Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
16.11.2012 17:50
Siis tyhjä vakioputki, 17,5mm phva , rajoittamaton boksi, 12-65 välit
suutin 82, onko liian pieni?
Tulppa aika vaalean näköinen mutta nyt kun seosruuvi n.2kierrosta auki, ei nyi täyskaasulla
tulppaa en ole vielä katsonut
16.11.2012 22:38
morjes, minkälaiset vaihteistoöljyt 2010 derbi sendaan pitäis laittaa?
17.11.2012 0:03
Märkäkytkimelle soveltuvaa moottoripyörän vaihteistoöljyä. Suosittuja ja hyväksi todettuja merkkejä ovat esimerkiksi Motul Transoil, Bel Ray Gear saver ja Castrol MTX. Näitä löytynee paikallisesta MP-liikkeestä tai Motonetista.
masentaja kirjoitti:Siis tyhjä vakioputki, 17,5mm phva , rajoittamaton boksi, 12-65 välit
suutin 82, onko liian pieni?
Tulppa aika vaalean näköinen mutta nyt kun seosruuvi n.2kierrosta auki, ei nyi täyskaasulla
tulppaa en ole vielä katsonut
Ei tuo suutin erityisen pieneltä kuulosta. Kokeilehan miten ryypyn käyttö vaikuttaa ajettavuuteen, jos täyskaasulla ryyppy ei tee mitään tai jopa parantaa kiihtyvyyttä on suutin liian pieni. Tulpasta tuota seoksen oikeellisuutta on kovin hankalaa tarkasti määrittää.
17.11.2012 0:25
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... uut-oljyt/ https://sparewheel.fi/index.php/cPath/40_146Auttakaa nyt keltanokkaa
tuolta sivulta suomenmaalle sopivaa oljyä
Eli tarpeeks juoksevaa, että pakkasessakin pelittää? Mitä itse laittaisitte?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 17.11.2012 3:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
17.11.2012 4:05
Öljyjen SAE-merkinnät kuvaavat öljyn ominaisuuksia, yksinkertaistaen sen viskositeettia. Tärkein ominaisuus on w-kirjaimella merkitty kylmäviskositeetti. Mitä pienempi w-arvo, sitä kylmemmässä öljy täyttää SAE-luokituksen ja voitelee riittävän luotttavasti. Vaihteistoöljyillä ja moottoriöljyillä on erilaiset viskositeetit, moottoriöljyn 10w vastaa karkeasti vaihteistoöljyn SAE75w-luokitusta. Käytännössä tuo luokitus tarkoittaa, että öljy voitelee moottoria riittävällä tavalla kylmäkäynnistyksessä alimillaan -30 asteen lämpötilassa. Näin kylmässä harva mopoilija säilyttää mopoaan tai varsinkaan lähtee ajamaan.
Itse laittaisin noista Bel-Rayn 75w lootaan jos tosissaan aiot kovilla pakkasilla ajella, mutta ei tuossa MTX 10w-40 mitään vikaa liene. MTX full synthetic on tuplasti kalliimpaa ja etkä käytössä huomaa mitään eroa.
17.11.2012 10:22
Kiitokset avusta ja neuvoista
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 17.11.2012 15:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edelliseen viestiin vastatessa sitä ei tarvitse lainata, sivu venyy vain turhaan.
17.11.2012 22:53
mikä vikana ku 1 ja 2 vaihteella antaa hyvi kaasuu ja sit 3 vaihe tai siit ylemmäs nii booaa täydellä kaasulla?
18.11.2012 11:32
mites onko kellään kokoemusta derbi gpr 50cc että onko tyyppivikoja sun muuta. olis vuosimallia 2003.
18.11.2012 23:05
velimatti saikko kirjoitti:mikä vikana ku 1 ja 2 vaihteella antaa hyvi kaasuu ja sit 3 vaihe tai siit ylemmäs nii booaa täydellä kaasulla?
Oireet viittaavat liian pieneen pääsuuttimeen. Katso aloitusviestistä suuntaa antava koko.
19.11.2012 0:52
Mikä on ongelma kun derbi käy kylmänä hyvin mutta lämpimänä röpöttää ja sammuu? Ennen sammumista lyö kipinää/liekkiä putkesta. Kaasari ja ilmanputsari puhdistettu, tulpanhattu ja tulppa vaihdettu mutta ei auta.
20.11.2012 2:26
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Öljyjen SAE-merkinnät kuvaavat öljyn ominaisuuksia, yksinkertaistaen sen viskositeettia. Tärkein ominaisuus on w-kirjaimella merkitty kylmäviskositeetti. Mitä pienempi w-arvo, sitä kylmemmässä öljy täyttää SAE-luokituksen ja voitelee riittävän luotttavasti. Vaihteistoöljyillä ja moottoriöljyillä on erilaiset viskositeetit, moottoriöljyn 10w vastaa karkeasti vaihteistoöljyn SAE75w-luokitusta. Käytännössä tuo luokitus tarkoittaa, että öljy voitelee moottoria riittävällä tavalla kylmäkäynnistyksessä alimillaan -30 asteen lämpötilassa. Näin kylmässä harva mopoilija säilyttää mopoaan tai varsinkaan lähtee ajamaan.
Itse laittaisin noista Bel-Rayn 75w lootaan jos tosissaan aiot kovilla pakkasilla ajella, mutta ei tuossa MTX 10w-40 mitään vikaa liene. MTX full synthetic on tuplasti kalliimpaa ja etkä käytössä huomaa mitään eroa.
Ittellä oli repslolin halvimmat 10w 40 sisässä ja -35pakkasessa parhaimmillaa paukutin ja kylmiltää melekee aina. Toi 10w 40 on tarpeeksilaihaa pakkasille
20.11.2012 15:34
Mikä avuks ku derbi tuppaa nostaan kierroksia aina kun käynnistää? Vaikka ajais pidempäänkin, alkaa aina vapaalla kierrokset nouseen. Tyhjäkäynnin säätöö oon pyöritelly, mutta ei auta.
20.11.2012 15:55
Imuvuoto, tai ei oo sääjöissä
20.11.2012 17:54
Kertokaas mikä voisi olla vikana kun käynnistyy hyvin ja sitten kun on ajanut n.5km derbi sammuu. Sitten kun hetken odottaa ja työntää mopon käyntiin se lähtee käyntiin ja 5 kilsan päästä sama juttu taas. Miettinyt että jos ois liian pientä suutinta kylmille keleille?
20.11.2012 19:10
Kville kirjoitti:Imuvuoto, tai ei oo sääjöissä
Kävi siististi ennen kylmiä kelejä.