Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.1.2013 17:52
Ite oon törkkiny wurthin super rtv-silikoonia mustana kun sitä on hyllystä sattunu löytymään eikä oo ikinä ongelmia ollu
12.1.2013 19:37
aattelin ostaa tommosen -04 detsonin ns "varaosa mopoksi" käytössä on -07 dt, 04 ei ole moric sun muuta mutta meneekö moottorin osat yms suoraan 07?
12.1.2013 19:50
Menee, sama mottihan niissä on, ainut vaan että sähköt tosiaan eri.
13.1.2013 7:39
Elikkäs, sellaanen ongelma että mittaristo ei näytä mitään lukemia, eli ei nopeutta, kierroksia tai lämpöjä ja lämpövalo vilkkuu heti käynnistyksen jälkeen. Muuten kaikki vapaanvalot ja mittarin taustavalot toimii.
Vaihdoin juuri uudet sähköt, mutta vanhoilla toimi, joten tuskin kaikki 3 anturia olisi samaan aikaan menneet? Sulake on tarkistettu..
Mittaristoa epäilen ja kaverilta käyn joku päivä lainaamassa, että saa testattua onko siinä ongelma, mutta ajattelin täältä kysyä jos jollakin on ollut samanlaisia ongelmia.
13.1.2013 13:13
Jos et vielä tiennyt niin mittari ja sen hajoaminen on DT:n hyvin yleinen tyyppivika.
13.1.2013 14:33
Kyllä olen tästä tietoinen, mutta hajoaisi säilytyksessä pahvilaatikossa, niin vähän ihmettelen..
13.1.2013 17:21
Nyt huomioin että sanoit vaihtanees uudet sähköt, miks? Kai oot kaikki liitokset kattonu että on kunnossa, ei oo hapettumaa tms.?
13.1.2013 23:23
minkä vuoden sähköt laitoit minkävuoden mopoon? kun 06 alaspäin mittarin merkkivalot oli muistaakseni vähän erillaiset ku 07 ylöspäin vai oliko se vain sweitsin mallissa joissa on pitkille valoille merkkivalo?en ole varma
13.1.2013 23:31
Juu vaan Sveitsin mallissa on pitkien katkasija. Ois voinu laittaa kyllä tänne pimeään pohjolaan tuleviin mopoihin myös!
Olihan mulla jotain kysyttävääkin: Kylmänä kuuluu jotain rahinaa koneesta, varmaan joku laakeri (?). Että mitenköhän vakavaa se mahtaa olla kun lämpimänä kuitenkin loppuu. Keväällä on luultavasti koneremppaa tulossa missä aattelin vaihtaa kaikki laakerit ja tiivisteet. Kestääköhän se tuollaisena lopputalven? Mopohan on siis vm.2006 ja kilometrejä n.22 000.
14.1.2013 11:12
sama homma mut konerempan teen huomenna ja sullon runkolaakerit ja kampura varmaan lähellä loppua jos ei ole ennemmin vaihdettu ja ajettu 20000
14.1.2013 16:12
Joo pittää kattoo sitte kun koneen aukasee, että paljon löytyy välystä. Eikös se ollut, että pystysuuntainen välys on pahempi kuin sivuttaissuuntainen?
15.1.2013 0:05
scorehunt3r kirjoitti:minkä vuoden sähköt laitoit minkävuoden mopoon? kun 06 alaspäin mittarin merkkivalot oli muistaakseni vähän erillaiset ku 07 ylöspäin vai oliko se vain sweitsin mallissa joissa on pitkille valoille merkkivalo?en ole varma
Löytyy myöskin omasta -04 vuoden limitistä tuo valojen merkkivalo mittaristosta, eli näissä vanhemmissa se on ja uudemmissa ei. Ja vielä lisäyksenä muillekki jos aikoo sähköjä vaihdella nii kannattaa muistaa että minusta tuota vanhempaakin mittaria on valmistettu kahella eri liittimellä, eli toinen on semmonen pitempi kaksrivinen ja toinen on vähän pienempi ja useampi rivinen, mun galleriasta taitaa vielä löytyä kuvat molemmista liittimistä.
16.1.2013 18:29
Tällänen kysymys:
että onko kellään ollut koneöljy täysin hamaata kun on öljyjä vaihtanut tai tarkistannut? minulla nimittäin on ollut jo useaan otteesen. ja olisiko kellään tietoa että mistä tämä johtuu ??
17.1.2013 1:26
Siis vaihteistoöljy. DT on kakstahti, eli ei ole varsinaista koneöljyä, voitelun hoitaa 2T-öljy ja vaihteistossa laatikkoöljy
Öljyjen muuttuminen harmaaks johtuu siitä että jostain pääsee laatikkoon vettä. Se sitte sekottuu öljyyn ja öljy muuttuu harmaaks. Ei ole hyvä asia. Kuinkas usein vaihdat öljyjä?