Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.3.2014 0:09

Voisko vika olla siinä että ku tuo pytty porattu ja näähän on pinnotettuja pyttyjä ja pitäs pinnottaa uuestaa jos poraa et ne lämmöt nousis sen takia en tiiä onko perää mut tulipahan mieleen :lol:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.3.2014 16:26

derbimies1997 kirjoitti:
derbimies1997 kirjoitti:käytin derbi senda xrace öljysäiliötä ylä kautta irti nostin siis sen irti siitä mihin se säiliön alaosa tulee kiinni siihen . ja käytin kaasarin kaikki johot irti kun puhdistin kaasarin niin pitääkö nyt ilmata koko öljypumppu. (tyhmä kysymys mutten ite tiiä :D)

???

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.3.2014 16:31

Kyllä se kannattaa ilmata, niin ei jää ilmakuplia ja sen seurauksena leikkaa kiinni. Ilmaamiseen käy hyvin lääkeruisku(vai mikä se on nimeltään?).

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.3.2014 18:52

Derbissä koneen oikealla puolella oleva pikku koppa en tarkota koppaa jonka takana on öljysäiliö vaan siinä alaosassa olevan kopan raosta on alkanut valumaan sinistä nestettä ilmeiseti jäähdytin nestettä vai? Syyksi huomasin että koppaa kiinni pitävistä 3ruuvista yhestä mennyt kierteet en oo ruuveja aukonu, mutta onko vakava vuoto ja riittääkö että laitan uuen ruuvin vai pittääkö lisäillä jäähytysnestettä.(toivottavasti saitte selon ku oon täysalottelija

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.3.2014 19:12

käsittääkseni vesipumppu kopan takana muttta jos on niin kuuluuko nesteen valua ulos heti jos koppaa raottaa

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.3.2014 19:47

Jep vesipumppuhan se siellä. Ja kuuluu tulla nestettä, kun sitä koppaa raottaa. Kokeile ensin pidemmällä pultilla, että pysyykö koppa kiinni niin ettei nestettä ei tulis sieltä välistä.Jos ei tuo "kikka" toimi, niin sitte vaan helicoililla korjaamaan kierteet.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.3.2014 20:32

Mitä tekisitte jos vapaalla kiertää loppuun, tosin ei ihan heti silläkään mutta ajossa ei piikille kierrä. Ja miten se oli et jos neula on ylimmäs loves nii käyks se sillo mahd. laihal vai oliks se sillo mahd. rikkaal ? :S

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.3.2014 21:38

Kun on neula ylimmässä lovessa, niin se on mahd.laihalla. 8)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.3.2014 22:12

Miten kauan Derbin vakiopytyssä kestää pinnotteet. Derbillä ajettu 21k ja mäntä vaihettu viimeksi @ 10k. Ajattelin männän vaihtaa, mutta riittääkö pelkkä männänvaihto vai tarviiko pyttykin vaihtaa jos on jo pinnoitteet kuluneet? Aina ollut vakio ja nyt 4k ajettu kurittomana.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

27.3.2014 22:29

Nikasil pytyt on todella pitkäkestosta kamaa ja veikkaisin ettei paljon häpeile uudelle noinkaan paljon ajettuna, jos pinnoitteessa ei oo mitään isompia jälkiä vaan se on siististi kulunut.eli ei juurikaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

29.3.2014 15:21

Olisi tossa omassa Derbissä semmonen ongelma, että kun koittaa polkasta käyntiin niin käynnistyspoljin usein menee alas asti ilman puristuksia, mutta välillä lähtee polkasemalla käyntiin. Mäkistartilla tosin lähtee käyntiin.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

29.3.2014 15:34

Käynnistyspolkimen rattaat kuluneet tai joku osa rikki.Ootko kokeillu kallistaa mopoa ja sit polkea käyntii.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

30.3.2014 16:29

Kytkinkoppa auki ja tsekkaat että sielläon kaikki rattaat ja jouset kunnossa ja oikein asennettuna.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

30.3.2014 23:44

Mikähän mahtaa olla Derbissä, kun antaa kierroksia niin kuuluu sellanen hurahdus joka laskee kun kierroksetkin laskee. Alko vasta vähän aikaa sitten.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

31.3.2014 0:57

Kuuluuko sitä ääntä jatkuvalla syötöllä vai lakkaako se ajoittain? Omat käyttökokemukset kertoo, että hajoava yläkerta ei yleensä anna merkkejä sitä uhkaavasta katastrofista, mutta alakerran vikoja voi hyvinkin pystyä paikallistamaan pelkän äänen perusteella. Jos joku alakerran kuulalaakeri alkaa olee loppuun kulutettu, niin se voi alkaa ujeltaa mitä epämääräisimmällä tavalla ja ajan kanssa ääni alkaa vaan pahenemaan. Jos ääni tuntuu tulevan yläkerrasta, niin suosittelen avaamaan sen heti, sillä se voi tulla kilkkaa hyvinkin pian, mutta jos se tulee alakerrasta, niin kannattaa seurata miten se kehittyy. Jos koneella on ajettu pitkään, niin täydellinen koneremontti voi olla ajankohtainen asia harkittavana.