Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.7.2016 14:54
Paloiko sulake? Onko mopossa kaikki valot ja vilkut sekä Räikkä kytkettynä?
25.7.2016 15:02
Malagutisti kirjoitti:Paloiko sulake? Onko mopossa kaikki valot ja vilkut sekä Räikkä kytkettynä?
sulaketta itekki veikkaisin, mutta antaa isäpuolen tästä eteenpäi hoitaa nää sähköhommat
mutta joo valot ja vilkut on kiinni ja kaikki toimii, mut mikä toi räikkä on
25.7.2016 16:43
Tööttiä tarkoitan. Joskus myös valojohtojen tms. Maihinlyönti aiheuttaa käynti ongelmia.
25.7.2016 17:03
ok, täytyy sit seuraavaks kattella töötin ja valojen johtoja
25.7.2016 18:16
Noni mikä detsis on ku ei lähe enää käyntii ja lykkäämällä lähti ja pysy hetken käynnissä? Kaasari tukossa? Vaiko joku muu syy
26.7.2016 11:26
Tarkista nyt ensimmäisenä saako bensaa ja antaako kipinän. Samalla voi tulpan vaihtaa. Mahdollisesti voi olla kaasari tukossa tai voihan se tankkikin tyhjä olla.
27.7.2016 21:50
Mikä detsissä on ku vaihettii tulppa,jänäri,sytytyspuola, staattori ja nyt kun polkasee niin poksauttaa sulakkeen
E: tosiaan 3 eri jänäriä koitettu ja alkuperäisellä ei poksauta sulaketta, noilla kahella poksauttaa, jänärit haettu stormista ja yamaha centteristä. Muokataan vielä, että onko SH671-12 jänärillä ja Top Performancen RE00015 jänärin johtojen liitännöillä eroa.
28.7.2016 8:21
Varmaan oikosulku jossain ja vanha jännitteensäädin palanut. Tarkista että jännitteensäätimen maa on kiinni kunnolla puhtaassa metallissa. Melko hankala tapaus on kyllä. Jännitteensäätimeksi suosittelen vain alkuperäistä.
E: molempien pitäisi olla toimivia.
28.7.2016 14:05
joo ei oo koskaan tullu tämmöstä tapausta vastaa, osaakko yhtee sanoo et missä oikkari vois olla? Isäpuoli nimittäi irrottanut kaikki liittimet ja sähköjohdot että kiinni on vaan staattorin liitin, jänäri ja akku. Meillä ainakin loppuu ideat että mitä tehdä. Tällä hetkellä ainoa vaihtoehto on viedä korjaamolle, mutta sitä nyt ei tietenkään haluta, vaikka nytkin on jo satanen uponnu
29.7.2016 16:16
Silti polttaa sulakkeen molemmilla jännitteensäätimillä? Miten vanhalla staattorilla? Onhan akussakin navat oikein päin?
29.7.2016 17:08
Malagutisti kirjoitti:Silti polttaa sulakkeen molemmilla jännitteensäätimillä? Miten vanhalla staattorilla? Onhan akussakin navat oikein päin?
joo molemmilla uusilla polttaa sulakkeen, myös vanhalla staattorilla kun jompi kumpi uusista jänäreistä on kiinni. Kun uus staattori on kii ja vanha jänäri kii ei polta sulaketta, kun sitte taas uus jänäri ja uus staattori tai vanha staattori niin polttaa
30.7.2016 8:31
Pienellä netin selauksella molemmat noista jännitteensäätimistä pitäisi toimia. Se vanha varmaankin on rikki. Piipparilla johtoja läpi ja etsiä mahdollista oikosulkua. Melko mysteeri vika alkaa olla... sitä moriccia vois koittaa vaihtaa jos on sielä vika.
30.7.2016 21:10
En usko että on moricissa koska mulla on moricin se johto irti. Et oikkari siellä jossain on
31.7.2016 14:12
Mikä detsissä ku ei meinaa polkemalla lähtee käyntii mut mäkilähdöllä meni käyntii ja pysy hetken päällä?
31.7.2016 15:33
Vaihda tulppa ja putsaa kaasari.