Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
2.7.2014 21:38
Olen ajatellut ostaa
Gianellin mankiini ja tuolla linkkaamallani sivulla sanotaan että alkukäyrää joutuu taivuttamaan tai lyhentämään, joten kertokaa joku jolla on kokemusta kuinka paljon sitä pitää taivuttaa tai lyhentää ja millaisia työkäluja tarvitsit tähän, itse kun en ole mikään asijantuntija.
7.7.2014 20:26
Myöhässä...
mökkitie67 kirjoitti:onko -13 skyteamin vakiokaasari 16mm?
en tiiä mutta -10 oli ainakin. Luulisin et myös uudemmissa.
Ukko Pekka kirjoitti:Olen ajatellut ostaa
Gianellin mankiini ja tuolla linkkaamallani sivulla sanotaan että alkukäyrää joutuu taivuttamaan tai lyhentämään, joten kertokaa joku jolla on kokemusta kuinka paljon sitä pitää taivuttaa tai lyhentää ja millaisia työkäluja tarvitsit tähän, itse kun en ole mikään asijantuntija.
Rälläkkä / hitsivehje, mahdollisesti kuumennusvehkeet + taivutin tai sitten vaan raakaa voimaa.
Paska putki toi on hintaansa nähden, huonot äänet ja melkonen mehupilli, ite en ostas.
11.7.2014 22:42
Hei ! Voiko olla mahdollista että mun 08-09 Skyteam mankis on 17mm deni kaasutin ?
Minkä kokoinen suutin käy, jos on imukaulasta ottanu kurit poes ja on NRHC:n pörinä putki? 70 ? 74 ? Olen ajanut vakio suuttimella moitteitta ja vakio on 60?
Sitten vielä rattaista nyt on 14-40 ja mopo huutaa kauhiasti nelosel ja kiertää hyvin loppuun, niin miten niitä kannattais vaihtaa? 15-40 ? 16-40 ? 14-38 ?
Ja passaako nämä kytkinlevyt
http://mbfmoto.com/kytkin-manuaali/418-kytkinlevy.html pitääkö olla 2 ?
13.7.2014 14:38
Joo 17mm soikee noissa on, itellä 68 suutin on sopiva, tosin toimi kyllä vakiollakin, mutta ei tee hyvää koneelle ajaa laihoilla seoksilla. Eli osta vaikka 68 ja 70 kokoset. Välitykset olis varmaan noi 15-40 tai 14-38 jos haluut säilyttää suht hyvän kiihtyvyyden, jaksaa varmaan mennä hyvin pidemmilläkin jos oot kevyt kuski
ja levyjen pitäis käydä ja tarviit 2.
13.7.2014 19:36
15-38 liian raskaat ? tuo laitos kyl kiihtyy hemmetin nopiaa, mut kone vaa huutaa D:
Tarvis vaa pitemmät välit 15-35 16-38 täh?
14.7.2014 17:44
No se riippuu haluutko kiihtyvyyttä vai nopeutta, mut luulisin että jaksaa vetää vielä hyvin noilla. Tuolla rissalaskurilla näkee hyvin paljo välitykset vaikuttaa:
http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php. Itellä tosiaan 13-35 jotka on omasta mielestä aika sopivat, mutta kyllä se kaasupohjassa huutaa noillakin, kokeilemalla selviää parhaiten.
19.7.2014 18:53
Mistä löytyis laakereita Skyteam monkey renkaisiin?
23.7.2014 22:30
Noni nyt 72cc hilppeet asennettu ja pitäs saaha sopiva suutin kaasariin joka on 16mm Deni, jossa 72 suutin, niin eikös sen pitäisi olla pari kokoa pienenpi? ongelma on ajaa yli 40kmh niin alkaa röpöttämään ja ei enää kiihdy. Jos joku voisi antaa suuntaa antavia veikkauksia parhaimman mahdollisen suuttimen koosta. Vai onko joku muu vika??!?
25.7.2014 17:06
Skytäri2008 kirjoitti:Mistä löytyis laakereita Skyteam monkey renkaisiin?
Takana itellä toisella puolella 6201RS ja toisella puolella 6301RS, mutta kannattaa ite kattoo ne, ja laakereitahan saa varaosa liikkeistä.
Olli-st72 kirjoitti:Noni nyt 72cc hilppeet asennettu ja pitäs saaha sopiva suutin kaasariin joka on 16mm Deni, jossa 72 suutin, niin eikös sen pitäisi olla pari kokoa pienenpi? ongelma on ajaa yli 40kmh niin alkaa röpöttämään ja ei enää kiihdy. Jos joku voisi antaa suuntaa antavia veikkauksia parhaimman mahdollisen suuttimen koosta. Vai onko joku muu vika??!?
Veikkaisin tuota suutinta, jos muuten toimii, mutta kato ensin venojen välykset ja ,että ajotukset on varmasti oikein. Jos nuo on kunnossa niin aja kaasupohjassa vähä aikaa, sit virta pois ja kato tulpan väri, jos musta liian rikas, jos valkee liian laiha. Jos tulppa on musta niin 70 tai 68 lienee sopiva suutin.
2.8.2014 17:11
Nyt ois semmone asia ku tutulta saisin halvalla +13cm svingin nii mitenkäs tuo takaiskareiden pituus vakiokeulan kanssa, ku haluaisin että mopo ois tasapainossa? Onko edes mahdollista vakio keulan kanssa saada tasapainoa?
8.8.2014 21:12
nyt apuja mikä vikana mankis kun jänniitteen säätimen kaksi ylempää johtoo vaihtaa paikkaa toisin päin tulee jnt 40v ja toisin n15v arvot siis mitattu tyhjäkäynnillä ja kun jänniitteen säätäjän vaihtaa toiseen niin ei tult kun 0,05v tyhjä käynnillä
12.8.2014 14:52
Vuoden 2014 mallissa ei näemmä ole loppupillin kuristuksia
13.8.2014 11:43
Jaa aukasitko vakioputken?
Minkälainen tässä 2014 vuoden mallissa on tuo öljypumppu? Pitääkö olla uros - vai naaraspäinen kun suurtehopumppua ajattelin lauharin kaveriksi?
13.8.2014 20:25
Joo, avasin
Ihan pöljää uteliaisuuttani.. öljypumpuista ei tietoa vielä. Itellä ollu tuo "manki" vasta kaks viikkoa kun piti joku työssäkulkine hommata ja kun oli aito manki sillon joskus itellä nuorempana niin hommasin tuo
, uutena kun sai
14.8.2014 7:01
Jeps ,itsellä oli joskus jinkku ja nyt hommasin tämän työkulkineeksi. Mittarissa hurjat 250km.
Pitäneepä aukaista tuo kytkin koppa ja katsoa mikä sinne menee.
Kannattaa muuten ihan vinkkinä vilkun rele tiivistää vaikka kuumaliimalla. Ei kestä vettä sitten yhtään.