Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
16.6.2016 23:39
Kierteet mennyt. Oletettavasti lohkon puolelta, koska se on pehmeämpi kuin itse proppu. Hanki yhtäkokoa isompi proppu, sille vastaava kierretappi ja poraa vanha reikä tapille sopivalla poralla isommaksi. Eli tee uusi, pykälää isompi kierre uudelle, isommalle propulle. Käytä jatkossa aina uutta tiivisteprikkaa, se on pehmeä ja tiivistää sopivalla kiristämisellä, vanhaa tiivisteprikkaa joutuu jokaisen uudelleen kiristämisen jälkeen kiristämään edellistä kertaa tiukemmalle ja jossain vaiheessa lohkon kierre ei kestä.
18.6.2016 3:23
Seuraava ongelma kun edellisestä selvittiin, nyt ei enää huuda, mutta pätkii, käy todella kuumana keittää nopeaa. ei ota kunnolla kierroksia, kaasu pohjassa kierrokset nousee ja laskee.. polkemalla ei käynnisty
19.6.2016 17:08
Moro, eli lähiaikoina Derbi ei ole pysynyt tyhjäkäynnillä päällä ja vasta koneen lämmettyä se pysyy käynnissä. Ennen pysyi käynnissä tyhjäkäynnillä kylmänäkin. Onko ilmanputsari tai kaasari tukossa vai mitä pitäisi tehdä?
19.6.2016 22:41
Olin ottamassa derbistä pakoputkea pois mutta kuusiokolopultit oli ihan ruosteessa ja pyöristyneet joten mitenkä nyt pultit saisi auki?
20.6.2016 17:03
Joo eli nyt ois derbissä taas vähä ongelmaa, vaihdoin tänään männän (Prox a.k.a pox) ja alkuun kaikki vaikutti toimivan just niinku pitää, jäähynesteletkut lämpeni vähän kerrassaan pytyn lämmetessä, josta voi päätellä että nesteet hyvin todennäköisesti kierti. Lämmitin konetta pihassa tyhjäkäynnillä+kevyellä kaasuttelulla, kunnes kone oli mielestäni lämennyt riittävästi. Kävin ajamassa ehkä 200m pätkän hyvin varovasti ja toimi vielä hyvin. Tämän jälkeen lähdin suorittamaan sisäänajoa kaupunkiin, ja ensimmäisessä ylämäessä löi takarenkaan lukkoon, ja totesin mielessä ettei voi olla mahdollista että leipoo samantien (trippimittarissa 2km männän vaihdosta). Sitten kokeilin kiksiä ja puristuksia oli kadonnut hieman, mutta lähti kuitenkin käyntiin. Sitten ajoin jonkun aikaa kaupungilla kun oli asioita hoidettavana. Kun olin tullut kotiin, ja myöhemmin lähdin ajamaan koneen lämmettyä, kuului koneesta viuhumisen tyyppistä ääntä, (luulin alkuun että kuuluu ketjuista, enkä kiinnittänyt ihmeitä huomioita siihen), sitten teki tismalleen saman tempun samassa kohtaa ylämäkeä. Tuon jälkeen puristukset laskivat jälleen pykälällä, mutta siitä huolimatta ajaminen oli mahdollista. Nyt taas ollut tallissa tunnin tai kaksi ja puristuksia on vaikka kuinka paljon. Vähän toivoisin jeesiä että miten tuon kanssa pitäisi edetä, maanantaipäivä on selvästi huono aika käydä mopon kimppuun...
21.6.2016 15:50
Päätti tuossa eilen hyytyä kesken ajon ihan suoralla tienpätkällä. Käyntiin lähtee vain, jos kaataa vähän bensaa tulpanreiästä. Tulppa antaa kipinää ja puristuksia on. Kaasutin juuri putsattu. Mikä avuksi?
