Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
23.11.2012 8:20
laakerikulmasta itse ostin, en tiedä missä päin asut mutta, jumbon vierestä kehän toisella puolella löytyy kyseinen paikka, hintaa yhdellä laakerilla taisi olla 12e.
23.11.2012 9:01
^nikke^ kirjoitti:Osaisiko joku neuvoa miten tuo käynnistyspolkimen palautus jousi menee tarkalleen sinne. En ymmärtänyt oikein ylempää selitystä, pystyisikö joku laittamaan kuvan josta jousen/akselin asento näkyisi? Kiitos!
Ja vuosimallihan siis on -08 xtrem
Ei sen asettaminen sinne ole mitään rakettitiedettä.
Se menee vain yhteen asentoon oikein, eli rattaat täsmää ja se jousi siinä härpäkkeessä vedetään sinne rakoon.
Siinä on kuvanmukainen
"hakanen", tuo oikeaan yläkulmaan menevä. Toivottavasti ymmärsit. Jos ostit uutena tuon palautusjousen niin siinä on koko vekotin ratassysteemeininkiin. Ja ratas pitää olla paikallaan, sen jälkeen vedät tuon hakasen semmosee koloon ja koppa kiinni ja käynnistypoljin kiinni. Sen pitää sitten olla
hyvin siellä kolossa kiinni. Itse saan sen aina rukarilla vetämällä alkuun
23.11.2012 21:59
Kertokaas tietäväiset, että miten voi olla M A H D O L L I S T A että Senda ei käynnisty vaikka kaikki on aivan tiptop? Oon kattonu kaasarin, pytyn/männän, kaiken! Ja silti tuo romu ei meinaa edes luvata käynnistyä polkemalla. Työntämällä lähtee, mutta ei pysy sitten millään päällä jollei paina kaasua jatkuvasti, ja silloinkin saattaa sammua. Ainoa mitä en ole tarkistanut on ilmanputsari.
Sekin pestiin bensalla ennenkuin lähti huoltoon..
Ja siis tämä kaikki ilmeni sen jälkeen kun pyttyyn menevä jäähyletkuun tuli reikä ja vedet tuli ulos.
23.11.2012 23:54
Jos en ihan tyhmäksi heittäydy niin kuullostaisi että kaasarissa olisi liian pienet suuttimet. Tyhjäkäyntisuutin eritoten.
24.11.2012 15:49
Mikähän ongelma derbissä on ku ei kierrä ja kun piän kaasua silti pohjassa nii pikku hiljaa nousee kierrokset ja sit alkaa pätkimään ihan hirveesti eikä meinaa pysyä käynnissä? Ei ole vääntöjä eikä voi ajaa ollenkaan. Vaihdoin tulpan ja suuttimen 75 -> 80 ja alkoi toimimaan normaalisti. Lähin ajeleen täysillä ja kun päästin kaasun nii ei oikeen enää vastannu ku laitoin kaasua ja alko pätkimään pirusti taas eli sama vika tuli uudestaan? Niin ja vaikka kone on lämmin nii savuttaa pirusti, tämä oli myös kesälllä. Voisko olla roska suuttimessa? Kaasari on 14mm. Apuja kiitos
24.11.2012 16:02
Saa liikaa öljyä? Onko sulla seos vai tuoreöljyvoitelu? Kannattaa toista tulppaa koittaa ekana. Ja kaasari kannattaa puhdistaa myöski vaikka paineilmalla.
Mitäköhän mun kannattais nyt alkaa koittamaan kun vaihoin takajarrupalat mutta en saa enää ilmattua tota järjestelmää, aina pääsee vaan ilmaa jostain. Kannattaakohan ostaa joku pääjarrusylinterin korjaussarja vai mistä aloittaa?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 25.11.2012 0:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
24.11.2012 16:13
Ihan seos on. En usko et saa liikaa öljyä ku on tarkat mitat millä mitata oikea määrä öljyä. Kaasaria putsailin paineilmalla suuttimiin ja vähä joka paikkaan ku vaihdoin suuttimen. Pittää käydä kokeileen kuhan ekaks kone jäähtyy. Noista sun jarruista en osaa sanoa mitään.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 25.11.2012 0:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
25.11.2012 16:08
Sanokaas mitä kannattaisi tehdä kun haluais kytkimen ottavan jo vähemmällä kahvan painamisella. Nyt täytyy painaa ihan tuppia vasten että ottaa kunnolla. Mitä säädän?
25.11.2012 17:17
Sitä pikasäätöä vaijerin yläpäästä tai sitten vaijerin alapäätä sitä tappia kääntämällä mikä menee koneen sisään.
Oma kysymys olisi sellainen että miten tuo ensiövedonratas pitäisi tulla irti kun on ulosvetäjällä koitettu mutta se rupeaa lipsumaan aina, eikä ratas lähde irti. Parempi ulosvetäjä? Myös lämmitystä kokeiltu.
25.11.2012 19:39
Joo elikkäs mulla ois kysyttävää derbin (gileran) kytkimestä. Kun ajan niin kovemmassa vauhdissa kytkimen lähettyviltä rupeaa kuulumaan ihmeellistä rohinaa, ja kun kytkimen laittaa pohjaan niin rohina häviää. Missä vika ? Ja mopohan oli Gilera RCR -05
25.11.2012 19:40
Ite toholla lämmittelin ja ulosvetäjällä pyörittelin ja aikasa ku pelleili ulosvetäjän kans nii se lähti
25.11.2012 22:13
Mikä on mopossa kun työntämällä lähtee päälle, (polkimella ei lähde..) ja moottorista alkaa kuulua ininää. Voisko olla et vuotaa jotkut tiivisteet?
26.11.2012 21:17
Tälläne varmaa aika yleisen ongelman kysymys derbi DRD R -03 liittyen... Elikkäs mikä prkl siin on ku kauhee tärinä kokoaja yläkierroksilla ? Persepuutuu ajaessa ku yläkierroksil koko mopo tärisee ku viimosta päivää ja oon tiukannu kaikki moottorin kiinnikkeet ja ei auttanu yhtää...
Tosin etummainen kiinnike on osittain hajonnut mut kiinni kuiteki rungossa et voiko siitä aiheutuu tuo jumalaton tärinä ? Ois kiva saaha tuo mopo nyt vihdoi siedettävää kuntoo vähitelle...
Matkustajalla on viel karmeemmat oltavat siel takana tärinän takia
26.11.2012 21:18
Kampura luultavasti vaihtokunnossa.
26.11.2012 21:49
Pitäskö vaihteiston toimia jos on pelkästää sisimmät lohkot sisuksineen ja kytkin ja ensiöratas kiinni
on pyöritelty konetta ja semmosta ja toimii vaa 1, N ja 2