Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
29.6.2013 22:14
Mihin suuntaan tota kaasaria pitäis alkaa säätämään? Pintakaasulla röpöttää ja kaasupohjassa isommilla vaihteillä alkaa pätkimään ja ampumaan putkeen? Pätkintään taas auttaa ryyppy muttei poista ongelmaa kokonaan. Alko yhtäkkiä tekemään tollasta.Tulpan olen vaihtanut. Toista tulpanhattua olen kokeillut ja ilmanputsarin olen putsannut myös. En keksi oikeestaan muuta kuin kaasarin säädöt.
29.6.2013 22:44
Itelläkin pätki kaasu pohjassa ja röpötti pintakaasulla, suuttimen luulin olevan vakio mitä nyt 82-88 välillä se on nuissa mutta siinä olikin 100 suutin, ja neula oli säädetty ylimpään asentoon, toiseksi alimpaan asentoon pistettiin muistaakseni ja hyvin rupesi toimimaan. Tosin itse löin metrakitin kiinni ja sitten alko ongelmat, mutta nepä oli jo aikasemmi tiedossa mitä siitä seuraa ja olin varautunut.
Joten kokeile suuttimen vaihtoa tai neulan säätöä, jos ei seosruuvia säätämällä rupea toimimaan.
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen Tuolta tosiaan löytyy hyvät ohjeet jos tarvitset, itselle ainakin oli aikanaan hyödillisiä.
1.7.2013 13:12
Tietääkö kukaan miten laitetaan mrx -06 nappirajoitin? Cdi boksista lähtee kaksi vihreää johtoa yksi punainen ja valkoinen.
1.7.2013 14:28
Jos ei ole poweruppi niin siinä on varmaan silloin ducatin cdi, eli sama kuin derpeissä? Terpiin löytyy ohjeet tietopankista.
1.7.2013 14:45
Se on leonellin boksi.
5.7.2013 18:54
kertokaas joku miten saan mopon käymään viileämpänä. mopoa on pytyn porauksen ja männänvaihdon jälkeen sisäänajettu nyt 500km ja silti se edelleen lämpöleikkaa jos vähänkin uskaltaa kaasua antaa. ilmansaantia jo rajoitettu kääntämällä ilmaruuvia sisäänpäin ja ilmanputsarin kotelosta tukittu 4 aukkoa (yhteensä 7) bensassa on edelleen 1% öljyä + tuorevoitelu. alkaa keinot loppua kesken ja haluttais aivan saatanasti päästä kunnolla ajamaan
tai siis tarkennetaan nyt sen verran että kiihdytyksiä voi tehä, mutta ylämäkeen ei voi väännättää yhtään.
6.7.2013 17:00
Oletko suurentanut suutinta ja tarkastanut jäähdytysjärjestelmän toimivuuden?
6.7.2013 17:45
Suutin oli ainakin ennen muutaman numeron verran liian iso, mutta voihan sitä kokeilla. Ja syyläri on aina ajon jälkeen yhtä polttavan kuuma kuin sylinterikin, eli nesteet kiertää niinkuin pitääkin.
6.7.2013 20:19
Onhan mäntä oikean kokoinen, sylinteri ok, männänrenkaat kunnolla urissaan? Avasitko leikkauksen jälkeen pytyn uudelleen?
6.7.2013 20:43
koneistaja oli porannut pytyn ehkä vähän ''liian sopivaksi'' männälle, jolloin tietysti puristukset nousi enemmän ja lämmöt samoin. männänvaihdon teki eräs tuttu (mekaanikko ammatiltaan) joten luottaisin kyllä että kaikki meni niinkuin pitikin, mutta en kyllä ole leikkaamisen jälkeen pyttyä availlut. kokeilin vaan että puristukset on tallella, annoin jäähtyä hetken ja jatkoin matkaa. Jos vaikka sen pytyn joku päivä avaan niin mitä sieltä pitäisi ettiä? naarmuja vai mitä?
7.7.2013 4:15
Kertokaas joku nyt mikä on vikana rieju mrx 06 täydessä vauhdissa n.65km/h hajos takarenkaasta laakerit ei
Lyönyt lukkoon rengasta mutta huomasi heti että nyt hajos jotain takarenkaasta alkoi hiastamaan ja paljon painoin kytkimen pohjaan ja rullasin tien sivuun kone jäi käymään mutta en meinannut löytyä vapaata mutta löysin lykkäsin kotia vaihoin uuvet laakerit takarenkaaseen ja sen jälkeen koitin käyttää ja koittaa vaihteita pukilla ei toiminu kunnolla kuulu semmonen kronksahus aina ku paino tai nosti vaihdepolinta vaihteet siis toimi mutta eivät menneet kunnolla ja helposti päälle vapaata ei meinannu löytyä millään. Avasin lohkot ja etsin vikaa joka osasta mutta kaikki näytti olevan kunnossa vaihdoin samalla kaikki laakerit ja stefat. aloin kasaamaan
Konetta kasasin mielestäni sen oikein oli kaveri auttamassa joka on tehnyt omaankin minarel am6 koneeseen konerempan alakertaa joten en sanois että kone väärin kasattu. Eli saatiin kone kasattua siis lohkot yhteen vaihdepolin, etuhamppi ja mangneetto kiinni ja koitettiin toimiiko vaihteet mutta ei toiminut vaikka yritti pyörittää konetta mangneetosta. koitettiin myös pyörittää etuhampia nii ei hievahtanukkaan. 10 kertaa ainakin otettiin lohkot auki ja purettiin
Ja kasattiin mutta ei saatu vaihteistoa pelaamaan. Tarvisin vähän neuvoa jotta saisin tuon riesan taas toimimaan
7.7.2013 23:12
Laatikossa on jotain häikkää, joku laakeri hirttänyt kiinni, rattaasta lohjennut pala tai muuta hämminkiä.
jawa123 kirjoitti:Jos vaikka sen pytyn joku päivä avaan niin mitä sieltä pitäisi ettiä? naarmuja vai mitä?
Naarmuja tai leikkausjälkiä, männänrenkaan palasia, männäntapin lukkosokkaa tai muuta irtainta osaa. Pytyn ja männän väliin tulee aina jäädä pieni välys koska mäntä lämpölaajenee koneen käydessä. Jos välys on liian pieni, kone lämpöleikkaa herkästi. Voi olla että tässä kohtaa pytyn ja männän mitoitukset eivät ole osuneet aivan yksiin. Tai kyseessä voi tietty olla myös jonkinlainen asennusvirhe, sattuu sitä paremmissakin piireissä. Joka tapauksessa lisävahinkojen välttämiseksi kannattaa tässä kohtaa avata sylinteri jatkotutkimuksia varten.
7.7.2013 23:29
Veikkaan että koneistaja on jättänyt sinne liian pienen välyksen, mutta pitää tutkia asiaa. Kiitokset asiantuntevasta avusta.
8.7.2013 3:08
Tietääkö kukaan mistä sais uusia etujarrusettejä?MRX 08
17.7.2013 21:12
Nyt ois sellane ongelma, että vaihoin uuden ilmanputsarin (stage2) niin mopo ei meinaa käynnistyä ja sammuu välillä. Vaikka ajaa kaasu pohjassa mopo ei kiihdy. Saako mopo liikaa ilmaa? Suuttimia on 95 ja 100 niin pitäisikö kokeilla niillä? Auttaisko kaasarin seosruuvin tai neulan säätäminen.