Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

23.7.2013 0:08

Rajoittamaton cdi on ja esim siinä pyörätiellä nopeutta varmaa joku 65-67. Nyt vielä kun muistelen tota, niin tuntu vähän että ois vetäny yhtäkkii moottorijarrulle, nopeesti tuli vedettyy kytkin pohjaan niin ei kunnolla muista. Eli voisiko olla, että ei saanu enää isommil kierroksil bensaa?

Re: Gilera RCR/SMT

24.7.2013 16:23

Ei kukaa sattuis tietämää et meneekö malossin hiilariläpät 05vm gilera smt:n vakioläppiksee ? :D

Re: Gilera RCR/SMT

24.7.2013 18:11

Mikä ois about oikeen kokonen suutin, jos heittäis tän http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... -7300.html Gileraan kiinni? Gilera on vuosimallia 2012.

Re: Gilera RCR/SMT

24.7.2013 19:15

no kokeilemalla se selviää, en usko että kukaan osaa oikein sanoa sulle suoraan sitä kokoa =D

Re: Gilera RCR/SMT

24.7.2013 23:12

Kai se sadasta ylöspäin on, kun otat vielä reikälevyn vittuun että saat kaiken hyödyn tuosta putkesta

Re: Gilera RCR/SMT

25.7.2013 16:21

Itel kävi talvella liian rikkaalla enoxin kanssa, vaikka ei ole reikälevyä ja 94 suutin. 1 ja 2 vaihteilla pätki sillee, ettei pystyny oikein ajamaan, vasta kolmosvaihteesta ylöspäin alko kunnolla menemään.

Gilsuboe, ei niistä hiilariläpistä oo mitään hyötyä vakiopytyllä, alakierroksilla tekee vain haittaa ja en usko, että ne mitään tehoa antaa korkeemmillakaan kierroksilla.

Re: Gilera RCR/SMT

28.7.2013 19:25

Kiitos vastauksista! Sain edes pientä arviota.. pitääpi kokeilla 90, 95, 100, jne..

Re: Gilera RCR/SMT

31.7.2013 19:04

Omistan gilera smt racing 12, ja ajattelin vaihtaa mopoon uuden vähän isomman suuttimen kun huippuihin tulee ryyppy pohjassa yli 5km/h lisää. Mopossa on (ilmeisesti) vakiona 72 koon suutin. Antakaas vähän suuntaan antavia ehdotuksia, että minkä kokoinen vois olla hyvä (tiedän että on mallikohtainen). Ja sitten vielä että onko se 5mm vai 6mm kierre kun aloittelia vielä olen :D . Mopossa kuri kiinni eikä muutenkaan ole viritetty.

Re: Gilera RCR/SMT

31.7.2013 19:40

Juu vakiona on 72 suutin. 6mm kierteellä. Jos pelkän suuttimen vaihdat niin joku 75-80 suutin, mutta jos vaikka reikälevyn otat pois, niin joku 80-82 ois hyvä. Itsellä 85 suutin, reikälevy poissa ja hukkis tukittu, menee sen about 58 GPS. Mutta minulla on liian pieni suutin, aion vaihtaa 88 kokoisen.

Re: Gilera RCR/SMT

2.8.2013 11:45

Mikäs on (about) oikean kokoinen suutin Gilera SMT Racing jos otan kurin pois? Ja jos laitan välit 11-65, niin onko hyvät? Olisi hyvä kun kulkisi vähän alle 60:)

Re: Gilera RCR/SMT

2.8.2013 14:17

Miten vaihdan Gilera SMT 2010- mallin takajarrupalat?

Vastauksia asap!!! :-)

Re: Gilera RCR/SMT

3.8.2013 17:21

Hei miten ihmeessä ton kohokammion ruuvit saa irti kun yritin tänään vaihtaa suutinta niin ei millään lähtenyt se vasemmanpuoleinen ruuvi auki vaikka yritin erikokoisilla ja eripituisilla ruuvimeisseleillä ja pihdeillä mutta ei millään avautunut! Miten te muut saatte auki, käännättekö kaasaria (jos käännätte, miten? :D) vai miten saatte ruuvit irti?

Re: Gilera RCR/SMT

3.8.2013 21:27

Otin vaan kaasarista kiinni ja käänsin sopivampaan kulmaan ja ruuvasin auki. Ja jos ei kerta millään meinannu aueta,ookko varma että väänsit oikeaan suuntaan? :D

Re: Gilera RCR/SMT

6.8.2013 14:01

juhopit kirjoitti:Omistan gilera smt racing 12, ja ajattelin vaihtaa mopoon uuden vähän isomman suuttimen kun huippuihin tulee ryyppy pohjassa yli 5km/h lisää. Mopossa on (ilmeisesti) vakiona 72 koon suutin. Antakaas vähän suuntaan antavia ehdotuksia, että minkä kokoinen vois olla hyvä (tiedän että on mallikohtainen). Ja sitten vielä että onko se 5mm vai 6mm kierre kun aloittelia vielä olen :D . Mopossa kuri kiinni eikä muutenkaan ole viritetty.

Suosittelen sitä reikälevyn poistoo nii saat vähä vääntööki... Itel oli 84 suutin pelkän reikälevyn poiston jälkee.

Re: Gilera RCR/SMT

6.8.2013 14:16

Kannattaa myös edes vähän hioa sitä alkukäyrän holkkia. Tuo reilusti vääntöä lisää, eikä huiput nouse kovin paljoa. Paljon mukavampi ajaa kun ei ole niin tukkonen putki :D