Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

31.3.2014 13:36

Voi olla että myös koneen pultit päässyt hieman löystymään. Näin itsellä ainakin kun tietyllä kierrosalueella kuulu ilkeä hurahdus/rohina. :lol:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

31.3.2014 15:48

On tolla koneella ajettu paljon ja kuulostaa että tulis alakerrasta tuo ääni.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

31.3.2014 16:53

Mikäs nyt apikkaan tuli kun koulun jälkeen ei ensin millään meinannut lähteä käyntiin.. Noh lopulta sitten sain sen pitkän polkemisen jälkeen ryypyn kanssa käyntiin ja käynnistyttyään rupesi huutamaan kamasti. Ei reagoi kaasuun vaan booaa jonkunlaisesti mutta ei välttämättä sammu.. Sitten kun päästää kytkimen ykkösvaihe päällä niin mopo liikkuu vaikka ei koskekkaan kaasuun! Mikä vialla?? :(

Re: Derbin huolto ja ongelmat

31.3.2014 20:35

Ootko kattonu että luisti menee pohjaan? Jos kaasuvaijeri ei jumita, luultavasti liian pieni suutin tai imuvuoto.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

31.3.2014 20:43

Pieni suutin ei pitäisi olla kun ei kierrä edes loppuun asti ja savuttaa... Kumikurkku on uusittu juuri että imuvuotokaan ei pitäisi olla. Voisko kaasarin puhdistus auttaa kun tossa äskön tuli huomattua että mopon käynti vaihtelee kun sitä kallistelee. :idea:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

31.3.2014 22:01

Kokeile, eisitä ikinä tiiä jos vaikka toimiski sen jälkeen. Ja onko ennenkin käyny noin?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

31.3.2014 22:04

Juuh, ei oo tehny ennen.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.4.2014 15:10

mstäs johtuis kun kameliderbi ei käynnisty? Puskee vaan jäähdytinnesteet korkista ulos ja kauheeton suhina kuuluu sieltä säiliöstä. Oon ilmannu ton jäähdytinpuolen, mutta ei silti toimi. Eilen vielä toimi hyvin, mut sit alko puskemaan höyryä ulos jäähdytinnesteen säiliöstä jolloin pysähdyin eikä lähteny enää käyntiin. Oon pari päivää sit vaihtanu kannentiivisteen (uus on peltinen) ja siihen pytyn alle tulevan tiivisteen. Voiskos olla niin että se peltinen kannentiiviste on pettäny, ku tulppa kastuu kokoajan. Ja vielä semmoinen juttu että joudun kokoajan työntämään tuon kamelin käyntiin kun käynnistysakseli on paskana. Pari kertaa on poksahtanu tuo jäähytinkorkkikin irti säiliöstä kun niin paljon painetta kertyy sinne kun työntää käyntiin.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.4.2014 17:45

Kansi vuotaa! Tarkista onko kansi suora, jos on niin sitte vaan uudet tiivisteet ja mieluiten vielä jotain tiivisteliimaa väliin. Ja kiristät kannen mutterit tiukalle ja ristiin kiristät niin ei mee kansi vinoon.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.4.2014 19:05

-suiza99- kirjoitti:Kansi vuotaa! Tarkista onko kansi suora, jos on niin sitte vaan uudet tiivisteet ja mieluiten vielä jotain tiivisteliimaa väliin. Ja kiristät kannen mutterit tiukalle ja ristiin kiristät niin ei mee kansi vinoon.

Pistin kannen tasaiselle alustalle ja painelin kahdella sormella eri kulmista. Vähän tuntuu heiluvan siitä tasasella alustalla, eli taitaa olla vino yhdestä kulmasta :/ Noh, pitää nyt sitten metsästää jostain vanhanmallin rabasaan uusi SUORA kansi.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.4.2014 22:11

Moro! Oisko kellää mittää hyvää ideaa miten sais ton moottorin takimmaisen akselin irti? siis sen mis on swingi kans kiinni ku on ihan jumissa (ruosteessa tod.näk.)?? Ollaan kokeiltu jo hakata vaikka millä ja saaha ruosteenpoistoainetta välliin mutta ei lähe liikkumaa mihinkää suuntaan:D Runkoa en ala sahaamaan yms. rälläköimään. Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.4.2014 22:27

Laita pyörä pukille tms. päälle ja sitte nostat swingiä ja samalla kääntelet sitä ja laitat mutterin siihen akseliin jonkunverran kiinni (ei mee kierteet paskaks)sitte lyöt sitä akselia. Tuota kaikke ennen jtn. Crc:tä yms. Kierteisiin ja antaa vaikuttaa jonkun aikaa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

3.4.2014 8:38

Mikäs mahtas olla vikana?
Virit: Uus 80cc airsal, E-nox ja 21mm dellorto, suuttimena 86, neula laihimmillaan.
Eikö kuulosta liian pieneltä suuttimelta toi 86?
Ei ota paikallaan kierroksia eikä 1:llä ja 2:lla piikkiä, savuttaa mielestäni valkoista savua, ei oo hukannu nesteitä, ja eikös järjestelmään pitäisi tulla painetta jos kannentiiviste vuotaa? Suuremmilla vaihteilla kiertää tappiin ja voimaa löytyy.
Lisäksi sylinteristä kuuluu sirisevä ääni, hioutuuko toi männänrengas sielä muotoonsa, kun eikait rikkinäisenä toimis kovin hyvin.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

3.4.2014 12:37

Mutta imu päällä ottaa herkemmin ja enemmän kierroksia, voisko olla, että vaijeriryypylliseen lorttoon on laitettu käsiryyppy ja sillä toimiikin eritavalla.
Nimittäin suuttimien puolesta tuo kaasari vaikuttas olevan sama kun vaijeriryypyllinen versio, sitä ihmettelenkin kun toisessa tyypissä (phbg bs) on 72 pääsuutin ja toisessa 96 vakiona?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

3.4.2014 16:02

Derbi drd r 05:ssa ois semmonen "ongelma" kun tossa ennen koneremppaa meni semmoset 68kmh.. Sitten tehtiin tohon koneremppaa että kaikki tiivisteet yms airaslin pytty männät kampura. Siinä samalla otin kurin poissa putkesta. Nyt oon ajanu reilut 500 kilometriä konerempan jälkeen ja menee 62kmh. Derbi ottaa maksimi kierrokset 2/3 kaasulla ajaessa esim kutos vaihteella ja kun vääntää kaasun pohjaan niin taustalla kuullu pieni booaus ääni eikä kierrokset muutu miksikään. Siitä puhdistettiin kaasari ( ei tosin omasta toimesta) mutta pitäisi olla sama suutin MUTTA onkohan se kaasari sitten huonosti säädetty(?) Ja voiko käydä liian rikkaalla koska laitan hieman öljyä bensan sekaan vaikka tuorevoitelu käytössä? Koska helposti meni suoralla sen 65kmh ylitte kun oli pytyllä ajettu 360km. (jos on säädöissä vika niin saisiko apuja niihin) :roll: :nolo: