Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
28.2.2013 17:33
onko sulake ehjä?
lataako akkua?
2.3.2013 2:25
Mikä mahtaa olla vikana kun normaalisti paikallaan kierrätettäessä ei tapahdu mitään epänormaalia. ja kun lähtee ajamaan niin juuri ennen piikkiä alkaa röpöttämään, ihan kuin ei sytyttäisi eikä se päästä kunnolla mopon kierroksia nousemaan piikille. piikille kumminkin mopolla pääsee kaikilla muillavaihteilla paitsi kutosella kun tarpeeksi kauan huudattaa. voisko vika olla puolassa/cdi-boksissa?
6.3.2013 21:50
mulla on ongelmia vilkkujen kanssa, katoin virrat mittarilla ja hyvin näyttää. vilkutki toimi. muttakun liitän vilkut kiinni niin ei sano mitää?????
9.3.2013 0:00
Samppap kirjoitti:Mikä mahtaa olla vikana... alkaa röpöttämään... voisko vika olla puolassa/cdi-boksissa?
Aloita nyt kuitenki ensin kaasarin puolelta etsimään syytä, esim. neulan asento tarkastamalla. Voisit myös suutinta kokeilla vaihtaa yms.. Mutta jos olet varma, että kaasarin puolella on kaikki kunnossa, tarkista tulppa ja sitten vasta suuntaa katseet ja ajatukset cdi-boksiin.
9.3.2013 18:20
Zande kaasari puolella kaikki kunnossa sillä samoilla suuttimilla ja neulan asennoilla alkanut toi röpötys ja pikkuhiljaa pahentunut. nyt kiertää enään ajaessa vain puoleen väliin kierroksista ja tyhjäkäynnilläkin alkanut vähän pätkiä. sytytysjärjestelmästä kaikki muu paitsi puola/cdi on vaihettu.
eli siis uutta puolaa kattelemaan?
http://www.janikaasalainen.fi/sytytyspu ... -3246.html tuollaista olen katellut mutta en ole varma sopiiko toi W tehoiltaan mopooni eli malliltaan vuoden 05 Derbi DRD Racing Sm?
11.3.2013 19:03
Jos oireet on hiljakseen ilmenneet niin senkin puolesta uskoisin vian löytyvän jostakin muualta kuin sytytyksestä, ellei sitten tulppa, mutta jos sekin kerran vaihdettu eikä auta, niin tiedä sitten.. Ellet käytä niin älyttömiä öljyseoksia, jotta ne heti tulpan rikkoo..
Mutta joka tapauksessa, jos CDI:n päädyt vaihtamaan, tuo on juurikin oikea DRD:hen, kunhan vanhakin CDI on Ducatin!!
13.3.2013 18:28
2005 vuoden Derbi Sendaan tarttis sähkökaaviota... Ei kellään ois?
13.3.2013 21:30
http://www.derbi.fi/ladattavat-tiedostot/kaytto-ohjekirjat Tuolta otat ton x treme/race ja jossain sielä lopussa on kaavio.
16.3.2013 12:13
Ostin tällä viikolla 6400 km ajetun rabasan koneen. Ja nyt asennus tyssäs siihen kun staattorilta tulevat johdot ovat erinlaisia. Sieltä tulee 4 johtoa
Ja entisessä tuli vain kolme. Ja yksi on sellainen jossa on kaksi johtoa. Ja sen päässä iso liitin joka pitäis tökkästö jonnekki mutta en löytönyt sellaista. Mikä avuksi
Malli. Derbi drd pro
16.3.2013 17:24
minkä värisiä ne johdot on? puolaan menee vihree, punanen ja valkonen ja keltanen jää yli. puolasta pitäs löytyy jokasesta kolosta mihin menee piuha niin englanniks väri selitys. valkoselle liittimelle, mikä siis haarautuu siitä keltasesta pitäs löytyä valkonen vasta liitin sieltä puolan vierestä.
16.3.2013 22:02
itse ainakin olen tehnyt sellaisen huomion että muiden derbin mangneetolta lähtee erillaiset johdot mitä pron mangeetosta lähtee eli näiden ns perusmallien mangeeton johdot olisi erillaiset mitä proossa
17.3.2013 11:02
Löysin jostain ohjeet mitenkä tavallisen derbin cdi pistetään. Eli punainen. Valkoinen. Kaks keltaista muistaakseni. Ja yks tulee mittarilta off paikkaan. Mutta tuo iso liitin jää yli. Johon on liitetty kaks keltaista. Ja eilen hörähti mopo.käyntiin. mutta kierros luvut eivät näy.
21.3.2013 1:06
Joo eli mun -97 sendassa oli edellinen omistaja rallikuski tehnyt siihen kisasähköt.
Tästä syystä, sieltä oli pätkitty piuhoja jokapuolelta ja liitelty niitä takaisin yhteen, no kyllä ne toimii hyvin ilman akkuakin muttakun haluan että se akku latautuisi kun mopolla ajetaa, (mitä se EI tee..) eli akku ei lataa ajossa,
Ja kun mennään magneeton sähköillä kun painaa vilkun päälle vilkkuu jokaikinen valo koko mopossa
ainakin tulee huomatuksi
21.3.2013 20:43
Mitään ideaa miten töötin sais derbii toimii kun autosta otin töötin
ja siinähän ei ole sitä maadotusta johdolla vaan rungosta otetaan maadotus. Ja derpissähän virta kulkee koko ajan töötissä mutta kytkin on maadotuksella? Eikös se noin mene?
Saisko sitä vaihdettua mitenkää sinne kytkimee et se sais virtaa sillo ku painas nappulaa?
22.3.2013 0:08
releellä ainakin sais, eikö toimi jos laittaa johdot "väärinpäin" tööttiin? tai sitten vaan laitat väliin muovia,kumia.tms. ettei se saa maadotusta rungosta ja laitat johdot tööttiin