Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
21.4.2015 22:16
mistäs porukka on tilannu takajarrulevyjä betaan? kattelin tokimoton sivuja ni ei ollu beta rr 50 sopivaa takalevyä.
21.4.2015 22:44
Ja tos viel kattelin mopoo ni huomasin et kytkime akselitappi osuu kaasariin et onko muilla ollu tälläst vai onko mun kaasari jotenki vinossa?
22.4.2015 21:51
Kannattaako laittaa betaan 12h eturatas kun poistaa kurit? Riittääkö kiihtyvyyttä vielä?
2015vm
25.4.2015 16:35
Voisko joku tietävä poppamies täällä kertoa millon mun pitäis hoonata pytty? Eli olen nyt vaihtamassa betaan ensimmäistä kertaa mäntää ja kaveri tossa selitteli et kannattaa hoonata sylinteri samalla. Eli miks näin pitäis tehä ja milloin näin kannattaa tehä? auttakaa tietämätöntä
27.4.2015 10:16
Tällänen lyhyt tietopaketti ex betan omistajalta.
Jos haluaa kurittomana ajella alle verojen niin välitykset kannattaa "Vm" betassa olla 11-70. Jos ei verot huoleta niin 11-50 tai 12-50 ovat hyvät.
Pidemmillä väleillä alle verojen jos haluaa ajella tarvitsee peltikurin, muistaakseni 22mm reikä on suht sopiva. Toinen vaihtoehto on ottaa "kolikko" pois vakio kuristuksesta.
Vm betaan vasemmanpuolen enoxi menee helposti, leovincekin sopii kun taivuttaa välipilliä, sekä paisarin ja alkukäyrän väliä leveämmäksi.
Kurittomalle sopiva suutin löytyy kesäkeleille väliltä 110-116, talveksi joku 120 on hyvä. Peltikurin kanssa noin 100 suutin on hyvä.
Häkkikoro on paras vaihtoehto, jos haluaa pyöräänsä korottaa.
Multa voi yv kysellä jos tulee jotain kysyttävää, suht paljon tiiän pyörästä
Galleriassa on kuvia exästä
Ps. Ota se pytty irti ja kato missä kunnossa se on, harvemmin näitä pinnotettuja pyttyjä täytyy hoonata
28.4.2015 14:23
minkälaista modausta tarvii jos hankkii betaan usd keula ? ainakin tpalat vaihtoon ?
30.4.2015 15:31
T-palat on sun pienin murheesi, ja yleensä ne tulee jo keulan mukana.
Suurimmat on luultavasti, että sopiiko se emäakselista ja pyöränakselista paikalleen.
Jos ei, niin sitten uudet sopivat laakerit. Muuten sitten joutuu sorvaamaan uuden/uudet akselit. Ja jarrrusatulalle on tehtävä adapteri. Eipä mulle muuta tuu mieleen. Tietenki kaikki perus että mahtuu kääntymään, eikä ota mihinkään kiinni.
30.4.2015 18:59
Ongelmia mittaristossa, kyseessä beta 2014 track, vähän ajettu, sisäänajossa. Kuin vaihde on vapaalla valo ei näy eikä mittari näyttä kuinka lujaa ajaa. Kuin hidastaa mittariin ilmestyy joitakin lukuja??
30.4.2015 20:33
Nyt mittari toimi hetken ajon jälkeen normaalisti, mutta sitten pomppaa välissä 40 kun ajaa jotain 20 yms. Yöt ollut pihalla.
4.5.2015 18:02
a
Viimeksi muokannut jarkkipar päivämäärä 29.7.2017 15:48, muokattu yhteensä 1 kerran
4.5.2015 19:08
Sivistäkääs tietämätöntä, miten hoonautan ton sylinteri kun siellä on aika kohtuu isot jäljet ja ku kaveri sano et noitai am6 sylintereitä ei voi hoonata koska se on sellasta materiaalia mitä ei voi hoinauttaa. Eli pitääkö mun hommata uusi sylinteri? Vielä semmonen kysymys että oon nyt tilannut uuden (vakio) männän. Vienkö sen männän ja sylkän koneistamolle ja sanon että honauttakaa tähän sopivaksi?
4.5.2015 19:44
Mikä mahtais olla betassa vikana ku ei kierrä kunnolla ja lämpimällä koneella ku laittaa täydet kierrokset ni pätkii pahasti.. Tulppa vaihettu, suutinta vaihettu moneen kertaan. Putki kyllä vuotaa et voisko se niin paljoo muka vaikuttaa?
6.5.2015 22:12
@HeizkA
Kannattaa testaa vaihtaa kannentiiviste. Mul ittel tehny tota samaa muutamankerran, mut tiivisteen vaihdol ruvennu pelaamaan taas.
8.5.2015 18:24
@ HeizkA
Katsoppas ryyppy, jos et vielä ole. Itsellä rupesi kiertämään kunnolla ja käymään paremmin kun otti ryypyn vaijerin irti.
11.5.2015 14:41
minkä värinen se impulssijohto on nois betoissa ku pitäis tuo rajoitin saada laitettua?