Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
6.9.2012 15:41
Tölkkikana kirjoitti:Kysäsin eilen Tokimotolta ja vastaus tuli tänään, että isoin mitä löytyy on 54p.... Ja mitään en ymmärrä rattaan modaamisesta?
No sitte ei auta muutaku odottaa että tulee taas isompia myyntii
Ja modaamisella siis meinasin sitä et ostat jonku takarattaa, ja teet siitä itte sellaase et se käy betaa. Mut ehkä parempi vaa ostaa kunno ratas eikä ruveta jotaki omia patentteja tekemää
6.9.2012 17:15
Siis voi vittujen vittu tää päivä on ollu iha saatanan anaalista. Heti aamusta vitutti, koulussa heitettiin ulos luokasta syyttä ja bussissaki alkaa joku vittuilemaa kun olin kuulemma edessä. Voiks tää päivä olla paskempi?
No itse asiaan. Iskä siis käväs tänään tuusmotorisissa ja alakäämihän sieltä on palanu. Maahantuojallahan ei tunnetusti ole mitään varastossa niin joutuvat tilaamaan, ja kuulemma ens viikon maanantaina tai tiistaina tulee maahantuojalle ja maahantuojalta pitää lähettää vielä tuusmotoriin, että tässähän voi mennä vielä vaikka kuinka kauan. Vittu mitä paskaa, tekis vaa mieli vetästä kaikkii vastaantulijoita turpaan, sen verran vituttaa ku koko päivä ollu yhtä vitun paskaa.
6.9.2012 18:24
Nyt on itellä derbin 58 p takaratas paikollaan. sorvasin puusta semmosen väli holkin et tulee uuden ja vanhan rattaan keskiöt kohakkain ( vanha 100mm uusi 105mm) sit vaa pylväs koneella reiät vanhan rattaan läpi. 22 mm kuri paikolleen ja 65 mittariin (eli 60-61 oikeesti) jättää kurittomat derbit taakse leikiten ja kaks päälki menee mukavasti
6.9.2012 19:49
Ei ollu ku iha ajossa oli hajonnu, iha tasakaasulla ajelin ja sit rupes yhtäkkii booaa, löyty iha sielt kaasarista se katkennu pää
6.9.2012 21:31
no mikäs nyt on kun käyntiin lähti ensin ryyppy päällä yks polkasu ja sen jälkeen toisella polkasulla ryyppy pois päältä ja kaasu pohjassa -> lähti käyntiin! mutta sitten kun laitoin ykkös vaihteen päälle laitoin kaasua ja päästin kytkimesta hitaasti irti niin
mopo nytkähti ja sammui siihen, tämä toistui about 5 kertaa ja sitten lähti liikkeelle kun annoin rullata pientä alamäkeä ja laitoin vaihteen päälle, ja vaihteiden välissä esim. 2 ja 3 on ihmeellisiä "väli vapaita" kun laitan kakkosesta kolmos vaihteeseen jää vaihde siihen väliin vapaalle ja mopo alkaa huutamaan.. mitä vittua? sitten yritin mennä normaalia
ylämäkeä ylös ykkös vaihteella kaasu pohjassa ja mopo sammui ylämäkeen.... mitäs vittua?
ja sit viel et ku noist ongelmist on päästy yli niin mitkä olis hyvät välit et kiihtyis hyvin ja max nopeus olis siin 60km/h tienoil?
Viimeksi muokannut betaosku päivämäärä 6.9.2012 22:08, muokattu yhteensä 1 kerran
6.9.2012 21:57
Toi välivapaa on ihan normaali minarellin koneissa, ja se menee välivapaalle yllättävänkin helposti.
6.9.2012 22:01
Kkimi_ kirjoitti:Toi välivapaa on ihan normaali minarellin koneissa, ja se menee välivapaalle yllättävänkin helposti.
okei, mut on se vähä perseest ajaa jossai julkisel paikal ja vaihtaa kolmosel mut jääki siihe välii ja alkaa huutaa niin helvetisti
7.9.2012 7:57
Kyllä sen ajan myötä oppii vaihtamaan silleen, että ei huuda vaikka sattuiski menemään välivapaalle.
7.9.2012 9:00
Kuuluisko tuolla pytyn ja alkukäyrän välissä olla joku tiiviste? :o kun puskee mustaa mönjää sieltä ja vuotaa kans.
7.9.2012 17:04
Sielä on o-regas
7.9.2012 23:25
Haistakaapas vittu nyt sitten, ei noita takajarrupaloja saa menee tonne mitenkää kunnolla, tänään tuhlasin 3 tuntii siihe et loppu tulos oli se et se paikallaa olevajarrupala on liian iso ja vääntää sitä levyä sillai et se ottaa jarrukenkään kiinni, lopulta laitoin vanhat takas
7.9.2012 23:39
Niin tai sitten asentaja saa haistella ihan ite. Se satula liikkuu sivusuunnassa siinä, juuri sen takia että se on oikeessa kohassa sen levyn suhteen, vaikka palat kuluisivat (kun on vaan yksmäntänen), niin tökkäset sitä satulaa vanteeseen päin, ja yrität uudelleen.. niissä kyllä tosin on vähän oma kikka saada ne paikoilleen (oikealla tavalla), mutta kyllä ne menee kun vähän aikaa kattelee sitä satulaa. Sitten kannattaa pitää huoli että se mäntä on painettu sisälle.. jotta se satula mahtuu sitten liikkumaan siinä
8.9.2012 9:37
Elikkä olisin tuossa kohta hankkimassa itelleni vähän käytetyn Betan, joten olisko jollain tietoa eroista normaalin ja Track -version välillä? Entä onko vuosimalleilla jonkinnäköisiä eroja (2009-2012)? Kiitoksia jo etukäteen mahdollisista vastauksista.
8.9.2012 11:17
Trackissa on punaeloksoitu änkkä ja takaratas, puolavanteet ja vähän erilaiset teipit, sekä tietysti ainakin edessä isompi levy, ja muutenki piparilevyt. Hinnassa tietty semmone 500€ eroa (uutena).
Vuosi malleista -09 on eri maskilla ja eri teipeillä ja mittarilla vrt uudemmat.
-10 ja -11 sitten samat tarrat mutta takaiskari erilainen, -10 punainen ja säätövaralla ja -11 musta ilman säätöä.
-12 mallissa sitten on jo uusi putki (tehottomampi), uudet katteet ja tarrat, uusi tankki, mustat koneen kopat ja ehkä jotain muutakin, mutta eiköhän tärkeimmät tullut jo.
Eli -11 uusin malli paremmalla ja alakauttasella putkella.