31.3.2013 13:13
31.3.2013 20:23
2.4.2013 3:52
2.4.2013 19:14
2.4.2013 21:43
motoxi kirjoitti:Mikä voisi olla vikana kun ajoin mopolla ja sammutin sen eikä meinannut lähteä käymään mutta sain kuitenki käyntiin ja jatkoin ajamista. Sitten kun tulin kotia sammutin mopon ja vähän ajan päästä yritin saada käymään eikä lähtenyt ollenkaan. Kipinää ei tullut ollenkaan. Sitten vähän kattelin johtoja. Virtalukossa oli joku liitin hiukan huonosti kiinni ja laitoin kunnolla paikoilleen ja muutamalla polkasulla käymään mutta en lähtenyt ajamaan. Sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin. Tulpan vaihdosta ei ollut hyötyä. Tulpanjohto ja hattu on kunnossa. Puolaan tulee heikko signaali.
Mopona peugeot xps 09
3.4.2013 12:59
3.4.2013 16:48
3.4.2013 20:38
3.4.2013 21:06
Tonto33 kirjoitti:Moi. Mulla on peugeot xps 2010 power-up enduro. Kun vaihtaa kylmänä vapaalta ykköselle ni rusahtaa, tyhjäkäynti kierroksilta se yleensä sammuu. Kytkin toimii ajossa ihan hyvin ja on säädetty siten että alkaa ottaa melkein heti ku koskee kahvaan. Vika ilmeni kun vaihoin vaihteisto öljyt viime vuonna. Menny vaan pahemmaksi. Oon kokeillu eri öljyillä, nyt ostin motonetistä 10w-30 motulin gearoilia. En oo ajanu noilla öljyillä ku 5km. Voiko öljymäärä olla vikana, ku tuonne meni reilu 8dl enneku alko tulee tarkistus ruuvista? Pitäs mopo myydä pois ja ois hyvä et sais vian korjattuu ennen sitä. Eli onko vika öljyissä, vai vaihteistossa/kytkimessä?
3.4.2013 22:32
4.4.2013 8:16
Juhoqqeli kirjoitti:Toinen vaihtoehto rusahdukseen on se, että öljyt eivät ole vielä lämmenneet --> Ei voitele vielä kunnolla. Ja se että vaihtaisi tyhjäkäyntikierroksilla vaihteen alaspain vähentäisi huomattavasti rusahdusta.
4.4.2013 14:13
4.4.2013 14:39
skadm kirjoitti:Moro!
Semmone ongelma, että mittaristo ei näytä nopeutta, mutta kaiken muun näyttää ja kaikki muu toimii. Edellinen omistaja sanoi, että oli uusinu koko mittariston, mutta eipä kauaakaan, kun ei näkyny tolla mittaristolla enää nopeus. Mistä siis se voisi johtua? Mittaristosta vai anturista? itse veikkaan mittaristoa. Semmonen vielä, että silloin kun "veteli viimeisiään" eli toimi välillä ja välillä ei kunnes ei toiminut enää lainkaan voisiko tämä johtua jostain liitoksesta vai mistä? Olisiko kellään mitään kuvaa siitä anturista (en ole varma minkä näkönen se on ja missä se on siellä mopossa. Veikkaan että se on siinä etupyörässä jarrun vieressä, mutta olen kuullut "villiä huhua" että se ois jokin muu kuin anturi) ja sitten mittariston sähkökuvio.
Kiitoksia etukäteen
(tällä kertaa laitetaan tää viesti nyt oikeeseen paikkaan, jos joku sattui tämän saman viestin huomaamaan tuolla)
Lisätään tähän nyt vielä semmoinenkin, että moposta on alkukäyrän kuri otettu pois, suutin vaihettu 100 ja eturatas kokoa 10 (vakio välit 11/52) en tiedä johtuuko ilmasta vai mistä, mutta pintakaasulla käy epätasaisesti tai röpöttää niin sanotusti. Pitäskö sitä sitten pienempi suutin vaihtaa?
5.4.2013 17:42
ive1234 kirjoitti:skadm kirjoitti:Moro!
Semmone ongelma, että mittaristo ei näytä nopeutta, mutta kaiken muun näyttää ja kaikki muu toimii. Edellinen omistaja sanoi, että oli uusinu koko mittariston, mutta eipä kauaakaan, kun ei näkyny tolla mittaristolla enää nopeus. Mistä siis se voisi johtua? Mittaristosta vai anturista? itse veikkaan mittaristoa. Semmonen vielä, että silloin kun "veteli viimeisiään" eli toimi välillä ja välillä ei kunnes ei toiminut enää lainkaan voisiko tämä johtua jostain liitoksesta vai mistä? Olisiko kellään mitään kuvaa siitä anturista (en ole varma minkä näkönen se on ja missä se on siellä mopossa. Veikkaan että se on siinä etupyörässä jarrun vieressä, mutta olen kuullut "villiä huhua" että se ois jokin muu kuin anturi) ja sitten mittariston sähkökuvio.
Kiitoksia etukäteen
(tällä kertaa laitetaan tää viesti nyt oikeeseen paikkaan, jos joku sattui tämän saman viestin huomaamaan tuolla)
Lisätään tähän nyt vielä semmoinenkin, että moposta on alkukäyrän kuri otettu pois, suutin vaihettu 100 ja eturatas kokoa 10 (vakio välit 11/52) en tiedä johtuuko ilmasta vai mistä, mutta pintakaasulla käy epätasaisesti tai röpöttää niin sanotusti. Pitäskö sitä sitten pienempi suutin vaihtaa?
Mulla ainakin kävi samallalailla kun mittarin vaijeri oli katkennut
5.4.2013 20:30