Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: RE: Beta RR-50

9.9.2012 0:45

Gogge kirjoitti:Ehkä, en oo ihan vissin varma kun vaihtelee aika paljon. On se nyt aika lähellä kummiskin. Säät kun alkaa painumaan 0 asteen tienoille nin vois isompikin olla.. miten pitkään uskallat sitten ajaa ;)

ajaminen loppuu vrmaan jo ennen 0 astetta... alkaa tulemaan liian kylmä jo ja mopo korttikin on ollut vasta yhden viikon että en ole koskaan talvella ajanut

Re: Beta RR-50

9.9.2012 9:39

Liian kylmä... Ei muuta ku vaatetta päälle ja betan kanssa rälläämään!

Re: Beta RR-50

9.9.2012 12:17

Itekin alotin ajot vasta marras-joulukuussa, kortin ajoin siis talvella/talveksi.

Re: Beta RR-50

9.9.2012 13:40

Beta lähtee käymään ekalla polkaisulla, kun antaa kierroksia booaa. Käy vähän aikaa ja sammuu. sen jälkeen ei lähde enää käymään vaikka kuinka polkee. Missä voisi olla vika?

Re: Beta RR-50

9.9.2012 13:41

Tulppa varmaan hajalla.

Re: Beta RR-50

9.9.2012 14:42

Liian kylmä on vasta sitten ku mopo ei käyntiin lähde:D -30c sai hetken polkea mutta kyllä se sitten hörähti jo käyntiin :D

E: Mikä voilla olla ku mittariin ei tuu kilometrejä. Tai aina tulee yks lisää mutta ku mopon sammuttaa sekin katoaa.
Nopeus näkyy oikein ja trippi mittariin tulee kyllä kilometrit

Re: Beta RR-50

9.9.2012 17:10

erkki00 kirjoitti:Beta lähtee käymään ekalla polkaisulla, kun antaa kierroksia booaa. Käy vähän aikaa ja sammuu. sen jälkeen ei lähde enää käymään vaikka kuinka polkee. Missä voisi olla vika?


kannattaa lämmitellä kone ryyppy päällä.. Tottakai se booa kun ei saa tarpeeksi bensaa/tai kylmä kone! :roll:

Re: Beta RR-50

9.9.2012 17:13

ttomidi kirjoitti:kannattaa lämmitellä kone ryyppy päällä.. Tottakai se booa kun ei saa tarpeeksi bensaa/tai kylmä kone! :roll:

Tulpassahan se vika oli...

Välivaihteethan on tyyppivika minarelleissa mutta onko se korjattavissa? Jos on niin miten?

Ja sitten minkäköhän kokoinen reikä siihen peltikuristukseen kannattaisi tehdä?

Re: Beta RR-50

9.9.2012 19:27

Riippuu paljon haluat sen kulkevan ja millä väleillä..

Välivapaat saa mun käsityksen mukaan kaikkoamaan vaihtamalla vaihderummun parempaan, muistaakseni tpr rumpu maksaa jotain 150€. Ei niistä oo niin paljon haittaa että kannattaa alkaa konetta aukomaan sen takia. Lootaöljyt vaihtamalla johonkin kunnolliseen voi myös auttaa vähän (jos ei oo vaihdettu hetkeen, tai sitten jotain jäteöljyä sisässä)

Itellä lähti tokalla säällä kuin säällä, säädöistä se on kiinni. Pahin on sillon kun alkaa lämmintä konetta käynnistämään, kun ei oo ihan varma pitäskö antaa ryyppyä vai ei, jos valitsee väärin niin ei lähde käyntiin ekalla, eikä välttämmättä tokallakaan.

Ja näillä keleillä ei vielä tarvi ryyppy päällä lämmitellä, itellä ainakin ihan tukossa jos sen tekee.

Re: Beta RR-50

9.9.2012 21:19

mitäs mieltä ootte, kuri hyllylle ja 9 piikkine eturatas? jos tulis lisää sitä vääntöä et menis noi ylämäet hyvin ylös ja vääntöä riittäisi... vai onko parempia tapoja? ;)

Re: Beta RR-50

9.9.2012 21:22

Mistähän aattelit sen 9p rissan saada? Ja 10p on muutenkin jo ihan minimi.. 11p tai 12p eteen jos takana vakiokokonen lätkä, ja kurin heittää tallinperälle..

Re: Beta RR-50

9.9.2012 21:38

Gogge kirjoitti:Mistähän aattelit sen 9p rissan saada? Ja 10p on muutenkin jo ihan minimi.. 11p tai 12p eteen jos takana vakiokokonen lätkä, ja kurin heittää tallinperälle..

no tota :D mut eiks toi 11 oo vakio? et jos pistän 12 nii sillo kiihtyvyys vaa laskee....

Re: Beta RR-50

9.9.2012 22:02

No jos vaikka testaisit sitä kurittomana, niin voin epäillä ettei siitä kiihtyvyyden laskusta aiheudu kohtuutonta haittaa :roll: Aattelet niiku että se kurin poisto ei vaikuta mitään kiihtyvyyteen eikä vääntöön eikä mihinkään? :lol:

Re: Beta RR-50

9.9.2012 22:04

Gogge kirjoitti:No jos vaikka testaisit sitä kurittomana, niin voin epäillä ettei siitä kiihtyvyyden laskusta aiheudu kohtuutonta haittaa :roll: Aattelet niiku että se kurin poisto ei vaikuta mitään kiihtyvyyteen eikä vääntöön eikä mihinkään? :lol:

no siis tarkoitus olis saada se menemään niitä ylämäkiä ilman että sammuu siihe puolee välii :D mut jos otan kurin pois, pidän vakio välit ja vaihdan 92 suuttimen?

Beta RR-50

9.9.2012 22:06

Omalla betalla aikoinaan vakiovälit kurittomana tuntui turhan lyhyiltä. 12 piikkisellä jaksaa kyllä vääntää, keulia ja keittää vaikka kahvia. Matkaa ajaessa ei joudu niin paljoa huudattamaankaan.