämykset vastakkain. Toinen tiivistee jäähdytysnesteen ja toinen vaihteistoöljyn. Se pieni reikä osuu niiden stefojen väliin ja estää ettei nesteet sekoitu keskenään ( stefa tiivistää vain yhteen suuntaan ja esim. vuotava jäähdytysneste jossa painetta, pääsisi helposti öljystefan ohi, tuo reikä estää tämän). Lisäksi reikä paljastaa vioittuneen stefan. Jos ja kun vaihdat stefan, huomaa että muovisen siipipyörän alla on prikka, laita se sinne kasausvaiheessa, ei kuten normaalisti mutterin alle.
29.3.2016 12:38
notreal911 kirjoitti:Tefa vuotaa. Siellä pumpun akselilla on kaksi stefaa selkämykset vastakkain. Toinen tiivistee jäähdytysnesteen ja toinen vaihteistoöljyn. Se pieni reikä osuu niiden stefojen väliin ja estää ettei nesteet sekoitu keskenään ( stefa tiivistää vain yhteen suuntaan ja esim. vuotava jäähdytysneste jossa painetta, pääsisi helposti öljystefan ohi, tuo reikä estää tämän). Lisäksi reikä paljastaa vioittuneen stefan. Jos ja kun vaihdat stefan, huomaa että muovisen siipipyörän alla on prikka, laita se sinne kasausvaiheessa, ei kuten normaalisti mutterin alle.
Kiitos paljon!
Hoituuko tuo stefan vaihto tuon vesipumpun kannen aukaisemalla (3 ruuvia), vai pitääkö koko kytkinkoppa käyttää auki?
29.3.2016 14:37
Riippuu käytettävissä olevista työkaluista, helpommalla pääsee jos avaa kytkin puolen kopan ja saa akselin pois reiästä. Tutustu räjäytyskuvaan ensin jotta tiedät missä välissä on lukkorenkaat ym. Muutoin saatat yrittää pakottaa akselia pois lukkorengasta vasten ja voipi tulla vahinko. Muistelisin esim. että stefojen takana on lukite joten akseli tulee ulos "ulospäin" ja sitä ennen pitää sisäpuolen ratas irroittaa.
5.4.2016 21:05
Tietäskö kukaan että käykö derbin vakio mäntä airsal 50cc pytyn ja kannen kanssa vai hakkaako mäntä kanteen?
5.4.2016 21:46
Ei tarvitse kysyä neljässä topikissa, yksikin riittää. Jos muutamasta yrityksestä huolimatta kysymykseen ei tule vastausta, on kyseessä luultavasti asia johon kukaan ei osaa varmuudella vastata. Jotain osviittaa voi toki saada siitä että Airsalin 50cc mäntäsarjojen kuvauksissa mainitaan monessa nettikaupassa että sopii ainoastaan Airsalin sylinterisarjan kanssa, eli ei kävisi vakiopyttyyn. Miten tuo sitten toisin päin toimii on toinen asia. Toki jos kone on parhaillaan leväällään ja budjetti tiukilla niin ei muuta kun koittamaan miten ylös mäntä tulee suhteessa kanteen. Mäntä yläkuolokohtaan, kampiakseli lukkoon, nokare sinitarraa tai muovailuvahaa männän laelle ja kansi tulppineen varovasti kiinni.
7.4.2016 22:51
Meneekö 300 mm jarrulevy suoraan260mm tilalle?
8.4.2016 8:53
En usko, voi olla että menee mutta voit joutua kanssa tekemään adapterin jarrulle.
8.4.2016 16:02
Jege24 kirjoitti:En usko, voi olla että menee mutta voit joutua kanssa tekemään adapterin jarrulle.
Mut onks keskiön kiinnikkeet samat?
8.4.2016 21:57
On, jos samaa mallia on myyty molemmilla levykoilla, esim. R / SM usein on niin. Useinmissa ( molemmissa ) sisähalkaisija on 180mm ja pultit jaoteltu kolmeen kahden pultin ryhmään. Jarrusatulaan 20mm holkit ja pidemmät pultit, joissain tosin voi alkuperäisistä pidemmän käyttää uutena lyhyempänä pulttina. Vanhan jarrulevyn kun ottaa kauppaan malliksi voi verrata kiinnitystä uuteen.
13.4.2016 16:17
Asiasta kolmanteen, nyt on päästy kaasuttimeen käsiksi Senda R -04:n kanssa. Kone ottaa kierroksia kohtuuhyvin paikallaan vapaalla, mutta ajaessa ei jaksa kulkea, vaan röpöttää. Ykkösellä ottaa piikin ja kakkosella juuri ja juuri hädin tuskin. 3-6 vaihteella röpöttää, eikä jaksa vetää. Aukaisin kaasuttimen ja siellä oli pääsuutin 92. Onko liian iso ja mikä olisi sopiva? Neula on nyt toiseksi ylimmäisessä lovessa, kun laskin sitä yhden pykälän.
13.4.2016 22:15
Onkos sulla mitä virejä vai onko ihan vakio? Jos on vakio, niin sulla on aivan liian iso suutin. Kannataa ostaa 80-102 suutinsarja ja kokeilla eka 90 suutinta ja siitä sitten alat laskemaan aina 5 numeroa pienempään,
14.4.2016 6:10
420 kirjoitti:Onkos sulla mitä virejä vai onko ihan vakio? Jos on vakio, niin sulla on aivan liian iso suutin. Kannataa ostaa 80-102 suutinsarja ja kokeilla eka 90 suutinta ja siitä sitten alat laskemaan aina 5 numeroa pienempään,
Putkessa ei ole mitään kuristuksia tai hukkaputkia, muuten pitäs olla vakio. Tyhjäkäyntisuutin näytti olevan 50, onko tuohon tarvetta koskea?
14.4.2016 13:11
Ei varsinaisesti oo pelkkään derbiin liittyvää mutta ostin emc:ltä kahvasuojat
http://www.emc24.fi/fi/kadensijat-suoja ... style.html Niin oisko jollaki neuvoja miten nuo asennettaan ku en nyt oikee hoksaa
Vai sopiiko nuo edes tuohon tankoon
http://m.motonet.fi/fi/tuote/381353/MP- ... duro-kulta