Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
27.4.2012 22:09
deseiner kirjoitti:Mistäs mahtaa johtua kun sytytys pätkäsee aina välil alamäessä tai mäen jälkee ku kierrokset on korkeat?
syttyy putkessa vast seos.
Onko sytkä säädetty oikein ja sytkäosat kunnossa`?
27.4.2012 23:47
Retroilija kirjoitti:Ny on vanhus rekisteris
Tulin ekalt ajolt ja pistin säätösuuttimen kiinni. Mihin suuntaa käännän ku kiihtyy huonosti?
Kuuntelee röpöttääkö vai booaako täyskaasulla ajettaessa.
Jos röpöttää niin pienemmälle ja jos booaa niin enemmän auki. Senhän varmaan löydät siitä suuttimesta pyörittämällä, kumpaan suuntaan menee laihemalle ja kumpaan rikkaammalle.
28.4.2012 0:06
Suutin on itellä joku 1/4-1/3 kierrosta auki. Mopon käynnistä sen kuulee miten sitä pitää säätää, ja sen oppii kuulemaan kun vähän aikaa sillä ajelee. Yleensä jos tahtoo alakierroksille vääntöä (esim joku mäki jossa mopo ei jaksa kiertää kovilla kierroksilla) saa voimaa lisää kun säätää rikkaammalle, kun taas pitää mopo saada kiertämään, ruuvaa ruuvia ensin niin laihalle että alkaa jo käymään huonosti, siitä vähän rikkaammalle alkaa säätämään pikku hiljaa, ja kun se parhaat kulut antava kohta löytyy, ite vähän tökkään sitä rikkaammalle ettei laihalla pääse käymään. Kulut ei paljoa pienene, ja on ainakin varmuus ettei kone leikkaa.
Jotenkin tohon tapaan ite sitä suutinta säätelen.
29.4.2012 17:13
Mikäs tossa nyt oikein mättää kun tota DX:n konetta vm. 85 olen kasaillut, ei meinaa onnistua millään. Siis vaihteita ei löydy oikein, kun kone on nipussa. Ekalla yrittämällä pöydällä tuntu että poljin liikkuis kyllä mutta mopossa ollessaan ei löytynyt kuin yksi vaihde ja vapaa saatto kans joskus tulla. Purkasin sen ja sitä vaihderumpua siinä vähän ihmettelin, nyt on vain vapaa ja joskus säkällä saattaa jonkun pykälän saada. Miten tuo nyt kuuluis siis laittaa?
Teininä muinoin meni supersportin kone ihan tuostavain nippuun ilman mitään ongelmia. Miksi ei nyt
29.4.2012 17:19
Katso Nalle-Puch käyttäjän galleriasta kasausohjekuva.
29.4.2012 17:37
Slerpa_ kirjoitti:Katso Nalle-Puch käyttäjän galleriasta kasausohjekuva.
Siellä oli "ei kuvia"
29.4.2012 17:56
Katos vaan, on näemmä otettu iseltä pois. Voin itse skannata tuon kuvan koneelle tässä tänään jossain vaiheessa.
29.4.2012 18:07
Slerpa_ kirjoitti:Katos vaan, on näemmä otettu iseltä pois. Voin itse skannata tuon kuvan koneelle tässä tänään jossain vaiheessa.
Sen jos teet, olen sangen kiitollinen!
29.4.2012 23:15
Iso suurkiitos ohjeesta. Nyt on kone kasassa ja vaihteet pelaa. hieno juttu. Käyntiin tuo vielä pitäs saada, nyt tuli jo ilta ja nukkumaanmenoaika joten jatkuu huomena, onneks on vapaapäivä.
Onko muuten mitä vinkkejä, kun ei taho käynnistyä? Kipinä on hyvä mutta tulppa märkä. Magneettohan tottakai oli irti mutta merkkasin ja kaikki pitäs olla samassa kohtaa kun ennen purkamista.
29.4.2012 23:26
Koita toisella tulpalla. Vaikka tulee kipinä, niin paineen alasena ei välttämättä tuukkaa.
30.4.2012 0:09
Reetuhai2 kirjoitti:Koita toisella tulpalla. Vaikka tulee kipinä, niin paineen alasena ei välttämättä tuukkaa.
Parilla uudella olen kokeillut ilman vaikutusta.
30.4.2012 0:12
Ja lämpöarvo on 6 NGKn asteikolla?
Entäs onko kärkiväli säädetty siihen kohtaan missä tulee isoin kipinä, tai edes ohjearvoonsa?
30.4.2012 10:54
Täytyy kohta mennä taas rassaamaan. Lämpöarvo on oikea kylläkin vain siinä tulpassa joka tuossa on aiemminkin ollut, lisäksi kärkiväliin en ole kajonnut ja tulppa oli koko rempan ajan kannessa kiinni ja tuolla se aiemmin lähti kuin "palmun alta". Mut tarvii fiksailla vielä niitä välyksiäkin.
3.5.2012 22:22
Tyhmä kymysys, mutta kysympä kummiski. miten sais tunturi breakin kulkee +/- 55kmh teharilla. eli mitä muuta pitäs laittaa teharin lisäks. Pitäs kesäks saaha mopeti mut ei kehtais veroja ottaa kun kevarikorttiki ois tulossa loppukesästä