Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Generic Trigger

18.4.2012 15:30

Mistä sellasta saa ???

Re: Generic Trigger

18.4.2012 20:57

ilbbe kirjoitti:Voiko joku nyt auttaa, kun yritin vaihtaa polisportin sm lokaria tohon genericiin mut siinä ei oo reikiä samoissa kohin kuin vakio lokarissa. Niin miten saan sen hyvin kiinni? ja sitten lisäks oon ottanu alkukäyrästä sellasen kurin (metalliputken sahannu rautasahalla pois) niin tarviiks vaihtaa suutinta vai pärjääkö vakio suuttimella? :>

Kyllä se lokari menee siihen, aikansa kun sählää niiden adapterien kanssa. Mulla ainakin meni.

Re: Generic Trigger

23.4.2012 20:50

Dodii kertokaas mullekki mistä tohon geneen sais tehari ja yleensäkin minkämallisia pitäisi olla :lol: mieluusti semmonen joka menis melki suoraan kiinni ilman sen kummempia säätöjä :roll: esim turbokit..

Re: Generic Trigger

23.4.2012 21:24

turbokit, vanhanmallin aprilian omat menöö suaraan ;)

Vähän amatöörille apua

24.4.2012 16:21

Morjensta! Eli ittellä on nyt toista vuotta käytössä Generic Trigger ja aina ärsyttäny sen laiskuus, mutta en hirveen paljon ymmärrä mopojen ynnä muitten viritysten päälle mitään nii ajattelin kysästä vähän vinkkejä. Ensinnäkin kannataisko ottaa kaikki generic tarrat helvettii? tulisko paremman näkönen? sitten koska en siis ymmärrä hirveästi virityksiä(työkaluja kyllä kotona riittää jos minkälaista paitsi hitsivehkeet) niin voisiko joku kertoa miten sais "helposti" vähän kiihtyvyyttä ja/tai nopeutta lisää? Olen amatööri tiedän :)

Re: Vähän amatöörille apua

24.4.2012 17:04

cooperfan kirjoitti:Morjensta! Eli ittellä on nyt toista vuotta käytössä Generic Trigger ja aina ärsyttäny sen laiskuus, mutta en hirveen paljon ymmärrä mopojen ynnä muitten viritysten päälle mitään nii ajattelin kysästä vähän vinkkejä. Ensinnäkin kannataisko ottaa kaikki generic tarrat helvettii? tulisko paremman näkönen? sitten koska en siis ymmärrä hirveästi virityksiä(työkaluja kyllä kotona riittää jos minkälaista paitsi hitsivehkeet) niin voisiko joku kertoa miten sais "helposti" vähän kiihtyvyyttä ja/tai nopeutta lisää? Olen amatööri tiedän :)

Itellä on kaikki tarrat pois ja se nyt on vähän mielipide kysymys :) ite olen kumminkin pitänyt enemmän kokomustasta ulkonäöstä ;) sitte helposti vähän kiihtyvyyttä saat kun avaat pakoputke alkukäyrä liitoskohdan ja sieltä tulee semmone pieni suppilo, niin ku sitä vähä otat vaikka rautasahalla pois tai jollain ja käyt vähän väliä testaas nii pitääs tulla kiihtyvyyttä hiuka lisää ;) ;)

Re: Generic Trigger

24.4.2012 17:04

no ite oon ottanu tarrat pois ja maalannu katteet valkosella. tossa kuvaa ite laitoksesesta:http://www.motot.net/galleria/kuva118311/


ja sulla on siinä värkissäs alkukäyräs kuri kiinni, sen kun otat irti niin tuloo "räjähtävä" kiihtyvyys, ja ei kumminkaan mee ylinopeutta.

räjäytyskuva : http://www.mc-scatter.com/pakoputken-al ... 31116.html nro 1 on alkukäyrä, ja numero 15 on paisari. niiren välissä on se kuri.

ota kolme kuusiokolo pultia auki jotka pitää alkukäyrää ja paisaria yhressä. leikaa se kuri irti rälläkällä tai rautasahalla aivan tyvestä asti pois. se kuri on suppilo jossa on semmonen pilli hitsattuna. leikaa se suppiloa myäten pois ja laita putki kasaan. sen jälkeen laitat mopon tulille ja lähet ajelemaan. ;)

Re: Generic Trigger

24.4.2012 17:25

Kiitoksia paljon jo noistakin vastauksista:D jollain muilla sivuilla yleensä vaan alettas vittuileen:D

Re: Generic Trigger

24.4.2012 18:52

KarsTa kirjoitti:ja sulla on siinä värkissäs alkukäyräs kuri kiinni, sen kun otat irti niin tuloo "räjähtävä" kiihtyvyys, ja ei kumminkaan mee ylinopeutta.

Heh heh, oletpas hauska :D :D :D
Alkukäyrän kurin sahaamalla saa mopon kiihtymään hyvin ja kulkua tulee vakioväleillä karvan yli 65km/h (todellista), 12 piikkisellä eturissalla luultavasti saat menemään sinne 70km/h pintaan, kiihtyvyys tosin varmaan vähän heikentyy.
Itellä oli 11/62, alkukäyrän kuri irti ja 105 suutin koko talven ja hyvin pelasi, kesällä kans. Kakspäälläkin jakso vetää hyvin ja meni sen 63km/h tasasella jos oikeen vingutti eli just sopivasti alta verojen.

Eli jos haluatte mopoon vähän kulkua ja kiihtyvyyttä varsinkin niin laittakaa 10 piikkinen eturatas, suutin kokoa 105 ja alkukäyrästä kuri kokonaan irti, menee noin 60km/h ja kiihtyy hyvin ja kakspäällä vetää myös ylämäkiin jotenkuten toisin kuin vakiona...

Re: Generic Trigger

24.4.2012 20:25

Otin nyt siitä parisen senttiä pois ihan vaan että saa tuntumaa hommaan :D taidan kuitenkin huomenna ottaa reippaasti:D ja otin takaa molemmat tarrat pois kokeeks ja maskista sen pienen.

Re: Generic Trigger

24.4.2012 21:52

radon- kirjoitti:65km/h (todellista)
itellä 73 km/h gepsiin, mitattiin 2 kertaa ;) se muuten riippuu tosi paljon onko se alkukäyrä täysin avonaine kurin kohalta, ja onko sen reunat sileet. semmonen täysin kuriton alkukäyrä oli ja meni tosiaankin ton 73 :)

cooperfan kirjoitti:yleensä vaan alettas vittuileen:D
olen havainnut tämän asian ajoneuvostani , sekä omasta ajotyylistä lähes päivittäin :roll:

Re: Generic Trigger

24.4.2012 22:08

Vakioväleillä? Mulla meni nimittäin ihan avonaiseksi hiotulla käyrällä, laitettiin vielä pakoputkikittiä ettei vuoda niin meni sen 66km/h 11/55 väleillä, tiedä sitten onko tukossa ollut muualtakin.

Re: Generic Trigger

25.4.2012 18:07

vakioväleillä, putki ei tosin ollu tukos vielä silloon :)

Re: Generic Trigger

25.4.2012 18:27

Itsellä menee gene sen 76 kurittomalla vakioputkella ja 12 eturissalla ja ajattelin koittaa 13 eturissasta nii nopeus nousisi noin 80 jos jaksaa vääntää

Re: Generic Trigger

25.4.2012 18:35

MITTARIIN.