21.6.2016 22:47
Kossukosone kirjoitti:Joo eli nyt ois derbissä taas vähä ongelmaa, vaihdoin tänään männän (Prox a.k.a pox) ja alkuun kaikki vaikutti toimivan just niinku pitää, jäähynesteletkut lämpeni vähän kerrassaan pytyn lämmetessä, josta voi päätellä että nesteet hyvin todennäköisesti kierti. Lämmitin konetta pihassa tyhjäkäynnillä+kevyellä kaasuttelulla, kunnes kone oli mielestäni lämennyt riittävästi. Kävin ajamassa ehkä 200m pätkän hyvin varovasti ja toimi vielä hyvin. Tämän jälkeen lähdin suorittamaan sisäänajoa kaupunkiin, ja ensimmäisessä ylämäessä löi takarenkaan lukkoon, ja totesin mielessä ettei voi olla mahdollista että leipoo samantien (trippimittarissa 2km männän vaihdosta). Sitten kokeilin kiksiä ja puristuksia oli kadonnut hieman, mutta lähti kuitenkin käyntiin. Sitten ajoin jonkun aikaa kaupungilla kun oli asioita hoidettavana. Kun olin tullut kotiin, ja myöhemmin lähdin ajamaan koneen lämmettyä, kuului koneesta viuhumisen tyyppistä ääntä, (luulin alkuun että kuuluu ketjuista, enkä kiinnittänyt ihmeitä huomioita siihen), sitten teki tismalleen saman tempun samassa kohtaa ylämäkeä. Tuon jälkeen puristukset laskivat jälleen pykälällä, mutta siitä huolimatta ajaminen oli mahdollista. Nyt taas ollut tallissa tunnin tai kaksi ja puristuksia on vaikka kuinka paljon. Vähän toivoisin jeesiä että miten tuon kanssa pitäisi edetä, maanantaipäivä on selvästi huono aika käydä mopon kimppuun...
Itselläkin alkoi tekemään tuota kun laitoin gileraan 50cc tekniikan kiinni. Eka oli step2 mäntä 5krt leikkas ja meni hajalle. Nyt kävin hoonauttamassa pytyn ja ostin vertexin männän. Ajoin max.10km lämppäs yhden kerran ja lähti vielä käyntiin(pakopuolella ei ole leikkautumisjälkiä), mutta puristuksia oli kadonnut. Pytty on vakiona c-kokoa(alkuperäinen mäntä c-kokoa) ja männät olivat molemmat c-kokoa. Kaasari on 17,5 lortto ja suuttimena 100. Termostaattia ei ole ja enox kiinni. Että mikäköhän nyt tässäkin on vikana. Ajoin kierrokset max. 5,5k
EDIT:Männänrenkaathan ne meni, johtuen ilmeisesti liian pienestä käyntivälyksestä
24.6.2016 1:46
Mikäköhän tolla derbillä nyt taas on hätänä ? Elikkä vaihdoin juuri Proxin "laadukkaan" männän derbiin koska edellinen leipoi. Eli olin lähdössä kaverin tallilta kotio derbiä viemään ja lämmitin ihan hyvin tyhjäkäynnillä, ajettuani 100m derbi löi takarenkaan lukkoon eli leipoi. Puristuksia oli vähän kadonnut muttei kokonaan ja teki tuota vielä 5 kertaa mutta aina lähti käyntiin, lopussa pääsi jo pidemmän matkaa ennen leipomista mutta mikäköhän tuonkin aiheutti ? Nesteidenkin pitäis ihan hyvin kiertää ja öljyäkin saa..
24.6.2016 3:09
Vixel kirjoitti:Mikäköhän tolla derbillä nyt taas on hätänä ? Elikkä vaihdoin juuri Proxin "laadukkaan" männän derbiin koska edellinen leipoi. Eli olin lähdössä kaverin tallilta kotio derbiä viemään ja lämmitin ihan hyvin tyhjäkäynnillä, ajettuani 100m derbi löi takarenkaan lukkoon eli leipoi. Puristuksia oli vähän kadonnut muttei kokonaan ja teki tuota vielä 5 kertaa mutta aina lähti käyntiin, lopussa pääsi jo pidemmän matkaa ennen leipomista mutta mikäköhän tuonkin aiheutti ? Nesteidenkin pitäis ihan hyvin kiertää ja öljyäkin saa..
