Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
2.4.2012 21:57
Minkäs kokoset laakerit menee räxä -08 taakse?
3.4.2012 17:34
Vakio pyörienlaakerit ovat: 12x32x10 taakse ja 15x32x10 eteen. Esimerkiksi Biltemasta saa noita.
4.4.2012 8:05
Olis kiikarissa tommonen sx 07 apikka, jonka aattelin ostaa. Semmosta siinä olisi vikaa, että täyskaasulla alkaa pätkimään ja vähän booailemaan. Tuohon booaukseen varmaa vaikuttais jos laittaa isomman suuttimen, mutta mistä tuo pätkiminen johtuu?
4.4.2012 13:09
Todennäkösesti tulpasta tai CDI-boksista on kiinni. Tulppa maksaa 5e ja CDI-boksikin vain 40e.
4.4.2012 22:43
Pitäs saada apikkaan vähän suuntaa antavia säätöjä.. Eli olis vain tehari ja välit vaihettu niin minkä kokosta suutinta laitetaan ja mihin rakoon tuota kaasarin neulaa survotaan.. laiskuus maksoo jo yhen männän ku en jaksanu säätää ja onnekski sylinteri säästyi suuremmilta vahingoilta ;-).. Eli huom vain suuntaa antavaa mutta jos jollaki on mielessö melkein hyvät niin avautukopn minulle kiitos!
4.4.2012 22:52
Jos sulla on vakioputsari ja siis pelkkä tehari vireinä, niin lähet 90 suuttimella liikkeelle ja neulaa ei yleensä tarvi säätää
Ja tyhjäkäynnin sitten haet ruuveja seilaamalla, alotat siitä 1,5 kiekkaa auki
5.4.2012 21:05
Olis tarkoituksena vaihtaa apikkaan takaratas mutta en ole uskaltanut ottaa tuota jarrua irti kun en oikein tiedä kuinka. Vinkit olisi miten. Ruuvaanko vain jarruletkun irti vai onko muuta keinoa?
5.4.2012 21:35
ota takarengas irti niin jarrusatula jää roikkumaan letkun varassa, mutta kannattaa tukea se satula jollain ettei letku mene vahingossakaan rikki
5.4.2012 21:51
J00N4 kirjoitti:Siinä pakoputkessa on joku pinnote, jakun kiilotat sen pinnoite lähtee ja putki alkaa ruostumaan. Putki ei siis ole rosteria, koska rosteri ei ruostu. Kyllä sen kiiltämään saa ja pysyy kiiltävänä jos hinkkaat säännöllisesti, niinkuin kaikkia kiilotettuja palikoita pitää
Et vaan päästä sitä ruostumaan
Putki on ruostumatonta terästä, joka on kromi pinnoitettu ja pinnoite on erittäin kovaa (ei lähde hiomallakaan) joten kestää killotuksen helposti.
5.4.2012 21:52
J00N4 kirjoitti:Siinä pakoputkessa on joku pinnote, jakun kiilotat sen pinnoite lähtee ja putki alkaa ruostumaan. Putki ei siis ole rosteria, koska rosteri ei ruostu. Kyllä sen kiiltämään saa ja pysyy kiiltävänä jos hinkkaat säännöllisesti, niinkuin kaikkia kiilotettuja palikoita pitää
Et vaan päästä sitä ruostumaan
6.4.2012 23:10
Morjesta
Eli tollanen apikka iskenyt silmäkulmaan ja mietin tässä kumpi ois hienompi?
Tämä pinna vanteilla ->
http://www.nettimoto.com/aprilia/sx/1242600vai ->
http://www.nettimoto.com/aprilia/sx/1291577makuasiahan tämä on toki mutta kysyn nyt vielä teidän mielipidettänne
Onko nuissa muuta erua kun nuo vanteet? Onko apikassa muita kuristuksia kun putkessa? Ja eikös näissä uudemmissa aprilioissa moottorina toimi Rabasa?
6.4.2012 23:38
Kuristukset löytyy alotusviestistä ja rabasahan se
Mun mielestä pinnat sopii paremmin säxää, mutta noita puolia ei taas kovin monella olis.. Vaikee olis päättää
6.4.2012 23:43
jees, kiitoksia nopeesta vastauksesta
tosiaan oon katellut niin näyttää siltä että useaan mopoon joka on 2012 malli on tulossa nuo valuvanteet. Ainakin Derbiin ja gileraan ja nyt tietenkin apikkaan myös
Eikös Derbin putket mene apriliaan ( paitsi DRD PRO ) koska jos ostan tuommosen ja tarvis tietenkin stä nopeutta lisää niin en ite vihtis alkaa silppuamaan sitä putkea
6.4.2012 23:45
Tehari tosiaan parempi vaihtoehto uuteen mopoon, koska takuut lähtee samantien jos silpoo putkea. "perus" derbien putket tosiaan menee