Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.9.2015 9:20
Oisko kellään mitään tietoa siitä kun projektina on tälläne 2004 ilma jäähy atlantis niin käykö siihen ihan tavalliset 2t männät jos pytyn halkaisian mittaa ja sen mukaa ostaa männän? E: se siis on itsekkin 2t jos ei tullut selväksi
12.9.2015 9:58
"Tavallisia" 2T mäntiäkin on montaa eri mallia, joten paras kun ostat sen merkki/malli-kohtaisen männän. Atlantiksia on kahdella koneella, Morinin ja Piaggion. Piaggion kone tuli 2003, joten 2004 pitäisi olla sillä koneella.
Täältä esimerkiksi saa mäntiä, mittaat vain vanhan männän halkaisijan jos ei ole tietoa, onko sylinteriä joskus porattu.
Jatkot sitten
Derbi Atlantis -viestiketjussa. Tämä ketju koskee vain Derbin vaihdemopoja.
12.9.2015 10:28
Kiitos ! Aaa juu luulin että koskee kaikkia derbejä, sori pitää sitten jatkaa siellä
14.9.2015 0:10
Pystyykös derbin digitaalista mittaria laittamaan vanhan analogisen mittarin tilalle? Vai onko esim nopeus tai kierrosluku anturitekniikka erilainen?
14.9.2015 7:24
on erilainen
15.9.2015 0:04
Miltä osin?
15.9.2015 14:53
Aikalailla melkein kaikilta osin. Analogisessa mittaristossa nopeus mitataan vaijerikäyttöisen mittarinpyörittimen avulla, kun taas digimallissa on joko sähköinen mittaripyöritin tai sähköinen hall-anturi. Kierrosmittaus otetaan digimallissa induktiokäämin avulla tulpan johdosta. Lisäksi mittaristolle tulee kaksi piuhaa akulta, toinen suoraan akulta ja toinen virtalukon kautta, joita ei taas analogiseen mittaristoon tule, joten ei muutenkaan ole plug&play.
22.9.2015 22:51
Onko mitään järkeä laittaa derbiin 11/70 välit, kun nyt on 11/65 ja tarkotus ois ottaa kaikki kuri pois vakioputkesta, ja pitää vauhti alle 65. Nyt menee siis sen 60 km/h
23.9.2015 21:46
Tuskin ny noin lyhyitä kannattas laittaa, mielummi varmaa joku rajotin
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 23.9.2015 22:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata
23.9.2015 21:49
Onko muute iha normaalii et derbi sammuu kylmällä koneella, jos ei anna kaasuu pikkasen kun laittaa 1 vaihdetta silmään liikkeellelähtiessä?
23.9.2015 23:06
Kytkin irrottaa huonosti, varsinkin kylmänä. Pumppaat kytkintä ja annat kaasua ennen vaihteen laittamista silmään, niin auttaa.
24.9.2015 14:29
Ok, kiitos
30.9.2015 21:34
Osaako joku neuvoa, että minkä kokonen suutin oli hyvä vm. 2011 drd xtreme? Kohta kiinni 73cc airsalin pytty, phbg 21mm kaasari, rajottamaton cdi, vapaavirtaussuodatin ja tecnigasin e-nox tehoputki.
Laskin, että 14/53 välityksillä 11000rpm huiput olisi ~97kmh. Pääseekö tällä setillä sinne asti?
Kiitos vastauksista!
8.10.2015 20:44
Osaisko joku kertoo mikä ois mun 10vm sendassa kun kesällä lähti iha ykkosestä käyntiin ja on lähtenyt siitä asti kun kortin sain(syyskuu 2014) talvea myöten.
Mutta nykyään kun on alkanut olemaan kylmempiä yöt niin aamulla kun polkaisee käyntiin niin lähtee mutta sekunnin päästää booaa vaikken kaasua anna sen jälkeen ei polkemalla lähde eli pitää työntää. Tosin kesällä nyt tekniikkaa vaihdoin tyhjennettyyn vakioputkeen 75 suutin vakio ilmanputsari ja kaasari. Kiitokset sille joka auttaa
E: viimesyksystä kesään asti oli kurillinen putki 13-57 välit ja olikohan 68-70 suutin
9.10.2015 11:06
Onko uudenmallisen ja vanhanmallisen terskan kampuran kiiloissa jotain eroa?
Jollain sivulla myydään yhtä mallia kaikkiin Sendoihin, toisilla erikseen uuden- ja vanhanmallisiin. Mikä on totuus?
Sopiiko
tämä myös uudenmalliseen?