Itelle tulis oireiden perusteella mieleen että oletko laittanut männän oikein päin? Eli katoitko männän päässä olevaa nuolta tms merkkiä ja laitoit männän niin, että merkki on kohti pakoaukkoa? Jos et nimittäin ole laittanut mäntää oikein päin vaan merkki osoittaakin kaasaria kohti, on männänrenkaiden "avoimet puolet" pakoaukon kohdalla ja männänrenkaat alkavat kalvautua pakoaukonreunaa vasten paskaks hyvin nopeasti ja sitten käy todennäköisesti juuri kuvailemallasi tavalla
Koko ajan ajaessasi kotiin pakoaukon reuna kalvoi männänrenkaita mistä johtuu puristusten vähentyminen ja se leipominen. Kertokaa joku muukin mielipiteensä asiasta varsinkin jos on kanssani eri mieltä mutta itselle tuo tuli ensimmäisenä mieleen kuvauksesi perusteella
24.6.2016 6:33
Voi oireiden perusteella olla myös liian iso/liian pienellä välyksellä varustettu mäntä jolloin lämpöleikkaa todella herkästi. Muutaman kerran kun on lämpännyt ni luonnollisesti mäntä väljistyy eikä enää jumiudu niin helposti.
24.6.2016 7:44
Mun oma mielipide on, että tuohon ei voi vaikuttaa enää mikään muu kuin se merkki prox. Mulla tehny aivan saman 5 kertaa tällä viikolla, maanantaina vaihdettu mäntä ja n. 120km keretty ajamaan. Aina lämmitetty huolella ennen ajoa, nesteet kiertää, mäntä on oikeinpäin, ylimääräset öljyt tankissa tuorevoitelun lisäks, m-renkaat on oikeinpäin, mäntä on vakiokokonen kuten pyttykin jne jne... Kaveri vaihto proxiin kans pari päivää takaperin ja sillä aivan sama vika. Ei tässä voi oikein vetää muita johtopäätöksiä jos täälläkin on porukkaa joilla tekee samaa... Ei enää ikinä proxia
24.6.2016 12:58
Mäntä on oikein päin ja pitäisi olla kyllä oikeeta kokoa kun männässä lukee B ja Gileran vakiopytyssä mikä nyt laitettiin lukee myös B.
Voisiko olla että männänrenkaat on laitettu väärään järjestykseen, vaikkei ohjeissa mielestäni minkäänlaista järjestystä kerrottu ja männänrenkaat näyttivät identtisiltä. Tai sitten Proxin tehtailla on vaan ajateltu että nyt on kehuttu jo tarpeeksi...
24.6.2016 13:02
En vielä oo ehtinyt konetta avaamaan, mutta onkohan nyt sitten pyttykin piloilla ? Pitäskö nyt sitten ostaa Vertexin tai Italkitin mäntä vai onko jotkut halvemmatkin hyviä tai edes toimivia ?
24.6.2016 13:07
Ei niillä pitäis niin suurta merkitystä olla, että toistuvasti aiheuttais leikkaamisen. Niissä mrenkaissa on sellaset T-kirjaimen näköset täpät, jotka käsittääkseni tulee sitten laittaa päällepäin. Meikäläisenkään mielestä niissä renkaissa ei mitään eroavaisuuksia näkyny olevan. Mulla ei ollu pytyssä kun pieniä sävyeroja, ei tuntunu kynnellä mitään epätasaisuuksia. Jos se kone ei aivan jumissa ole niin tuskin se pytty piloilla on, lähinnä toi mäntä proxin tapauksissa ottaa siipeensä. Prox selvästi vaan on mitä on...
24.6.2016 13:08
Vertexiä ainakin jotkut tutut suosineet ja kuulemma hyvin toimineet, korjatkaa jos olen väärässä mutta oisko toi italkit ollu nykyään osa proxia tai jotain...?