Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
13.4.2014 15:36
Elikkäs, eilispäivänä huomasin että derbi ei oikeen tahdo loppuun asti kiertää vaikkakin on rajottamaton cdi, noh sitten aattelin et on säädöt huonosti ja rupesin sitte väänteleen sitä seosruuvia.. sitte lähin ajaa ja ei tuntunu mitää merkittävää vaikutusta, eise vielkää kolmel ekal vaihteel kiertäny ku ehkä 7000rpm.. kerkesin 100m ajaa ja hyyty eikä oo nyt lähteny käyntii. tarkistin tulpan, saa kipinää, eikä kaasarikaa ollu tulvinu. Ja bensaaki on tankissa
Koitin saaha sitä käymää tuon säätöohjeen mukaa mikä tietopankista löytyy, ei ees hörähä.. Että mitäs nyt?
13.4.2014 16:08
kannattas ehkä vilkasta mäntää ja pyttyy ettei ois leikannu. onko puristuksia?
13.4.2014 16:16
kyllä puristukset on kunnossa, löysimpä just äskö et alipaineletku melkei poikki ni tainnu johtuu siitä
E: en silti saa sitä kiertää loppuun asti. Johtuskohan liian isosta suuttimesta? vakiopytty, 14mm kaasari ja 81 suutin. Kutosella kyllä jaksaa kiertää.
14.4.2014 22:04
Ei tarvii sisärengasta.
16.4.2014 15:40
Mulla on menny kaasarin se lämmitysjohtopoikki mietin vaikuttaako se että mopo ei käynnisty ilmanputsari kunnossa en tiiä saako bensaa kaasari putsattu voiko olla muuta vikaa ku että ei saa bensaa tai säädöt perseeltään ku oon säätöruuveja kääntäny mutta nyt seos ruuvi puoltoistaa kiekkaa auki ja tyhjäkäynti ruuvi vähän myös pitäs ne tehä nii voiko niistä johtua ku ei käinnisty
16.4.2014 16:32
katsoin mopoa ja nyt on ilmeisesti niin että kaasari saa bensaa kyllä mutta tulppa ei
16.4.2014 17:28
Moro.
Mulla on derbissä sellanen ongelma, että se ei pysy tyhjäkäynnillä kuin 5-15sec ja kaasua annettaessakin sammuu vähän ajan päästä. Tulpanhattu ja johto on kunnolla kiinni ja tulppa on aivan uusi. Yläkertakin on just uusittu, eli en usko että ois leiponu, koska puristuksia on ja lähtee ekalla polkasulla käyntiin.
Kertokaahan mikä siinä mahtaa olla vikana?
16.4.2014 18:56
Puhista kaasari ja läpät&imukaula
16.4.2014 20:04
liian pieni suutin
16.4.2014 20:19
Kiitos näistä vinkeistä, laittakaas lisää ehotuksia, niin alan käymään niitä läpi huomenna.
Mutta siis suutin on kokoa 92 ja vireinä löytyy tehoputki ja 17,5mm kaasari piperilla. Eli onko liian pieni suutin?
17.4.2014 13:43
On kyllä joo liian pieni suutin. Mulla on tehari+ 17.5mm kaasari ja 90 suutin vakioilmanputsarilla. Kokeille jollain 100 suuttimella.
17.4.2014 15:14
Enpä ois arvannu, että on liian pieni suutin, kun etusivulla neuvotaan laittamaan 90. Täytyy nyt kuitenkii ettiä isompi suutin
Noh mut kerkesin kuitenkii purkaa koko paskan, niin mitenkäs tsekataan että läpät on täysin käyttökuntosia jne?
17.4.2014 18:46
Jäi tossa konetta kasatessa kytkimen vipu, mikälie, se siinä tapin päässä kytkinkopan yläpuolella.. enivei, väärää asentoo kun kopan laitoin kiinni. Milähän sen sais käännettyy helpoiten oikeesee asentoo, ei houkuta kytkinkoppaa ruveta enää aukomaan?
Kytkintappia (taaskaan en oo nimestä varma, se tappi kytkinkopassa siis) kun en saanu nousemaa kuin n. puol cm. Kaiketi sen pitäis ylöspäin helposti nousta mut minkäs takia se ei nyt taho liikkua?
17.4.2014 19:09
mikäs helvetti on ongelmana, huomasin vuoden seisseen derbini vaihtavan vaihdetta itsestään kallistaessa. Onko eturatas vaan liian löysällä vai onko laatikossa vika?