Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

12.2.2012 21:16

Ahaa, noo jos ovat ihan normi kiinan sähköt niin vihreä menee vihreään, hondan sinivalkoinen kiinan punavalkoiseen ja hondan mustapunainen kiinan keltaseen.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.2.2012 0:31

Onko järkevää laittaa 72cc 9mm kassun kanssa?
Tuoko mitään etuja?

Käykö vakiokansi jos laittaa isomman kaasarin ja seitenkakkosen?
En viiti viilata kantta.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.2.2012 2:05

Saahan siittä jonku verran tehoo, mutta ei kyllä paljoo, toi 9mm kaasari on ihan liian pieni.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.2.2012 8:48

Ei oikeen toimeis toi vakiokansi ja 9mm kaasari 72cc sylkän kanssa. Josm einaa vakiokannen laittaa 72cc kanssa pitää laittaa pytyn alle muutama alatiivari enemmän ja vaikka vähän männän venataskuja kovertaa. Kaasariksi perinteinen 19mm jinke ja rajottamaton cdi. Avarampi putki olis kanssa poikaa tai edes kuriton.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.2.2012 17:46

Eli siis ottaako venat kiinni mäntään vakiokannella? Ja jinkun putki on jo.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.2.2012 18:17

Noo, ei se välttämättä ota, mutta suosittelen heittämään pytyn alle muutaman ylimääräsen alatiivarin. Osta vaikka biltemasta millin tiivistepaperia ja siitä leikkelet niitä vaikka neljä. Sitten kone tulille ja toivo parasta. Jos kuuluu naputusta se voi olla joko venavälykset tai venat ottaa mäntään. Jos ottaa mäntän syvennä männän venataskuja inasen dremelillä. Tehojen kannalta paras olisi kyllä laskettu 110 kansi.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.2.2012 20:06

Okei. Minkä kokosta kaasaria suosittelet, jos ostan vanhanmallin kannen ja hion sitä tai 110 kansi jonka madallan? Siis 72cc pytylle.

Olen ajatellut Dellorto PHBG 16mm, onko hyvä, kokemuksia?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.2.2012 20:21

Älä mitään dellortoa kiinni paa. Osta 110cc kansi ja vie koneistamolle madallettavaksi. Siihen kylkeen 19mm jinke tms. kiinakaasari ja rajottamaton cdi niin toimii.

16mm kaasari vois olla 50cc yläkerralle hyvä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.2.2012 20:53

Paljonko ois hyvä madallus?
Eikö se jinke vastaa jtn 16mm ku eikö se oo soikea?
Eikö ohitin riitä?

Monkey viritys ja tekniikka

15.2.2012 21:14

72cc:selle 18mm dellorto on todella hyvä vaihtoehto,ja kyllä 19mm jinke vastaa 16-17mm kaasaria.madallat kantta vaikka ihan venttiilien tasolle,mutta sitten joudut syventään mäntään ventiilinkoloja.ja jos kerran koneistamolle viet käsket avartaa samalla kanavia..
Viimeksi muokannut t0mppaa päivämäärä 15.2.2012 21:16, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.2.2012 21:15

Kunhan ostaa nelarikaasarin niin ei ongelmia pitäisi tulla. Itse olisin enemmän 24-16mm mikunikopion kannalla.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.2.2012 21:17

Ja minkähän takia pitää olla just nelarikaasari? Yhtäläillä ne toimii nelarissa ja 2-Tssä.

Monkey viritys ja tekniikka

15.2.2012 21:18

2 ja 4 tahti kaasareilla ei ole mitään muuta eroo paitsi suuttimen koko.

15.2.2012 22:44

Moro ! Ehdotelkaas kun manki tuntuu nyt aika nuhalta ja pitäs saada enemmän vääntöä. Tällä hetkellä mankissa on kuriton imukaula,16mm kaasari, tyhjennetty vakiputki ja vakio ilmanputsari. (Uus kunnon vaahtomuovillinen suodatin tulossa, sama mitä käytetään minicrosseissa). Välit ovat 15-40 ajattelin koittaa 14-40 välejä nyt alkuunsa mutta kertokaapa hyviä tapoja virittää, kiitos !

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.2.2012 23:02

Mitäs mankeli kulkee? Jos kulkee sen 55-65km/h niin ihan normi noille seteille. Onhan cdi boksi rajoittamaton? Sitten olisi toki seuraava askel kannen avarrus, virinokka tai 72cc sylkkä ja isovenakansi. Tai joku näiden edellisten yhdistelmistä.