Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
10.7.2013 22:41
Mistäs näihin uuen mallin derbeihin/gileroihin katteita?
10.7.2013 23:01
tsekkaa easyparts.nl
Sielä alkuperäisvaraosat.. Eipä niitä tarvikkeina myydä vielä noin uusiin, joten nuo on kalliita.
12.7.2013 7:52
Missäs sijaitsee gileran -10 smt mallissa tää ilmaruuvi? kiitos!
14.7.2013 0:09
Juuh elikkäs, smt- 10 tarvihtis uudet etuhaarukan stefat, mikä koko? ja onko paria tiettyä hyvää, joista se öljy ei pääsis mielellään läpi millään?
KIIRE
16.7.2013 23:21
Täs olis tarkoitus ostaa tuo vuoden '08 RCR. Miten iso homma on vaihtaa smoto-renkaat enduroiden tilalle? Tarviiko smotot omanlaiset vanteensa jne?
Ja sit mopon ostettua olis tarkoitus myös maalaa katteet mustaksi ja laittaa joku tarrasarja päälle. Mistä löytyis siedettävän näkösiä, ehkä jopa RCR-mallikohtaisia tarrasarjoja?
16.7.2013 23:57
Smoto- ja enduromalleissa on erikokoiset vanteet ja smotorenkaiden löytäminen enduron vanteille taitaa olla lähes mahdoton tehtävä. Smotossa on myös isompi jarrulevy eli jos vaihdat smotorenkaat vanteineen RCR:ään, joudut muokkaamaan jarrusatulan kiinnitystä tai tutkimaan menisikö enduron etujarrulevy smotovanteisiin kiinni. Ihan bolt-on-periaatteella muutos ei siis välttämättä onnistu.
18.7.2013 22:12
En oikeen usko
19.7.2013 18:36
no jos joku vois linkata jostai kurittoman alkukäyrän? ku ei noit hitsaus välineitä oo.. =D
20.7.2013 0:01
henkka37 kirjoitti:no jos joku vois linkata jostai kurittoman alkukäyrän? ku ei noit hitsaus välineitä oo.. =D
Löytyyhän tuolta rabasaniinkin menevä käyrä?
22.7.2013 0:36
Jos otan gilerastani kurin pois, niin pitääkö tehdä jtn muutakin? Ja saanko ratastamalla kulkemaan sen 55-60km/h? Mopo tällähetkellä vakio.
22.7.2013 0:59
Riippuu aikalailla vuosimallista. Mun -11 SMT:n sais menemään 55-60 kurittomalla varmaan 10-70 väleillä, menee nääs 11/65 väleillä 65-70 verran.
22.7.2013 10:50
no suuttimen vaihat ainaki.
22.7.2013 16:40
Itel on -07 ja menee ilman alkukäyrän kuristusholkkia 13-65 väleillä noin 63. Tekis mieli tukkii hukkaputki, mutta ei oikein innostais laittaa 12 piikkistä eturatasta, kun nykysilläkin väleillä ei viitti oikein vetää kaasupohjas alamäkiin.
Siihen liittyen pitää kysyy, että mistä johtuu kun oon nyt vetäny kaks kertaa alamäkeen sillee, että yhtäkkii loppuu kierrosten ottaminen ja vissii alko jotenki rajottaa. En tarkemmin tiedä mitä siinä tapahtu, kun samantien vedin kytkimen pohjaan ja aloin pumpata kaasua ja sen jälkee toimi ihan hyvin. Kaikki alko siitä kun yöllä hetken päähänpistosta päätin vetää kaasupohjas yhteen jyrkkään alamäkeen. Sitte tokan kerran tapahtu pyörätiellä semmosessa alamäessä johon olin monta kertaa aikasemmin vetäny täysii. Sen jälkee en oo alamäkii uskaltanu ajaa kovaa
22.7.2013 18:52
Vakio-CDI:ssä saattaa olla kierrosrajoitin jonka tarkoituksena ei ole kuristaa mopoa vaan estää vakiokoneelle liian korkeat kierrokset. Tai vaihtoehtoisesti vakiosähköt eivät enää pysy perässä tietyn koneen kierrosluvun jälkeen. Kummassakaan tapauksessa erityistä syytä huoleen ei ole, kannattaa vain vähentää sitä täysillä ajelemista etenkin pyöräteillä.