Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.4.2012 19:26
Voin kyllä lyödä vetoa että huiput jää vajaaksi jos 13/55 välit laitat, voi olla että teharin saat lyödä jos jaksaa silläkään. Pidä 12 piikkinen vaan niin jaksaa vetää muuallakin kuin pitkällä suoralla tai alamäessä...
26.4.2012 8:57
mulla vakioputki ja 13 piikkinen eturatas, niin meni sen 75
jakso kiertää loppuun asti mutta putki oli aivan tukus
30.4.2012 20:11
Perjantaina mopo hajos matkalle
sain työntää 18 km kotio nyt on vikojen selvittely tehty ja se on koneremontti on edessä ja kallis sellanen ! Joku pölvästi koulussa oli laittanu hiekkaa tankkiin ja se siitä sitten . Nyt kampiakselin ja uuden sylinterin osto eli vastaan otetaan ehdotuksia niiden suhteen
30.4.2012 20:28
Varmaan kannattaa ainaki lukollinen tankinkorkki laittaa...
Kattele jos jostain löydät kunnossa olevan aidon AM6 koneen niin suosittelen laittaa suoraan sen, niin kestääpähän ainakin. Kannattaa varmaan laittaa suoraan vahvistettu akseli (kun ne ei taida kovin paljoa enempää maksaa) ja joku merkkisylinteri niin luultavasti ovat hieman parempilaatuisia kuin halvimmat, ei tarvitse heti olla uudestaan remppaamassa.
30.4.2012 21:32
Mistä sellasta lukollistakorkkia saa ?Ajatelin että laitan mk 50cc pro race pytyn mutta mikä kampikaseli ?
30.4.2012 21:34
onko doppler kampiakselit laadukkaita
1.5.2012 12:22
juu dopler er1 kampura vai mikälie on ihan laarukas, itellä genessä Barikit competition kampura jonka ostin suomesta black bike shopista ja kestää rinkulaa sen 16 000
ja jos tota mk pro race 50 cc:tä meinaat hommata, niin sun tarvii ostaa kisasähköt ja muutenki vahvistaa kytkin sekä muuta samanmoista säätämistä mitä mäkin on tehny
niin tosiaankin minkämoinen kierre on genen tankis, kun itekki tekis mieli lukollista tankinkorkkia vaikka se onki helppo avata ilman niitä avaimia
8.5.2012 16:07
Mikähän mittaria vaivaa sillä korjasin mittarin niin että siihen tuli valot ja sitten kun laitoin mittarin kiinni ja virrat päällle niin siihen syttyi valot mutta hetken ajan kuluttua siinä on vapaavalo ja kilometrimittari kokoajan päällä vaikka virrat eivät ole päällä, mikähän mahtaa olla? sulakkeet on vaihdettu mutta yhtäkkiä vain tapahtui näin:FF
10.5.2012 9:37
ja laitoikko site minkämoisen sulakkehen sinne ? sanokko ne merkinnät?
10.5.2012 18:31
Laitoin kyselyn tuonne sähköpuolen topicciinkin mutten saanut vastausta, Eli onko kukaan vaihtanut aitoon am6,seen genen mottia. Minulla on sellainen rungossa kiinni mutta staattorin kytkennät tuottaa vaivaa. Eli genen oma staattori on ulkoisella pic up käämillä ja orkkis on sisäisellä, lisäksi johtojen värit on eri. Jotenka onnistuuko noiden naittaminen ilman että tarvitsee puoli mopoa vaihtaa uuteen.. Genen staattoristahan lähtee vain 4 piuhaa musta,harmaa,sinivalkee, ja valkee. ducatin staattorista lähtee,punainen, valkoinen, keltainen ja haaroittuva vihreä.eli käytännössä 3 piuhaa tarvitaan jotta staattori toimisi.. Onko kukaan asentanut ja saanut toimimaan.. edes käyntiin,valot voi säätää erikseen..
Harmaa on genessä vapaavalolle eikä yhteydessä muihin.
11.5.2012 11:40
Sun pitää nyt ihan ensin selvittää, että mikä johto siinä aidossa on mikäkin.
Magneetosta lähtee yleensä
- maa
- impulssikäämi (pick up coil)
- virta + (jännitteensäätimestä akulle sun muuta)
(- ajovalolle +, jos valopuola)
Ei pitäs olla vaikeeta jos yhtään sähköistä ymmärrät. Tai luet sen mopon sähkökaaviota mistä sen koneen otit ja päättelet siitä. Ei tarvitse purkaa yhtään vaan riittää että saat johdot liitettyä oikein, sitten pitäs toimia.
16.5.2012 20:03
avasin sähköstartin ja sieltä paljastui kuluneet hiilet ja koko startti oli jumissa sekä johto joka on hiilessä kiinni oli poikki ja irronnut juurestaan joten mistähän sellaisia muoviosia saisi uusia jossa on koko höskä kunnossa.
17.5.2012 3:49
mites ihmeessä tos katalysaattorin sais pois? Mä ite aattelin rälläköidä sen siit alkukäyräst pois sillee et siit jäis sitä pilliä alkukäyrään noin 2cm, sitte käydä hitsaamassa se pilli umpeen metallipalalla koulun mig-hitsissä..... Onnistuisko tä ??? En hae mtn tehoja vaan et putkest tulis siistimpi ja et kun käytän sen soodapuhallukses nii helpottais hommia aika lailla... Kiitos jo etukäteen.
17.5.2012 12:12
se ei oo katalysaattori vaan kuri
ja haluat siis tukkia koko putken niin jottei pakokaasut pääse kulkemaan muutakuin alkukäyrään ja tuhota moottorin ?
18.5.2012 17:32
vittuun vaan kaikki sieltä putkesta, alkukäyrään sitten voi tehdä peltikurin jos haluaa..
rautasahalla paisari keskeltä kahtia ja tyhjennettynä hitsaat takas kasaan, ei pitäs olla vaikeeta..