Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.2.2012 14:07

Eihän jinkuissa cdi boksi rajoita ? kyllä kai se siihen 60 pintaan kulkee vähän alle, mutta kiihtyvyyttä tarvitsisin lisää, joten mitä olisi helpoin tehdä ?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.2.2012 16:54

En minä voinnut mistään tietää että sulla jinkku on.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.2.2012 22:28

Juujuu ei siinä mitää kunha kysyin yleisesti :DD Noo jos tohon viel 72cc ni saapi riittää.. :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.2.2012 19:18

t0mppaa kirjoitti:2 ja 4 tahti kaasareilla ei ole mitään muuta eroo paitsi suuttimen koko.

Ainakin phbg kaasareissa 2t ja 4t kaasarien neulat ja seosputket ovat erilaiset.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

18.2.2012 17:12

Sitähä minäkii.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

18.2.2012 21:20

Mutta kummatki hoitaa asiansa ihan yhtä hyvin?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.2.2012 20:48

Mikähän vois olla ku ei 125cc kiinakone lähe käyntiin?
Venttiilien ajoitus on oikein, venttiilien välys oikea, saa bensaa, kipinän antaa (kokeiltu kahella tulpalla, joista toinen uus) ja pytty ja mäntä kunnossa. Ei lähe käyntii polkemalla eikä työntämällä, polkemalla vain hörähtelee ja joskus saattaa putkessakin paukahtaa, mutta käyntii ei lähe sit millään!

Et mikähä vois olla vikana, ja mitä vois kokeilla?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.2.2012 18:14

Terse =D Itellä ois tommone proju skytari manki. Edelline omistaja on sylinteri kurkannu ja kannelle jtn teki ja uudet venttiilit vaihto. Osaa ois 16mm dellortto phpg (en sit tiiä onko 4t vai 2t) ja sille isompi imukaula (21), pitemmät välit (ja svingi) , vaahtomuovi putsari ja Skyteamin vapaavirta putki. En sitte ole oikeen tätä onnistunut säätöihi saamaa.. Sanokaas nyt joku oikei hienolla kokemuksella että pitääkö mun suosiolla hommata pienempi imukaula, ja mistä helvetistä semmose löytää ku meinaa mistää löytää :D Vai riittääkö oikeen suuttime saamine. Ku mulle tullessa oli 105 suutin, sillä kävi. Sitten mielenkiintosesti kävi jopa 56 suuttimella. 82 ei oikee tuntunu hyvälle, ei 68 eikä 62 kaan. Vai onks mulla vaa jossai muualla vika kun yläkierroksilla käy hyvi epätasasesti ? Anteeksi sekavuus mutta nyt ei tunnu siltä että osaisin kirjottaa :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.2.2012 19:33

Vika on kaasarissa, hommaa JingKe, Mikuni tai Keihin

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.2.2012 19:44

Miks, vika olis kaasarissa? Ja et vissiin sasumeil hirveesti kaasari osaa säätää? Nimittäin joku 20 numeron suurennus tai pienennys suuttimen koossa on jo _todella_ iso muutos. Joten ei ihme ettet oo saanu säätiöihin.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.2.2012 20:24

Siksi, koska nimenomaan tuo Dellorton kaasari ei vain mene säätöihin mankin kanssa. Monkeyt.netissä jos esimerkiksi etsii "phbg" hakusanalla, niin muuta ei löydykkään kuin ongelmia, pätkimistä... Helpommalla pääsee kun hommaa uuden kaasarin

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.2.2012 21:46

Siis kyllä kaasareitten kanssa on tullu hirmu määrät pelleiltyä =D mutta kun tää dellu o heitetty suoraa jostai toisesta moposta kiinni ja ei oo ikinä oikeestaa säädöissä ollukkaa nii sen takia sitä suutinta on noin rajusti pienennetty. Sillä 105 ei oikeestaa suostunu kiertää yhtään kun röpötti nii perkeleesti. Nii sit ollaan tolta 56-82 väliltä etitty...

Kävin tossa iltasella vielä kattomassa venttiilit ja niihä siinä oli että pako kanto.. No nyt sekin hoidettu mutta eipä se juuri muuksi muuttunut.

Noita kaasareita ois vielä pari. On toi skytari vakiokaasari (Deni 16mm) ja siihe 20 imukaula mutta ei se silläkään oikee pelittäny. Tosin siihe ei uusia suuttimia koitettu kun 4mm kierteellä ei niitä ollut. Mut muuten kyl koitettiin. Sit oli joku toinen japsi kaasari. 17mm tosin sekin tollee typerästi soikio niinku toi vakio. Siihe 22 imukaula ja sama ongelma kaikilla. Suutinta ei tähänkää vaihettu vakiosta. Näitten koosta ei sitten tietoa olekkaan kun niihi ei niitä jostai syystä merkata. Toisella kuitenki koitettiin kiinan skoban suuttimella joka on joku 80 ?!... Ei merkintää. Eikä myöskään juuri apua.

Saan vielä lomie jälkee kaveri mankista vakiokaasarin (16) ja porattu vakio imukaula (16mm). Niillä täytyy testata ja sitten se oma imukaula hommata jos sillä paremmi pelittää.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.2.2012 22:03

No mites se imukaula siihen vaikuttais?

Ja minkäköhän takia Dellun kaasarit ei toimis mankissa....

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.2.2012 22:18

No koska toi on noin törkee iso et virtais vähä huonosti ?

Ja joo en tiiä mutta samaa huhua minä oon kuullu et vähä heikosti menee säätöihi :s

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.2.2012 0:35

Itekin tullu todistettua ettei nuo Dellut vaan toimi mankissa. Kuulemma vika on siinä sysipaskassa imukaulan kiinnityksessä kaasariin. Jotkut on kuulemma saanu toimimaan kun on sikamassalla vuorannu sen kiinnityskohdan, mutta onko siinäkään sit mitään järkeä?

Mistä sen tietäis vaikka sulla on tälläkin hetkellä se mun kiertopalkinto-Dellorto mankissas kiinni? Sen kanssa joskus keväällä 2010 tappelin kuukauden verran ja myin pois kun ei vaan saanu toimimaan. Yhtenä päivänä toimii tietyillä säädöillä, seuraavana päivänä taas ei ollenkaan. Laippakiinnityksellä olevat kaasarit toimii paljon varmemmin. Heitä sinne Deniin kiinni suutin haarukasta 68-76, pitäis ruveta toimimaan.