Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.2.2012 2:21
Mahtaakohan näihin saada edes uusia jarrujen tiivisteitä. Vuotaako pääsylinterin vai satulan välistä?
12.2.2012 11:34
Vuotamisesta en oo iha 100% varma, mutta on se nyt kumma kun 1100km kohdalla jarru säiliö tyhjä, mutta kun siihen tarvii jonkun jutun millä sen nesteen sinne laittaa kun aukko niin pieni millas esimerkiksi ihansama22 laitto?
12.2.2012 12:35
Onko jarrupalat lopussa?
12.2.2012 13:42
tuskin, kun siellä jarrunestesäiliössä ei ole öljyä, niin siitä kiinni mutta se nyt rupesi ihmetyttämään että eikai sen nyt ihan 1100km kohdalla kuuluisi loppua kun takajarrua edes paljoa käytetty. Mutta tulipahan mieleen että kun on rengas pari kertaa joutunu pois ottamaan niin sillon kun painaa jarrua niin eikös se tuu aikas äkkiä sieltä ulos, jos meinaan näin on käynyt.
12.2.2012 15:00
Jarrunesteen ei kuulu vähentyä ollenkaan. Jos pyörä on ollut irti ja jarrua on pumppailtu huolimattomasti niin jarrusatulan mäntä on mahdollisesti tullut satulasta ulos, jolloin nesteet ovat vuotaneet sitä kautta pihalle.
12.2.2012 15:07
nyt avasin sen, siellä oli nestettä, noh enpä keksi muuta enää kun ilmaus, välineitä siihen ei vielä ole mutta:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut ... jarrunesteTossa tuo ilmaus laite 49.90 saiskohan sen tolla kuntoon?
12.2.2012 15:21
No tuota 50 euroa ei kannata maksaa, kun ilman sitäkin ilmauksen pystyy hoitamaan. Kuitenkin jos jotain apuvälinettä haluat käyttää, niin voin suositella Biltemassa myytävää
ilmauslaitetta. Vuosittain tulee käytettyä tuota eri vehkeiden kanssa ja helpottaa hommaa kun yksin ilmailee.
Tietopankissa on jonkunlaiset ohjeet
ilmauksen suorittamiseen ihan perinteisellä tavalla.
Täältä löytyy perusteelliset ohjeet kuvien kera.
12.2.2012 18:45
noni, toi helpotti paljon, kiitoksia.
12.2.2012 20:24
en oo oikeen päässy koneelle viikonloppuna, ni ei oo voinu vastailla, mut joo kun sen takarenkaan ottaa pois niin kannattaa sit pitää huoli et ne prikat on oikeessa kohtaa et se jarrusatula on sit oikeassa kohtaa sen levyn suhteen.
Ite tein ilmauksen ilman mitään ihmeellisiä välineitä, kaverin kyllä siihen hommaan kaipaa avuksi, sitten vaan biltemasta ostin sen nesteen ja siitä pullosta kun oli suht pieni niin kaadoin suoraan takajarrunestesäiliöön ja onnistu ihan hyvin. Mut ei huono ostos toi ilmauslaitekaan, vois itekkin investoida.
Itellä joskus kävi niin että etujarrusatulasta oli löystyny jarrunesteletkun pultti, niin sillon lenti kaikki nesteet pellolle mut sen nyt huomais varmaan heti...
15.2.2012 18:43
Noniin, Pitkästä aikaa käynnistelin orskua, ja kuulkaas te ketkä ette uskonut että ilman suuttimien vaihtoa ei pärjää, niin tossa 5minuuttia lämmittelin konetta ja parit paskaringit vetelin jälkeen ja sitten ajattelin kattoo että pysyykös käynnissä ja kuulkaa kävi ihan normaalisti ei meinannu sammua ihan sopiva tyhjäkänyti, ja huomasin että otti kierroksiakin muuten herkemmin kun kylmällä.. joten jospa en rupeis tänä talvena pelleilemää noiden suuttimien kanssa. Ja ne ketkä ei nyt usko niin voin vaikka videolla vannoa että nyt on sopiva tyhjäkäynti
15.2.2012 18:51
Ei sitä nyt tyhjäkäynnin takia sitä suutinta tarvitse vaihtaa vaan seoksien. Itellä on 88 suutin 70cc kanssa ja just sopiva nii jos jätät sen vakio suuttimen kiinni nii käy varmaan sen verran laihalla että en yhtää ihmettelis jos leikkais kiinni.
15.2.2012 21:19
jaa, no otanpa sitte videon ni sanoppa käykö liian laihalla, koska omasta mielestä juuri sopiva mutta en mä sitte tiiä...
15.2.2012 21:26
Miten se tyhjäkäynti siihen suuttimen vaihtoon liittyy
15.2.2012 21:30
No en ole vielä mikään mopo asian tuntia mut toi sano ku käy laihalla..
15.2.2012 21:59
Nii siis pääsuutin vaikuttaa sillonkun on kaasu täysillä ja jos silloin on liian laihat seokset nii on suurempi todennäköisyys sille et kone leipoo ennen aikojaan. Tyhjäkäyntiinhän vaikuttaa neulan asento, seosruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi. Tietopankissa on melko hyvä artikkeli kaasuttimen toiminnasta, kannattee lukea.