Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.8.2016 11:47
Juu tasajännite ja vaihtojännite oli yhdessä. Saattorin vastus keltainen vastaan valkoinen oli 0.3 ohmia.
Edit: ja ilman jänniteen säätäjää johdot irti staattori työntää yli 30vac. en uskaltanut enmpää kierrätää, kun jännite alkoi nousta.
12.8.2016 13:06
Koopis kirjoitti:Malagutisti kirjoitti:Koopis kirjoitti:Apuja!!!!
Terve. Tuli ongelma johon tarvis apuja. Dt kävi huonosti, eikä sitten enään jaksanut lähteä käyntiin. Tarpeeksi kun polki, alkoi pakoputkesta kuulumaan outoa röpötystä. Tulppa vaihdettiin. Ja ei vaikutusta. Kone avattu, ja neulalaakeri oli rikki. Tämä vaihdettiin, mutta kun kone laitettiin takaisin kiinni, ei poljin liikkunut kuin muutaman kerran. Sitten poljin meni jumiin. Kone avattii . Mäntä ei liikkunut ollenkaan. Laitettiin vaihde päälle, varovaisesti taaksepäin ja mäntä liikkui hyvin. Nyt ei mäntäkään liiku, ja poljin on jumissa. Joten kysymys kuuluu, mitä tässä oikein tapahtuu ja mitä seuraavaksi lähdetään tarkistamaan.
Oliko koko kone levällään? Jos ei niin veikkaan että neulalaakerin neula runkolaakerin sisällä tai kiertokangen alapään neulalaakeri leikannut ja kone uudestaan auki. Jos oli, niin luulisin että kytkinkopassa jotain väärin.
Ei ollu koko kone auki. Tässä asiaan uudestaan läpi käyneenä sain koneen kasaan. Magneettoa pyöritin niin kiertokanki alkoi toimimaan ja pyöri ihan normaalisti. Magneettoa kun pyöritin, puolessa kierroksessa tuntui vastusta, muuten meni ihan kädellä pyörittämällä. Laitoin koneen kasaan mutta ei lähde käyntiin. Puristuksia tuntuu olevan. Tarpeeksi kun polkee niin lyö lopuksi paineita putkeen. Että taas ollaan tyhmempiä tässäkin asiassa.
Ja lisää tätä samaa. Ei suostu käymään millään. Taas veti poljin jumiin ja mäntä ei liiku. Olisko alakerran korjaus edessä vai muita hyviä ideoita.
12.8.2016 19:00
Kato nyt vaikka että staattorin pultit ovat kiinni etteivät kiilaa vauhtipyörää jumiin.
20.8.2016 19:15
nyt on dt kanssa luovutettu, eli dt laitettii kasaan ja ens viikolle varattu huolto. Jännä nähä mitä sitte sieltä sanovat. Mutta pari asiaa jäi vielä mietityttämään. Eli voisko vika olla jossainpäin moottorissa kun ei edes hörähtäny ku laitettii bensaa tulpareiästä? Ja malagutisti kun tuosta suuttimesta mainitsit että hitusen pieni, niin minkä kokoista suosittelet? detsissä siis enoxi, porattu moric 100 suuti ja solenoidi irti jos edes vaikuttaa mitää
21.8.2016 6:13
Olisihan sen sylinterin voinut irrottaa ja tarkistaa kuten joskus mainitsin. Voihan sielä olla m-renkaat säpäleinä tai männästä paloja irti. Toivottavasti vika selviää. Varmaan joku pikkuhomma kuitenkin loppujenlopuiksi.
Jos solenoidi on irti niin 100 ei ole kaukana.
22.8.2016 15:50
Terve! Mikähän olisi detsissä vikana,kun toiminut aikasemmin hyvin ,mutta nyt on alkanut pätkimään aivan älyttömästi. Yamaha dt 2009 vireinä enox, porattu moric. Pätkii alemmilla kierroksilla vähemmän mutta kun kaasun saa puoleen väliin pätkii niin paljon että meinaa välissä sammua tai jotain sinnepäin
ei ole yhtään tehoja kulkee 30kmh, vaikka huiput yleensä jotain 70km/h. Ei siis ota kierroksia ja pätkii. Tulppa vaihdettu ja johdot pitäisi olla hyvin kiinni.
23.8.2016 6:32
Tarkistaisin kaasuttimen seuraavaksi.
31.8.2016 18:52
Mikäköhän Yamahaa vaivaa kun V-face ja uudet minivilkut kiinni, niin sähköt on ihan kuolleet ku avainta kääntää ku normaalisti mittari herää eloon siinä vaiheessa. Ja vilkut toimii kun pyörä on paikaallaan mutta vilkkuminen loppuu kun kaasua antaa vähän yli puolivälin. Omat sähköräpellykset eivät ole mitään huippuluokkaa
1.9.2016 9:28
Sulake palanut ja oikosulku maihin. Jännitteensäädin voi kärvähtää tuon takia. Tarkista liitokset. Varmaan kannattaisi investoida samalla kunnon liittimiin kun noita räpeltää, sillä selviää jo pitkälle.
7.9.2016 22:20
Mikäs mun dt:ssä vikana ku männän vaihdon jälkeen moottorin häiriövalo alko vilkkumaan?
9.9.2016 23:13
Kalle37 kirjoitti:Juu tasajännite ja vaihtojännite oli yhdessä. Saattorin vastus keltainen vastaan valkoinen oli 0.3 ohmia.
Edit: ja ilman jänniteen säätäjää johdot irti staattori työntää yli 30vac. en uskaltanut enmpää kierrätää, kun jännite alkoi nousta.
Vaihdoin koko johtosarjan! Johan alkoi lataus toimimaan ja etuvalo palaa kirkkaasti.
18.9.2016 21:36
Mikäs mopoani vaivaa kun jarruvalo loistaa itsestään?Ja toinen sähkövika on se, että moottorin vikavalo ja ylikuumenemisesta varoittava punainen valo vilkkuu koko ajan. Pyörässä sähköt kunnossa paitsi että solenoidin johdot ovat katki?
19.9.2016 9:19
Ovatko jarruvalon ja parkin johdot oikein päin? Jos ovat niin johdot oikosulussa luultavasti jommasta kummasta anturista, tai antureista toinen rikki.
19.9.2016 11:47
Johdot on oikein ja takavalon anturi sökönä eli siitä se varmaab johtuu...