17.7.2016 16:32
17.7.2016 20:24
17.7.2016 22:57
18.7.2016 15:36
porotokka kirjoitti:Laitoksena DT50 R 2007, jossa sähkövika. Löytyisikös joltain huoltokirjaa vuosimallin vekottimeen, jossa mainittais vuosimallin staattorin ja puolan resistanssit? Pystyykö tuota Moricin CDI-boksia mittaamalla toteamaan ehjäksi/risaksi, onko jollakin parempaa tietoa tästä? Interwebin syövereistä tietoa Moricin spekseistä ei tunnu löytyvän tonkimallakaan. Ei viitsis pojan mopoon hommata kaikkia syttyosia uusiksi, tulee hippasen turhan kalliiksi.
18.7.2016 15:43
Malagutisti kirjoitti:Läpät vois tarkistaa ja samalla menee se kaasarikin. Voi olla myös m-rengas katkennut, mutta tuskin. Oliko mitä virejä?
18.7.2016 22:52
Malagutisti kirjoitti:porotokka kirjoitti:Laitoksena DT50 R 2007, jossa sähkövika. Löytyisikös joltain huoltokirjaa vuosimallin vekottimeen, jossa mainittais vuosimallin staattorin ja puolan resistanssit? Pystyykö tuota Moricin CDI-boksia mittaamalla toteamaan ehjäksi/risaksi, onko jollakin parempaa tietoa tästä? Interwebin syövereistä tietoa Moricin spekseistä ei tunnu löytyvän tonkimallakaan. Ei viitsis pojan mopoon hommata kaikkia syttyosia uusiksi, tulee hippasen turhan kalliiksi.
Staattori: latauskäämi: valkoinen-puna/kelta 1.0 ohm, toinen mittari näyttää 0.1 ohm. Voin mitata duunissa tarkasti. Käämien toinen pää on tähtipisteessä maissa, joten kuuluu olla n. 0.5 ohm maan ja kummankin johdon välissä.
Impulssikäämi: sini/valko-valko/puna n.330 ohm
Puolaa ei ole, moriccia ei voi mitata. Selviää lainaamalla jostain ehjää
19.7.2016 6:03
porotokka kirjoitti:Malagutisti kirjoitti:porotokka kirjoitti:Laitoksena DT50 R 2007, jossa sähkövika. Löytyisikös joltain huoltokirjaa vuosimallin vekottimeen, jossa mainittais vuosimallin staattorin ja puolan resistanssit? Pystyykö tuota Moricin CDI-boksia mittaamalla toteamaan ehjäksi/risaksi, onko jollakin parempaa tietoa tästä? Interwebin syövereistä tietoa Moricin spekseistä ei tunnu löytyvän tonkimallakaan. Ei viitsis pojan mopoon hommata kaikkia syttyosia uusiksi, tulee hippasen turhan kalliiksi.
Staattori: latauskäämi: valkoinen-puna/kelta 1.0 ohm, toinen mittari näyttää 0.1 ohm. Voin mitata duunissa tarkasti. Käämien toinen pää on tähtipisteessä maissa, joten kuuluu olla n. 0.5 ohm maan ja kummankin johdon välissä.
Impulssikäämi: sini/valko-valko/puna n.330 ohm
Puolaa ei ole, moriccia ei voi mitata. Selviää lainaamalla jostain ehjää
Kiitos ja kumarrus malagutistin suuntaan. Tänään mittailin tuon staattorin tarkemmin, tuo pickupkäämi sini/valko-valko/puna resistanssi ääretön, joten vika taisi löytyä. Otetaan magneetto auki, ja katsotaan mitä värkki on syönyt.
miksuuh22 kirjoitti:Malagutisti kirjoitti:Läpät vois tarkistaa ja samalla menee se kaasarikin. Voi olla myös m-rengas katkennut, mutta tuskin. Oliko mitä virejä?
Detsissä enoxi putki, porattu moric ja 100 suutin, välit 11-60. Toivottavasti ei ole katkennu, mäntä meinaan vaihdettu kesäkuun alussa.
19.7.2016 14:55
19.7.2016 20:29
Malagutisti kirjoitti:porotokka kirjoitti:Malagutisti kirjoitti:porotokka kirjoitti:Laitoksena DT50 R 2007, jossa sähkövika. Löytyisikös joltain huoltokirjaa vuosimallin vekottimeen, jossa mainittais vuosimallin staattorin ja puolan resistanssit? Pystyykö tuota Moricin CDI-boksia mittaamalla toteamaan ehjäksi/risaksi, onko jollakin parempaa tietoa tästä? Interwebin syövereistä tietoa Moricin spekseistä ei tunnu löytyvän tonkimallakaan. Ei viitsis pojan mopoon hommata kaikkia syttyosia uusiksi, tulee hippasen turhan kalliiksi.
Staattori: latauskäämi: valkoinen-puna/kelta 1.0 ohm, toinen mittari näyttää 0.1 ohm. Voin mitata duunissa tarkasti. Käämien toinen pää on tähtipisteessä maissa, joten kuuluu olla n. 0.5 ohm maan ja kummankin johdon välissä.
Impulssikäämi: sini/valko-valko/puna n.330 ohm
Puolaa ei ole, moriccia ei voi mitata. Selviää lainaamalla jostain ehjää
Kiitos ja kumarrus malagutistin suuntaan. Tänään mittailin tuon staattorin tarkemmin, tuo pickupkäämi sini/valko-valko/puna resistanssi ääretön, joten vika taisi löytyä. Otetaan magneetto auki, ja katsotaan mitä värkki on syönyt.
Näissä tapaa tuo pick-up käämin hartsaus olla usein mustunut, en tiedä onko jokin mitoitusongelma. Hyvä että vika löytyi.miksuuh22 kirjoitti:Malagutisti kirjoitti:Läpät vois tarkistaa ja samalla menee se kaasarikin. Voi olla myös m-rengas katkennut, mutta tuskin. Oliko mitä virejä?
Detsissä enoxi putki, porattu moric ja 100 suutin, välit 11-60. Toivottavasti ei ole katkennu, mäntä meinaan vaihdettu kesäkuun alussa.
Oliko vanha tulppa minkä värinen? Kurkkaa vähän pakoaukosta valon kanssa jos sattuis näkymään jotain. Väärä katkosvälys saattaa johtaa nopeastikin m-renkaan katkeamiseen, mut toivotaan että vika ei ole siinä. Suutin kuulostaa aavistuksen pieneltä jos lisäilmasolenoidi on käytössä. Kaasaria varmaan putsailisin ja samalla helppo kattoo ne läpät.
20.7.2016 6:22
20.7.2016 6:24
miksuuh22 kirjoitti:tulppa aivan musta ja karstanen. Mitä meinaat tolla väärällä katkosvälyksellä? Toi suutin juttu on vähän hauska juttu kun kaverilla täysin sama virit mutta 11-58 välit ja hänellä on 93 suutin . Täytyy rueta puhdistelemaan kaasaria ja samalla kattoa läpät. Jos männänrengas mennyt nii motivaatio purkamiseen ja uudelleen remppaamiseen on täysin nollissa.....
sakkepoika kirjoitti:Mikä on detsis ku moricin ohitin ledillä ja sen jälkeen mittari nollaantui itestään ja ei näytä enään nopeutta?
20.7.2016 12:50
sakkepoika kirjoitti:Mikä on detsis ku moricin ohitin ledillä ja sen jälkeen mittari nollaantui itestään ja ei näytä enään nopeutta?
20.7.2016 17:34
20.7.2016 20:43
21.7.2016 19:14