Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Puch-moottoriset Tunturit

3.5.2012 22:45

Välityksiä muutamalla, isompaa kaasaria, vaihtoehtoja on useampi.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

4.5.2012 23:37

Isoa eturatasta (13 piikkinen), vakiokaasarin tilalle joku 12-14mm mikke, ja kannen lasku. Jos konerempattu äskettäin, voi kannesta siipasta koko korokkeen pois, jos siellä koneessa on joku perintökiertokanki, kannattaa maltilla laskea. Sitten voi vähän viilailla männästä sellasta viritysmäntää, huuhteluitten kohalta vähän pois, pakoaukon kohdalta vähän pois, ja helmasta vähän pois.

Noilla vois jo alkaa kulkemaan vähän paremmin.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

16.5.2012 19:27

Mulla ois ny pojjaat joku kosketushäiriö papiskan töötis. Mitä pitäis kattoo eka?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

16.5.2012 20:14

Johdot

Re: Puch-moottoriset Tunturit

16.5.2012 20:17

Ja se tööttinapin rasia.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

16.5.2012 21:48

Selvennän, se pitää koko ajan pientä ääntä ku mopo on käynnissä.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

16.5.2012 22:56

Mulla oli sama vika, ja sen tööttinapin jousi oli kuolleentunu. Venuta sitä vähän ni alkaa taas toimimaan.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

17.5.2012 16:05

Osaako kukaa sanoo et mite toi pappatunturin kytkin pitäs pelata ku omasta se paine laakeri heiluu ihan löysänä ja kahvakin tuntuu iha löysältä. Se iso roppu mistä voi säätää kytkintä ni se ei mee paikalleen kunolla kun se säätö on nii vinossa. Vaikka oon vaihtanu just uudet kytkin levyt ja paine laakerin. Sit viel et se mutteri mikä on siinä painelaakerin takan täytyykö se vetää kuinka tiukkaan. itse laitoin niin tiukkaan että se jousi siinä kytkimen sisällä painui pohjaan.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

17.5.2012 16:23

No toimiiko se kytkin?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

17.5.2012 17:50

se oli samanlaine ennekii eikä se toiminu en oo kyl kokeillu toimiikse nyt ku ensaa sitä roppua kiinni siihe tai saan mut sit se kytkin jumittuu kokonaa ku se roppu ottaa kiinni siihe säätöruuvii.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

17.5.2012 18:50

Töötti piti ääntä koko ajan vaikka otin sen napin kromisen suojuksen pois mis oli kans se tööttinappi ni irrotin vaa johon koko töötist. Son muutenki nii hiljane ettei sitä tarvi.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

17.5.2012 18:58

ssakke kirjoitti:Osaako kukaa sanoo et mite toi pappatunturin kytkin pitäs pelata ku omasta se paine laakeri heiluu ihan löysänä ja kahvakin tuntuu iha löysältä. Se iso roppu mistä voi säätää kytkintä ni se ei mee paikalleen kunolla kun se säätö on nii vinossa. Vaikka oon vaihtanu just uudet kytkin levyt ja paine laakerin. Sit viel et se mutteri mikä on siinä painelaakerin takan täytyykö se vetää kuinka tiukkaan. itse laitoin niin tiukkaan että se jousi siinä kytkimen sisällä painui pohjaan.


Mulla oli jokseenkin sama ongelma ja se korjaantu kun laitoin sen ihme akselin oikein päin eli se iso lovi siinä akselin kyljessä menosuuntaan ja sitten säädin sen mutterin jossa on lovet sokalle samaan tasoon sen akselin pään kanssa.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

20.5.2012 15:47

Selvä pitää kokeilla. Mutta pitääkö sen painelaakerin säätöineen olla löysä niin että se heiluu.
Sitten vielä et mistä mahtaa johtua kun kääntää bensahanan auki niin kohta alkaa bensaa valua ilmaputsarin ja kaasarin välistä ja jokapuolelta eikä lähe käyntiin kun se työntää koneeseenkiin liikaabensaa??

Re: Puch-moottoriset Tunturit

20.5.2012 16:00

No ei sen pitäisi heilua kovin paljoa, joku paremmin tietävä vois neuvoa siinä asiassa. Sulla on varmaan kaasuttimen koho jumissa ja siksi bensaa tulvii kaasuttimeen.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

23.5.2012 16:26

Vetäjätapin laakeri saa olla vaikka kuinka väljä, itsellä pääsikin jumiin kieroon jos laittaa käsin.
Toimii ja toimii.