Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
8.1.2013 19:38
Missä mahtaa olla derbissä vikana kun ei tule kipinää, paria eri tulppaa on kokeiltu ja ei tullut? kyseesssä drd pro.
9.1.2013 0:31
_koura_ kirjoitti:Missä mahtaa olla derbissä vikana kun ei tule kipinää, paria eri tulppaa on kokeiltu ja ei tullut? kyseesssä drd pro.
onko cdi:lle tulevat johdot oikeassa järjestyksessä? järjestys oikeelta vasemmalle on vihree/musta, vihree, punane, valkone. jos ne on kunnossa nii sitten kannattaa tarkistaa tulpanhattu ja johto.
9.1.2013 19:04
Katoin tulpanhatun ja johdon ni näytti olevan kunnossa, piti lähteä kyliltä takas kotio ni ei lähteny enää käyntii.johdot on varmaa oikeessa järjestyksessä.
12.1.2013 12:40
Juu elin ostamas drd proota mut siin onsähköt paskana. mulla on vm06 drd sähköt et meneeks ne kiinni siihe??? sähköstartti ensaa varmaa oikeemitenkää toimiiku siiit on jtn sähköi kait katkottu yms
15.1.2013 18:19
minkäs väriset johdot noille etuvaloille tuli
15.1.2013 22:57
jaffapoika kirjoitti:minkäs väriset johdot noille etuvaloille tuli
Maadotus on vihree/keltanen
Lyhyet on sininen
Pitkät on valko/keltanentai keltanen
20.1.2013 23:29
Tässä kilpuri mopoa ollaan rakentamassa ja sellainen tuossa purkaessa tuli huomattua, että kuinka on saisko kaikki ylimääräiset sähköt pois kuinka helposti?
Kaikki muu kuin sytytys sais lähteä. Purkaessa tuli huomattua, että vain kaksi johtoa lähtee lopulle johtosarjalle ja yritin joistain netistä löytämistäni kaavioista kattoa, mutta en nyt täydelliseen selvyyteen niiden avulla päässy. Kärähtääkö joku jos laitan vain johdon niiden kahden johtosarjalle lähtevän johdon väliin? Vai mitenkä tuo toimii?
Mites nuo inner rotor kitit. Niissähän ei kans tuota johtosarjaa tarvita??
Mopohan on DRD SM 2005
21.1.2013 9:16
Otat vaan sen liittimen irti ja sitten koko johtosarjan pois. Mitään johtoja tai liittimiä ei kannata mennä katkomaan, koska sen johtosarjan saa helposti myytyä.
21.1.2013 9:38
Niin mopo lähtee sitten vain liittimen irroittamalla käyntiin?
21.1.2013 10:19
Joo lähtee, sitten jos haluat sammutus napin tehdä niin liittimen vihreästä johdosta vedät johdon maihin ja kytkin väliin. Mutta kerta kisamopoa teet niin kannattaa vaan ottaa koko sähkösarja pois, turhaa painona siellä.
21.1.2013 10:29
Joo aivan!
Joo koko johtosarja lähtee kävelemään. En vaan ymmärtänytkään, että se on näinkin helppo operaatio. Sammutinhan noissa kilpureissa on pakollinen, niin se jokatapauksessa on siihen laitettava.
Kiitos tästä!
26.1.2013 0:44
Nyt ko täällä ollaan keskustelemassa muutenki näistä "kevyistä" sähköistä, ni kuinka saisin tehtyy saman tapasen ratkasun ko hurjakkaki, mut silleen et sais valot kanssa tosta. mistä niistä neljästä piuhasta tulee virta valoille? ja tarviiko siihe välttämättä lyyä se jännitteensäädin väliin, vai palaako ne polttimot samantie jos en sitä laita siihe.
26.1.2013 10:57
Palaahan ne, ja minun käsittääkseni siinä liittimessä se ¨alempi¨ johto siinä on valoille ja ylempi maapiuha joka menee virtalukolle. Tai ei se alempi johto ole itsessään valoille vaan se menee sieltä jännitteensäätäjälle ja sieltä se menee virtalukolle. Johtoja seurailemalla selviää että mitä johtoja otat pois ja mitä jätät sinne. Sähkökaavio on kätevä jos niistä jotain ymmärtää
26.1.2013 19:04
Missä vois olla vikaa, kun virtalukko on käytössä niin valot vilkkuu ja palavat himmeästi? Vika alkoi ajossa. Polttaa myös sulakkeita. Virtalukon liittimen ottaa pois nii sillo valot palaa normaalisti. Toista jännitteensäädintä ja virtalukonpohjaa on kokeiltu, valokatkasijassa ei oo vikaa ja johtoja on kaheltu mutta ei näy mitää kulumisia. Mikä vois olla vikana?
30.1.2013 1:40
Käsittääkseni kaikissa drd pro:issa 06-> on leonellin sähköt eikä ducatin? Varmistusta kaivataan.