Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
31.1.2014 18:01
Moi!
Taas olis lisää kysymyksiä
Vein tänää mun mopon kaverille, kun se vaihtaa siihen minivilkut ja kilventelineen. Noh. Hän sanoi saaneensa vilkut toimimaan, mutta jarruvaloa hän ei saanut. Ilmeisesti hän sai sen jotenkin palamaan, mutta kun painaa jarrua se ei pala. Kaikki johdot sanoi laittaneensa oikein (punanen punaseen ja keltanen keltasee yms...) . Mikä voisi olla vikana kun jarruvalo ei pala? Hän sanoi, että kun oli vaihtanut kilventelineen niin se uusi jarruvalo ei toiminut ja sitten vaihtoi takaisin vakio jarruvalon eikä sekään toiminut. Kun lähdin viemään mopoa kaverille niin jarruvalo toimi hyvin.
Oisko kellään tietoa miten ton nyt sais toimimaan?
31.1.2014 18:24
Moi!
Taas olis lisää kysymyksiä
Vein tänää mun mopon kaverille, kun se vaihtaa siihen minivilkut ja kilventelineen. Noh. Hän sanoi saaneensa vilkut toimimaan, mutta jarruvaloa hän ei saanut. Ilmeisesti hän sai sen jotenkin palamaan, mutta kun painaa jarrua se ei pala. Kaikki johdot sanoi laittaneensa oikein (punanen punaseen ja keltanen keltasee yms...) . Mikä voisi olla vikana kun jarruvalo ei pala? Hän sanoi, että kun oli vaihtanut kilventelineen niin se uusi jarruvalo ei toiminut ja sitten vaihtoi takaisin vakio jarruvalon eikä sekään toiminut. Kun lähdin viemään mopoa kaverille niin jarruvalo toimi hyvin.
Oisko kellään tietoa miten ton nyt sais toimimaan? Siis se jarruvalo/takavalo palaa kyllä mutta kun painaa jarrua niin se ei kirkastu. Vai kuuluuko sen kirkastua mitenkää kun sen on siis ledi valo.
31.1.2014 18:46
Vielä olis 1 kysymys.
Missä tässä mopossa on sulakkeet. Mun kaveri sanoi käyneensä kaikki liittimet ja sellaset läpi ja totesi että kaikki on kunnossa, mutta sulakkeita hän ei löytänyt ja se on varmasti ainoa syy miksi se valo ei pala tehokkaammin kun jarruttaa. Kun ei jarruta se valo kyllä palaa.
31.1.2014 19:19
Noniin. Nyt selvis sulake oli rikki niin ei toiminut:)
31.1.2014 22:59
Kysyvä ei tieltä eksy, mutta ei nyt sentään tarvitse neljää viestiä laittaa samasta aiheesta. Viestin yläkulmassa on muokkaa-nappi jolla viestiä voi editoida lähettämisen jälkeen.
6.2.2014 16:14
Minkälaiset säädöt teillä on ollu tuon comp. Mallin 19mm kaasarilla ku tuntuu että hankala saada säätöihin, aina tuntuu käyväm liian rikkaalla tai laihalla. Kyseessä siis -11 vm comp
6.2.2014 22:00
Mikäs nyt HM:ssä "vikana" kun käynnistin nii kävi normaalisti, ajoin 2 metriä ja rupesi röpeltämään paljon ja sen jälkeen sammui, eikä käynnistynyt uudelleen!?
Röpeltäminen johtuu varmaankin säädöistä, jotka on ilmeisesti lämpimälle säälle, mutta mistä johtuu tuo ettei enää sitten käynnistynyt?
Noniin... eli siis mopo välillä sillein hurahtelee, mutta ei lähde käyntiin. Niin eikös tämä tarkoita, että sytytystulppa on OK? En ole vielä tarkastanut bensan saantia, mutta oon nyt tolla mopolla ajanut reilun kilometrin ettei nyt pitäisi hirveitä tukoksia olla!! Jos se saa bensaa, niin missä voisi olla vika? Varmaan menee sitten takuuhuoltoon, jos jossain muualla on vikaa!
