Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
18.5.2012 21:17
Sen verta taitavalta kaverilta vaikuttaa jottei kannata rohkaasta sitä katkaasemahan eikä hitsaamahan mitää
EI JUMA*AUTA !! tyyppi meinaa iha tosissaan hitsata putken umpehen
Tajuaksää jotta vaikka siitä mukamas tulis kuinka hiano tahtoo , niin et sä voi hitsata putkee umpehen sillä se tuhuaa moottorin ja toisekseen eihän se kuri eres näy siältä minnekkää, ellet sä iliman paisaria aja ?
18.5.2012 21:21
KarsTa kirjoitti:niin et sä voi hitsata putkee umpehen sillä se tuhuaa moottorin
Ei se niin pitkään käynnissä pysyisi. Sammuu vaan, ja tuskin lähtee edes käyntiinkään.. Ja ite ymmärsin että hukkaputkee ottamassa pois, ja sen tilalle jäävän reiän hitsaisi metallipalalla umpeen!
18.5.2012 21:28
AIVAN!
joo, mutta eihän sitä saanu ottaa pois sillä silloonhan moposta tuli semmonen nuu nuu ... jostaki syystä ?
ja eihän se oo hukkis vaan "pakokaasujen kierrätysjärjestelmä* eli kiärrättää sitä ilimaa ilmaputsariin.
19.5.2012 21:28
No nyt kun kerran asiaa syvemmin lähdettiin ruotimaan, niin todennäköisesti kyseisessä putkessa ei virtaa pakokaasua vaan ilmaa. Se ei myöskään kierrätä mitään, vaan syöttää ilmaa pakoputkeen. Miksi kyseistä osaa ei saisi tukkia? Mitään tehollista hyötyä sen tukkimisesta ei tosin liene luvassa.
19.5.2012 22:42
Voiko joku neuvoa miten pistää toi trigger sm vakioks, kun mä oon ottanu siitä alkukäyrästä sen metalliputken sahaamalla pois ja nyt ois tarkotus myydä ja ostaa tilalle kemmu, ja ostaja haluis vakioks.
20.5.2012 13:05
ÖÖ... otat alkukäyrä- paisariliitoksen kokoisen alumiinipalaisen ja poraat siihen esimerkiksi puolet alkukäyrän kokoisen reijän ja siinä suht nopeahko kuri
ja laitat tietenkin pienenmmän suuttimen sen jälkeen
20.5.2012 23:19
minkä kokonen on generic sm renkaiden laakeri? mallinumeroa pliis:)?
21.5.2012 22:34
Nyt on ollu jo noin viikon verran ongelmia ton mun genericin kanssa kun se kuumenee todella paljon (normaalia enemmän) ja noin 5km täydellä kaasulla ajon jälkeen laiskistuu eikä kiihdy ja alkaa kulkemaan 50 (normi n.63km). Kuri on kokonaan pois ja 10 ratas. Suutin oli ensin 104 ja nyt tänään koitin oisko ollu 110 tai vähän pienempää mutta ei auttanut yhtään.
Oisko kellään mitään ehdotuksia?
21.5.2012 23:05
ootko kattonu jäähytin järjestelmän letkut ja muut hilppeet? onko katoillu nesteitä? jos nesteet katoovat ja konekuumenee eikä letkut vuoda vois vikana olla kennentiivisteiden vuotaminenmikä saattanu johtaa pitkällä ajolla lievään männän rikkoutumiseen jos puristukset kadonneet ja siintä johtuen laiskistunnu. tsekkaile noi ja laittele sit uutta matskuu:)
23.5.2012 13:55
Mitkään letkut ei vuoda, jäähdytin nesteitä on. Enkä usko että mäntä olisi vahingoittunut,?? koska pyörä toimii n.5km aivan normaalisti kunnes kuumenee niin paljon että ääni muuttuu ''röpöttäväksi'' ja sen jälkeen laiskistuu ja rupee kulkemaan 50, alemmilla vaihteilla melkeen sammuu.
Suuttimia on nyt koiteltu 100,104,110,120 ja jopa 130...
ja siis jokaisen suuttimen kanssa ajettu n.5km ja sama juttu.
Voiko olla että 10 ratas on vain liian pieni ja kone käy ylikiekoilla?
23.5.2012 15:30
ei tuossa oo mitään muuta vaihtoehtoa kun että se lämpeää liikaa, äly hoi älä jätä..
23.5.2012 20:17
äly...... Vaihettiin 11 ratas takasin ja kulki laiskasti 60km jonka jälkeen pienemmällä vaihteella buuas ja sama juttu, Sammutin sen ja työnsin kotiin.
Eli mitä nyt teen? lämpöleikkaako se vai viittaako tuo aivastelu nyt siis siihen männän rikkoutumiseen?
23.5.2012 20:33
Kone on väljä, lämmetessään käy väljäksi, booaa ja sammuu. Tuttu juttu, mäntä vaihtoon ja mahdollisesti sylinteri hoonaukseen.
23.5.2012 21:58
Tai eka kokeilet termostaatin toiminnan eli kansi irti, kannessa sellanen kultanen kapistus kahella ruuvilla kiinni, tiputat sen kattilaan missä vettä, ja alat kuumentaa sitä vettä. Sit ku vesi (en nyt muista tarkkaan) on joku 60-80 astetta pitäis sen termarin naksahtaa, jos ei nii se vaihtoon