Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

23.4.2012 19:26

No nyt on 50cc läppis, 12mm kaasari, vakio ilmanputsari ja 14-35 välit. Meneepi sen 60 sigmaan ja tiensivussa olevaan nopeustauluun myös. Mietityttää vaan ku kaverit väitti kovana, että jos kilvet menettää 3 kertaa nii sit ei sais enää mopoa kilpiin ? Onko oikeasti näin? 8o

23.4.2012 20:39

Mistäköhän ne sellasta paskaa on keksiny ja sulle syöttäny. Tottakai saa.

23.4.2012 22:35

No näin minäkin päättelin, ettei siinä mitään järkeä olis. No hyvä nyt tietää, nii ei tarvii hätäillä :) Kuinkas usein ootte öljyt vaihtanu ? 2000km välei ? Mullakun tulee kilometrejä aika nopeasti kun melkein joka päivä sen noin 80km ajelen, eli tankillisen ;)

23.4.2012 22:49

Olisko 5k aika nafti.

24.4.2012 15:20

Kait se joku 2000-3000 olis hyvä, itte oon varmaa tonnin välein vaihtanut :)

24.4.2012 18:51

Tiuhaan kait vaihelette? Mulla toi 'mökkimopo' pv oli, enkä ikinä vaihtanu öljyjä, olihan se joku 10v käytössä, aika raskaassahi välillä. :D

24.4.2012 19:46

Josta voimme päätellä että öljyt tarvii vaihtaa vain kymmenen vuoden välein. Jep. Vaikka mopo toimisi vaikkei sitä "ikinä olisi huoltanut", ei siitä kannata päätellä ettei sitä siis tarvitse määräaikaishuoltaa tjsp. Jokainen taplaa tyylillään, kunhan muistaa mainita perseilyistään myynti-ilmoituksessa.

Itse pevukoihin noita vaihdellut n. 5tkm välein tai kerran keväässä, paskalaatuiset kytkinlevyt ja lähes ratataitoiset kuskit saa kytkinlevyt kulumaan pirteästi ja sitä jauhoa on oletettavasti öljyt täynnä.

24.4.2012 22:02

Anonyme kirjoitti:Tiuhaan kait vaihelette? Mulla toi 'mökkimopo' pv oli, enkä ikinä vaihtanu öljyjä, olihan se joku 10v käytössä, aika raskaassahi välillä. :D

MITÄ H*LVETTIÄ !? et vaihtanu öljyjä kymmeneen vuoteen ?? no vaikka peeveitä nyt ylipäätänsäkin raiskataan niin pitäs siihen ne jaksaa eres öljyt vaihtaa kerrran vuoressa.

jos niitä mopoja ei huolla niin ei niillä sitte tarvi ajaakkaan :roll:

25.4.2012 7:46

Se oli oikeasti sellasessa kunnossa, että ei siitä olis enään vehjettä saanut. Sähköä oli sen verran, että tulppa sai kipinää, rungossa reikie, millon mitäkin. Sitä mä vaan ihmettelin, että se vain kävi ja kukkui. :D

Kossusukka; Ei, en tarkoittanut, että jos minä en vaihtanut ikinä öljyjä siihen vehkeeseen, niin muillakaan ei pidä. Tarkoitin sitä, mitä sanoin, että abouttirallaa 5 000km vois olla kohtalainen öljynvaihtoväli. Kun mitä lueskelen piikkipuolta aina välillä, niin siellä puhutaan piikkeihin 2 000- 3 000km. Tähän derbin ruoskaan vaihtelen kunhan tulee seuraava (15k) huolto.

25.4.2012 16:51

Mitäs eroa on gianellin ja arrowin putkella pv:ssä?

25.4.2012 18:07

nimi

25.4.2012 21:15

repletefern kirjoitti:Mitäs eroa on gianellin ja arrowin putkella pv:ssä?

kokemuksia ei oo arrowista mutta monet väittää että tehoa enempi ku gianellissa ja jotkut taas että nimi, joten tiiä sitte.

25.4.2012 21:38

Ite tykkään ainakin enemmän Arrowista. Tuntuu hieman tehokkaamalta.

Tosin olen ajanut vaan Arrowillisella ärrällä ja PV:llä jossa Giannelli, mutta samat moottorithan niissä on ja kummassakin 50cc plusu.

25.4.2012 22:07

Eri koostumus...

25.4.2012 22:32

Mitäs veikkattee mikä pevetillä on ku yläkierroksilla alkaa nykimään ja pätkimään. Eikä ala heti pätkimään välttämättä vaan ku esim ajaa 4 vaihteella ylämäkeä ylös pitkään kaasupohjassa nii saattaa nykästä aika kovaakin. Pikaista apua kaipaisin, kun allrightin miittiin ajattelin vielä mennä lauantaina :)