Oisko vinkkejä nyt tähän tilanteeseen?
10.2.2014 18:10
Onko kytkinvaijeri liia kireellä? Se vois selittää sen miksei mopo käynnisty mutta röpeltämisestä en osaa sannoo juuta enkä jaata.
12.2.2014 17:50
KisaKirppu kirjoitti:Mikäs nyt HM:ssä "vikana" kun käynnistin nii kävi normaalisti, ajoin 2 metriä ja rupesi röpeltämään paljon ja sen jälkeen sammui, eikä käynnistynyt uudelleen!?
Röpeltäminen johtuu varmaankin säädöistä, jotka on ilmeisesti lämpimälle säälle, mutta mistä johtuu tuo ettei enää sitten käynnistynyt?
Noniin... eli siis mopo välillä sillein hurahtelee, mutta ei lähde käyntiin. Niin eikös tämä tarkoita, että sytytystulppa on OK? En ole vielä tarkastanut bensan saantia, mutta oon nyt tolla mopolla ajanut reilun kilometrin ettei nyt pitäisi hirveitä tukoksia olla!! Jos se saa bensaa, niin missä voisi olla vika? Varmaan menee sitten takuuhuoltoon, jos jossain muualla on vikaa!
Oisko vinkkejä nyt tähän tilanteeseen?
Katsoppa onko ryyppy jääny päälle, röpeltäminen ja se ettei lähde käyntiin voi johtua siitä että saa liikaa bensaa ja tulppa kastuu eikä lähde käyntiin
14.2.2014 20:13
Mitkä muut rattaat kun maahantuojan omat käy suoraan hmmän 428 ketjujaolle ?
2.3.2014 0:55
ajattelin ottaa kurin pois ja laittaa sit 104 suuttimen, millaisia välejä suosittelette, että kulkis n. 55-60
6.3.2014 22:29
Moi!
Voiskohan kukaan taas valaista mus parissa asiassa?
Minkä kokonen suutin HM CRM derapage RR 50 2013 vuoden mallin mopossa on?
Olen jostain lukenut, että uudet mopot meinaa rikkoa tulppia aluksi. Onko tämä täysin perätön tieto vai onko totta? Nimittäin olen nyt mun uudella mopolla ajanut noin 14 km ja ensimmäinen tulppa meni jo rikki?! Onko tuo normaalia?
Suuremmilla kierroksilla, varsinkin 3-4 vaihteilla mopo röpöttää hieman. Ei todellakaan paljon ja ottaa kierroksia normaalisti, mutta kuitenkin röpöttää. Kun ulkona on vielä suht kylmä niin johtuuko röpeltäminen siitä?
9.3.2014 12:21
@aksuus 115 suutinta siihe on suositeltu laittaa ku otat kurin pois.
Onko mitää järkee ostaa leovince paisaria ja pitää vaikioänkkä??? Mitä eroo siin ois esim tyhjää vakioputkee verrattun? Ja sellaset välit millä sais pidettyy nopeuden alle verojen?
14.3.2014 16:16
Jos otan kurit pois putkest tarviiks välttämättä ostaa uutta suutinta ja paljon huiput ilman kuria?
14.3.2014 20:27
Eihän sitä pakko ole vaihtaa, mutta kone käy vakiosuuttimella kurien poiston jälkeen laihalla seoksella jolloin se kuumenee enemmän, ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla ja pahimmillaan saattaa lämpöleikata. Suutinsarjan hinta on noin 20e ja omaan mopoon sopivan suuttimen etsimiseen menee aikaa noin puoli päivää, kun taas lämpöleikkaamisen korjauskustannukset ovat alkaen 100e ja korjaustoimet vievät muutaman päivän.