Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.5.2012 1:43

Helpoin vasemmalta puolelta, ja ei tarvitte ottaa kuin ketjunsuoja pois, ei siis pakko irroittaa tankkia/kateitta/letkuja. Muistan että itellä meni 3 päivää saada se talvella vaihdettua, kun tallissa ei oo lämmitystä nii näpit oli "vähä" jäässä, ja ei ollu vielä kunnon valaistusta. :nolo: Nyt se on ~10 min homma ku tietää mitä tekee.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.5.2012 2:02

Nojoo ei niitä pakko oo ottaa irti, mutta ite tykkään etton tilaa.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.5.2012 12:22

Ite käänsin kyllä kans vasemmalle, vekioputkella en oo ikinä ajanukkaa. :D

Mutta mä ainaki irrotin letkuja, että sai kunnolla käännettyä sen kaasarin, oli sitte helpomaa laittaa se suutin.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.5.2012 11:17

Kiitos monista vastauksista!!! Mutta se vielä mietityttää, että mitä kaikkea löysäätte/irrotatte kaasarista jotta saisitte käännettyä sen?? Luin jotain, että imukaula ja ilmanputsari pitää löysää.

Aika jännä, kun musta tuntuu, että jos kääntäsin sen kaasarin pohjan oikealle (katsoessa mopoa takaa päin), niin olisi enemmän tilaa :D

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.5.2012 11:41

Kaasuvaijeri, ryyppyvaijeri ja letkut voi olla sen verran lyhyitä että joudut irrottaa niitä, sitten löysäät imukaulan klemmarin ja ilmanputsarin. Sit se kääntyy kyl paikallaan.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.5.2012 15:26

nii, riippuu mitä kautta ne tulee mutta ite en joudu irrottaan ko bensaletkun. sitte etuhampikkaan suoja kannattaa ottaa pois nii ei tarvi kääntää kaasaria nii paljon että saa kohokammion toisen tuuvin auki.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.5.2012 17:26

Omasta mielestä loppunsa nopein on että kääntää sen kaasarin ihan ylösalasin ja ottaa sen sieltä putsarista ja imukaulasta kokonaan pois, ei se oo niin vaikeaa pistää takaisin, ja paljon helpompi työskennellä.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.5.2012 17:31

Mie taas en joudu ku löysää vaan ne klemmarit et voi kääntää kaasarii ja sitte se rattaan suoja pois että tulee enemmän tilaa^^ Noxin kanssa mulla tulee vaan se välipilli siihe just tyhjäkäyntiruuvin eteen mut sitäpä kun ei hirveemmin tarvii säädellä eikä se sit suuttimen vaihossakaan oo hirveemmin eessä

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.5.2012 22:42

jep, itellä menee noin 3 min suuttimen vaihdossa jos ei oo työkalut hukassa :lol:

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.5.2012 22:51

jos jollai teist o toi piper cross ilmaputsarina nii milläs tei öljyytte se ? :)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.5.2012 23:00

2-tahtiöljyllä tai suodatinöljyllä jos semmosta on ihan kuten vakioputsarin suodatinelementtiki

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.5.2012 23:32

Ihan ilmanputsariöljy on parasta, ja sellanen spraypulloki, joka maksaa ehkä 10€ riittää pitkäks aikaa.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

28.5.2012 21:38

Minkä kokonen dtssä vakio imukaula? Meneekö 18mm kiinni?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

28.5.2012 23:51

Menee se kiinni, mutta ahdistaako imukaulan alapää, siittä en oo varma.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

4.6.2012 0:31

Lähtihän se mopo käyntiin, syynä oli se että kaasari oli vinossa. Säädin tyhjäkäyntiruuvia melkein kiinni asti jotta pysyy päällä ja nyt rupee pätkimään ja röpöttämään 1 ja 2 vaihteilla jos kaasua ei paina. Mitä pitäis tehrä? Kuri on siis pois ja 95 suutin