Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
3.4.2014 16:56
Mich kirjoitti:Mikäs mahtas olla vikana?
Virit: Uus 80cc airsal, E-nox ja 21mm dellorto, suuttimena 86, neula laihimmillaan.
Eikö kuulosta liian pieneltä suuttimelta toi 86?
Ei ota paikallaan kierroksia eikä 1:llä ja 2:lla piikkiä, savuttaa mielestäni valkoista savua, ei oo hukannu nesteitä, ja eikös järjestelmään pitäisi tulla painetta jos kannentiiviste vuotaa? Suuremmilla vaihteilla kiertää tappiin ja voimaa löytyy.
Lisäksi sylinteristä kuuluu sirisevä ääni, hioutuuko toi männänrengas sielä muotoonsa, kun eikait rikkinäisenä toimis kovin hyvin.
Ei sillä ainakaan ajaa, jos kuuluu epämääräsiä ääniä, yläkerta näin aluks ainakin irti. Kannattaa myös kytkimen puolen stefa tsekata, jos sieltä pääse koneöljyä kampikammioon ja siks savuttaa..(?)
Jzoona55 kirjoitti:Derbi drd r 05:ssa ois semmonen "ongelma" kun tossa ennen koneremppaa meni semmoset 68kmh.. Sitten tehtiin tohon koneremppaa että kaikki tiivisteet yms airaslin pytty männät kampura. Siinä samalla otin kurin poissa putkesta. Nyt oon ajanu reilut 500 kilometriä konerempan jälkeen ja menee 62kmh. Derbi ottaa maksimi kierrokset 2/3 kaasulla ajaessa esim kutos vaihteella ja kun vääntää kaasun pohjaan niin taustalla kuullu pieni booaus ääni eikä kierrokset muutu miksikään. Siitä puhdistettiin kaasari ( ei tosin omasta toimesta) mutta pitäisi olla sama suutin MUTTA onkohan se kaasari sitten huonosti säädetty(?) Ja voiko käydä liian rikkaalla koska laitan hieman öljyä bensan sekaan vaikka tuorevoitelu käytössä? Koska helposti meni suoralla sen 65kmh ylitte kun oli pytyllä ajettu 360km. (jos on säädöissä vika niin saisiko apuja niihin)
Mikä suutin sulla nyt on ja kaasarin koko auttais kans.
5.4.2014 23:30
mikähä mahtaa olla vikana ku mun derbi senda sm x race -07 jätti tien poskee ku ajoin iha normisti ja sit vaa buuas, sammus ja sit menin tien reunaa ja huomasin, että jäähdytysneste on iha vähissä ja sielt sivulohkon välistä vuotaa jäähdytysnestettä ja kaiken lisäks mopo ei enää käynnisty ollenkaa. no ei siin sit, seuraavana päivänä vaihdoin männän ja kannentiivisteet, mutta en sivulohkon tiivistet. heti ku oon vaihtanu kaikki, mopo käynnistyy ja ei mitää ongelmaa, ajan 7km ja pysähdyn ja nään et jäähdytysnestetankki iha tilkka enää jäljel ja vuotaa nii pirusti ja ei lähe enää käyntii. eli mitäs nyt sit pitäis tehä ? aattelin et vaihdan sen sivulohkon tiivisteen uuteen tiivisteesee, mitä mieltä ? mitäs sit pitäs tehä jotta käynnistys ? tulppaa en oo vaihtanu enkä suutinta tai mitää muuta. hukkaputki on hitsattu umpee.
6.4.2014 7:46
Kato öljyt jos harmaat nii Vesipumpun stefa menny ja vuotaa öljyjen sekaa veet eli todennäkösesti jos pariin kertaa oot jumiin ajanu nii alkaa olee aika heikossa kunnossa kone.
6.4.2014 10:27
eli suosittelet vaihtaa uuden vesipumppusarjan ?
6.4.2014 10:43
No pura nyt aluksi sitä konetta nii ei tarvi turhaa ostella
öljyt pois jos harmaat nii kytkin koppa irti ja sit vesipumppu irti ja katot stefat siitä ja vaihat uuen.
6.4.2014 12:25
Mistä johtuu että pätkii ihan vitusti suoraan sanottuna. Ottaa piikin vasta 5 vaihteella (putkena metrakit eli siin 6.5k kohal pitäs ottaa piikki mutta ei vaan kierrä) vapaalla taas jaksaa kiertää vähän paremmin mutta esim kylmänä kun lähtee ajamaan niin kyl se alkuun sillon kiihtyy normaalisti. Suuttimen vaihdoin 8 numeroa pienemmäksi ja ei vaikutusta. Voiko johtua seosruuvista tai neulan säädöistä näin iso röpeltäminen?
6.4.2014 13:11
Liian iso suutin! Pienempää suutinta vaan kehiin. Laitat nyt eka vaikka 5 kokoa pienempi ja siitä isompi/pienempi tarvittaessa.
6.4.2014 14:55
Joo siis niin tuo munki mielest ihan mahollista et suuttimest johtuu mut kummastuttaa kun tais viime kesänä 90 olla suutin samoil vireil ja nyt vaihoin siitä 90 -> 82 ja silti ei toimi hyvin... pitää kokeilla vielä pienemmällä varmaan, mutta toivottavasti vika ei ole sit jossain muussa ettei vaa leib kun käy laihal =D
6.4.2014 15:49
Ethän oo ilmanputsaria vaihtanu? Tai voi olla jos ilmaputsari ihan paskanen-------> saa liian vähä ilmaa--->röpeltää.
6.4.2014 17:02
Mulla oli sama vika ja korjaantu kaasari putsauksella ja imukaulan vaihdolla
6.4.2014 19:20
Juu katkes derbistä kytkinvaijeri (kyseessä siis Senda SM Xtreme -02) voisko joku neuvoo yksityskohtasesti sen vaijerin vaihon ? Kiitos jo etukätee ?
6.4.2014 19:31
Kannattaa kiinnittää huomiota tarkkaan mitä reittiä se vanha vaijeri kulkee ohjaustangosta kytkimeen, sen jälkeen vaan löysäät vaijerin, vedät sen irti ja asennat sen uuden vaijerin tilalle samaa reittiä kun edellinenkin meni ja kiristät sen sen verran tiukalle että vapauttaa kytkimen, muttei ole kuitenkaan liian jäykkä käyttää(eli käytännössä oman mielesi mukaan, kuhan nyt ei ihan löysälle jää;))
6.4.2014 19:40
Juu kiitos eiköhä tuo tosta onnistu (:
6.4.2014 21:28
palaten viel toho mun ongelmaan ettei käynnisty ni voisko olla et nyt ku vaihdoin sen uuden männän, että sylinteri on jotenki paskana ettei anna puristuksia ?
6.4.2014 21:35
Kansi vuotaa, tai männänrenkaat paskana. Suosittelen ainakin ottamaan putken irti ja vilkasta pakoaukosta mäntään, jos männänrenkaat ehjät, kansi vuotaa.