Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
6.4.2013 0:24
Juu elikäs katesarjaa peugeot xps 07 hommaamas eli minkälaiset katteet menee pösööhin?
6.4.2013 11:31
Tietääkös joku et saako jostain tuota takajarrun työsylinterin suojusta mistään halvemmalla, kuin alkuperäisenä easypartsilta? Ei kehtai maksaa 87€ tommosesta muovinpalasta..
Osa 10 siis tuolla:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/189 ... Brake.htmlJos ei löydy huomattavasti halvemmalla ni väännän ihe pellistä.
6.4.2013 15:05
kato jostaki purkumopoista ja eihän se oo vaikia tehä ite vaikka turkkipellistä. ohan se hienompiki jos tekis turkkipellistä
6.4.2013 20:57
Komiampi se olis kyllä rosteri- tai alumiinipellistä tehä, kun sen vois kiillottaa peiliks. Muovi ei oikein semmoseen taivu.
6.4.2013 21:20
Tietääkö kukaan että käviskö MH furian 07 sähköt xps 08:n? Tai pystyykö edes laittamaan enduron sähköjä smoto malliin?
9.4.2013 19:17
Nonii nyt ois semmonen tilanne et tarviis nopeesti apuja! Eli ongelmahan on semmonen että kun laittaa pökötin käymää nii lähtee helposti käyntiin mutta käy vaivaiset max. 10 sekunttia jonka jälkeen sammuu tyhjäkäynnillä itsekseen. Sammumisen jälkeen lähtee käyntiin kuitenkin aina ekalla polkasulla ja sitte sama taas toistuu. Sitten kun antaa vähän kaasua niin toimii suht koht hyvin mutta sit kun lätkäsee kaasun pohjaa nii alkaa räpeltää ja röpeltää ja sit taas sammuu. Oon tsekannu läpät, imukaulan kunnon, putsannut kaasarin, kokeiltu 2 eri ilmanputsarilla sekä ilman, kokeiltu 3 eri tulpalla, cdi:in liittimet käyty läpi sekä putsattu, maadotusta parannettu, vaihdettu uusi bensaha, bensaletkut sekä vaihdettu uudet bensat tankkiin ja millään ei mitään vaikutusta. Mutta sitten kun kokeilin toisella cdi:llä nii toimi ehkä vähän paremmin mutta teki silti samaa, eli oisko mahdollista että vaatis uuden cdi:in et alkais toimii? Eli vika tullut talvi seisonnan aikana, seisonut kumminkin lämpösessä tallissa ja ennen seisontaan laittoa toimi moitteetta koko viime kesän sekä syksyn. Eli jos jollai ois vinkkejä/apuja/ehdotuksia nii kertokaa ihmeessä ku alkais olee kiire päästä ajelee.
9.4.2013 20:26
Tarkista vaikka lohkopuoli, tai sitte cdi:n vaihto. Jos ei auta, niin suosittelen mopon vaihtoa.
9.4.2013 20:43
Joo on se jännä ku tuntuu et toi kiinalainen skootterikin toimii paremmin toisinku mukamas tällänen "laatumopo" taidanki ajella tolla kinkkiskobal tän kesän:D No mut jos viel ois niitä ehdotuksii et mikä vois olla vikana nii kertokaa ihmeessä!
9.4.2013 22:29
Mikähä vois olla vilkuissa vikana, kun vasemman puolen vilkut toimii hyvin, mutta oikealla ei toimi enään ollenkaan, vaikka aikaisemmin toimi vielä oikea etuvilkku mutta nyt molemmat pimeänä? Sitte mittariin tuli kanssa yhtäkkiä joku vika, kun edellisenä päivänä toimi viel normaalisti, mutta seuraavana päivänä kun ajoin pösöllä niin mittari ei näyttänyt mitään? Ja sellanen kysymys vielä että mikä tossa vilkkunapin yläpuolella oleva tollanen harmaa pieni nappi on?
9.4.2013 22:45
se nappi on semmone kun sulla on vilkku päällä nii ku siitä painaa nii vilkku menee pois päältä. ei sen kummempi
10.4.2013 9:24
Rantsukka kirjoitti:Itel ois 05 XPS enduro ja siin tuli pari päivää sitten outo vika että kun laitan käyntiin ja lähen kotoa mopo pelaa kuin enkeli mutta parin kilsan jälkeen yskii ja räkii ja potkii ja sammuu joskus lähtee uudestaan käyntiin melkein heti yleensä ei edes yritä vaikka kuinka polkee työntämällä hörähtää lähtee uuestaan käyntiin noin puolentunnin päästä.
Tulppa vaihettu tänää se oli liti märkä ja ihan musta uuella tulpal lähti heti käymään mutta teki saman tempun hetken päästä. Ja se tosiaan toimii ihan normaalisti kun lähen kotoa kulkee ja kiihtyy niinkuin pitääkin ja yhtäkkiä hyytyy lisättäköön että pakokaasut haisee oudolle kun sammuu ja kuuluu pientä pauketta moottorista ja polkiessa potkii joskus takasin. Maailmaa moppe on nähnyt vain sen 4500 kilsaa ja mäntä vaihettu 3000 kohal samal ku vaihoin kannentiivisteet silloin tosin huomasin et oli liian pieni mäntä vakiona?
Viriä tietenkin on ja se kulkee sen 75
tyhjä putki
Vakio välit
100 suutin
Tosin teki ennen tuota sen tempun että 5-6 vaihteil loppu teho täysin ja vauhti toppas ku seinään...
Hirveä romaani mutta apu ois tarpeen
Vika oli CDI boxi.
10.4.2013 16:11
Näyttäs vähä siltä että kaikil kenel on ollu ongelmii cdi:n kanssa nii oireet on melkei aina erilaisia. Ja luin myös joskus jostain keskustelusta että jollaki oli kans cdi rikki ja sit ku kokeili toisella cdi:llä (käytetyllä) nii ei toiminu vieläkää mut sitte ku oli vaihtanu cdi:n kokonaa uutee nii oli alkanu toimii (mahdollista kai tämäkin) No kai pitää se cdi tilaa jossai vaihees ja kattoo sit jos ongelma häipyy.
10.4.2013 19:07
Rantsukka kirjoitti:Vika oli CDI boxi.
Paljonkos maksoi uusi?
10.4.2013 23:39
-mikez- kirjoitti:Näyttäs vähä siltä että kaikil kenel on ollu ongelmii cdi:n kanssa nii oireet on melkei aina erilaisia. Ja luin myös joskus jostain keskustelusta että jollaki oli kans cdi rikki ja sit ku kokeili toisella cdi:llä (käytetyllä) nii ei toiminu vieläkää mut sitte ku oli vaihtanu cdi:n kokonaa uutee nii oli alkanu toimii (mahdollista kai tämäkin) No kai pitää se cdi tilaa jossai vaihees ja kattoo sit jos ongelma häipyy.
Mullaki tais tehä samaa mitä sulla ennen se loppu kun laitoin vapaavirta suodattimen... vois se kyl olla CDI kans näis pösöis on joku kirous niittten kans
parikymppia maksoin uuesta ostin mototnettiläiseltä.
11.4.2013 12:43
Mihis päin mopoa pitäs nappirajottimen johot mennä? En siis oo sitä tekemässä, mut vois vetästä ton nossipullon kytkimeltä johot sinneppäin, niin vois poliisit luulla sitä oikeesti nappirajottimeks.
D