Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

12.12.2011 1:09

Ei oikei taho toimia tuo Wanha kansi mulla, polttaa öljyä ihan kunnolla ja ei tehojen nousua havaittavissa tuohon 110cc kanteen verrattuna :| Tuohon tehohäviikkii epäilen venttiilinjousia kun ne on todella löysät, venttiilit & jouset kun paikaillaan niin venat sai avattua ihan näppivoimilla kun samurain kannessa ehkä just ja just sai vähä raottamaan venat, vissii jouset vähä kulahtaneet? No ens viikolla haen moposopista nuo Kitacon jouset nii luulis toimivan vähän paremmin. Jos ei tuota tulosta niin se on ruvettava virinokkaa hommaamaan :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

12.12.2011 20:12

ehottomasti virinokkaa!!

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.12.2011 21:48

Virinokkaa vaan! 8)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

14.12.2011 14:00

Niino kyllä ne tehot aina jossai vaiheessa loppuu että lisää on saatava, että vois sen virinokanki laittaa tilauksee :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.12.2011 22:34

Nyt on mankissa dellorto 16mm kiinni ja eipä tuo kauhean hyvin vielä ole toiminut. Tällä hetkellä neula ylimmässä lovessa ja 68 suutin kiinni. Kierrokset nousee vähän nykivästi ja ei meinaa kylmänä lähtee oikeen mitenkään käyntii ryypynkään kanssa, joten kertokaa jos osaatte jotain mikä voisi olla vikana!!

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.12.2011 23:11

Monkey_99 kirjoitti:Nyt on mankissa dellorto 16mm kiinni ja eipä tuo kauhean hyvin vielä ole toiminut. Tällä hetkellä neula ylimmässä lovessa ja 68 suutin kiinni. Kierrokset nousee vähän nykivästi ja ei meinaa kylmänä lähtee oikeen mitenkään käyntii ryypynkään kanssa, joten kertokaa jos osaatte jotain mikä voisi olla vikana!!
Kato ettei ota imuvuotoo kaasarin ja imukaulan välistä, siitä se yleesä tahtoo ottaa...
** kysymyyys! ** Manki hajottaa tulpan hetkessä mikä vois olla pielessä? Eka rupes pätkimään, sitte sammu, vaihoin tien päällä toise tulpanhatun ja uuen tulpan, heti lähti käymää eikä pätkiny yhtää sitte pääsin alle 500m ja teki taas saman. Tulpanjohto ja hattu on kunnossa siihen asti kipinä tulee ehdotuksia mikä vikana ? puola? :s

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.12.2011 17:13

Nuista Dellortoista, luulisin että isompaa suutinta tartteis, mutta paskoja ne on ihan muutenkin. Ei niitä saa mankissa toimimaan, syynä se susipaska imukaulan kiinnitys kaasariin.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.12.2011 23:04

Noniin alko vääntö:

Sanokaa mulle rehellisesti PALJONKO manki ottaa huippuja näillä jutuilla

16 35­­ välit
16mm kaasari

MUUTEN TÄYSIN VAKIO SKYTEAM

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.12.2011 23:10

Hyvällä lykyllä 50km/h, kolmosvaihteella. Nelosella ei jaksa vetää. Mulla oli Skyteamissa 72cc:nkin kanssa kevyemmät välit ja niillä kisko 85km/h.

Maksimivälit 50cc Skyteamiin on 16/40, niilläkin vetää aika laiskasti...

Re: Monkey viritys ja tekniikka

18.12.2011 23:41

mb saa kyllä tosi hyvin säätöihin kun tekee vaa ite imukaulan!

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.12.2011 21:45

Oon aatellu ostaa jotain +110cc mankia. Kysymykset kuuluu siis että onko eri koneiden välillä hirveästi tehoeroja? Ja onko 125cc selvästi tehokkaampi kun 110cc? Saako tollasia koneita viritettyä helposti, kestääkö hyvin? Ja sitte sellanen kysymys, että mitä hyötyä on 3 venttiilisestä kannesta?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.12.2011 23:30

Koneiden välillä on tehoeroja jos verrataan vaikka Lifania ja Daytonaa toisiinsa. Tosin Lifanit maksaa 200€, Daytonat sun muut jaappaaninmerkit kuten Takegawat sen 2000€. Kiinalaiset on aika pitkälti samaa paskaa.

Tuosta että onko tehokkaampi, niin riippuu taas koneen spekseistä. Jos otetaan vaikka kiinankrossista 110cc ja 125cc niin isompi on tehokkaampi, monen eri tekijän ansiosta. Meinasitko alivireistä, normivireistä vai tappivirettä? Koska tietysti tappiviri-110cc vie alivireisen 125cc:n, sehän on päivänselvää. 110cc:issäkin tykkää kannet olla aika ahdistavia (venat melkein poikkeuksetta 23/20mm), 125cc:ssä ne on yleensä isommat. Ainakin Lifania on ollu isovenakannella (27/23mm), siitä löytyy hyvän kaasarin ja putken kanssa jo mukavasti potkua, lisää saa pattimännällä, virinokalla ja kannen työstöllä jos se sitä vaatii.

Viritys on suht helppoa, samankokoinen mäntä on yleisesti 110cc:ssä ja 125cc:ssä (52,4mm), viriosaa saa esim. OORacingilta, Suomestakin saa mutta tykkää olla vähän kalliimpaa täällä. Tuohon Lifanin 125cc-mottiin saa aika hyvin varaosia, melkein kaikkihan menee soveltamalla ja arpomalla mutta Lifanin varaosavalikoima on suht kattava kaiken osalta. Kesto riippuu onko kone maanantaimalli vai ei. Kunhan huollot tekee ajallaan ja ajaa vähän rauhallisemmin alussa niin luulis kestävän.

Tolla 3-venakannella tarkoitat varmaan tota Skyteamin 110cc 3-valve-konetta? Jätä ostamatta. Varaosaventtiileja ei saa kuulemma mistään, muutenkin aika pitkälti samaa paskaa kuin 110cc:t, mutta tehot on kuulemma ylemmällä.

Eli siis joku kiinalainen 125cc taitaa olla se järkevin vaihtoehto, kaveriksi vähintään 20mm kaasari että saa tehoakin jonkunverran pihalle.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.12.2011 23:47

Joo, tarkotin ihan normiviritteistä, päivittäiseen ajoon kun tulis. Mutta mites noihin kinkkikoneisiin saa varaosia? Ja minkä maalainen Lifan siis on? Eikös Lifan oo hyvä kone, kun pitää kunnossa tietenkin.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.12.2011 23:57

Pingpong-konehan sen on, tietääkseni kinukkien laadukkaimmasta päästä. Kutenkin kehtaan väittää että samaa paskaa ne on kaikki.

Osiahan saa hyvin, varsinkin ulkomailta. Itse en 110cc:tä ottais, vaan mielummin 125cc:n. On niissäkin se eronsa, kuitenkin vähän pitempi isku ja yleensä parempi kansi, eli 125cc potkii paremmin.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

24.12.2011 1:30

SÄHKÖT!!! Ostin minimotoracingiltä tollasen yx 125cc (http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=107) koneen (ycf125) nii miten saisin sen toimii honda monkey alkuperäsil sähköil. Uudesta koneesta tulee magneetolta kolme johtoa: Vihreä, Puna-Musta, Sini-Valkonen. Koitin jo itse laitoin koneen johdot saman värisiin mitä mankissa on ja ei kipunoitte.