Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
29.3.2012 20:00
.A.P. kirjoitti:Tarvisko suutinta vaihtaa jos vaihtasin apriliaan tyhjän alkukäyrän vai olisko vaarana että leikkaa kiinni,
mut kuitenki toi bensan kulutus pitäis olla kuitenkin kohtuullista. Vai säädetäänkö kaasarista rikkautta.
Tietenkin tarvii vaihtaa isompi suutin jos otat kuristuksia pois. Vie vähemmän bensaakin.
30.3.2012 16:11
Juu kurit tuli otettua pois ja suutin on nyt kokoa 90, säätöjä on tehty jonkin verran mutta nyt kun kävin heittämässä 7km lenkin niin puolikilometriä ennen kotia jouduin työntämään mopon pois. Mopon kierrokset rupesivat nousemaan kaasusta välittämättä eli siis kierrokset vaan nousivat ja jouduin sammuttamaan mopon ja kun uudelleen yritin käynnistää niin kone ei edes lupaillut käynnistyä.
Kotona sain koneen käyntiin mutta huomasin että änkän liitoksesta putkeen tuli läpi öljyn ja bensan sekaista nestettä. Tarkoittaako tämä että kone käy liian rikkaalla vai onko muuta vikaa. Pahoittelen jos kyselen vähän liikaa
30.3.2012 21:10
.A.P. kirjoitti:Juu kurit tuli otettua pois ja suutin on nyt kokoa 90, säätöjä on tehty jonkin verran mutta nyt kun kävin heittämässä 7km lenkin niin puolikilometriä ennen kotia jouduin työntämään mopon pois. Mopon kierrokset rupesivat nousemaan kaasusta välittämättä eli siis kierrokset vaan nousivat ja jouduin sammuttamaan mopon ja kun uudelleen yritin käynnistää niin kone ei edes lupaillut käynnistyä.
Kotona sain koneen käyntiin mutta huomasin että änkän liitoksesta putkeen tuli läpi öljyn ja bensan sekaista nestettä. Tarkoittaako tämä että kone käy liian rikkaalla vai onko muuta vikaa. Pahoittelen jos kyselen vähän liikaa
Kierroksien nouseminen viittaa imuvuotoon, kato että imukaulan kumi on kunnolla paikallaan/hyvin kiristetty ja tuo öljyn tuleminen putkesta on ihan normaalia kun vakiolla ajanut. Kunnolla vaan monoa sille, jos öljyn tuleminen ei lopu niin sitten säätää laihemmalle.
30.3.2012 21:15
Juu tosiaan se imuvuoto on yks mahollinen , tai sitten toinen ni kato siitä mihin kaasarin menee kaasuvaijeri ,siinä on sellanen säätörulla (Siinä voi olla kuminen suojus päällä ,lähtee vetämällä) Niin katot että se kaasuvaijeri on kunnolla sen säätörullan sisällä eikä jumita säätörullan kulmaan.
30.3.2012 23:19
.A.P. kirjoitti:Pahoittelen jos kyselen vähän liikaa
Tohon vielä, että juuri kyselemistä vartenhan nämä topikit on pystyssä
Eli ei kannata turhaan miettiä kyseleekö liikaa, itsekkin olen kysellyt enemmän kun tarpeeksi, mutta sen takia pyörä toimi aina hyvin ja "viisaiden" oppi on omassa päässä
31.3.2012 19:23
Elikkäs oma säxäni vm-11 on TODELLA laiska. Tasasella ajettaessa ei vauhtia kerry kuin 39km/h mittariin
Mikä mahtaa olla vikana? Onko vaan todella rajut kuristukset vai mistäköhän olisi kysymys
Nyt kuitenkin pyörä viritettävänä ja tuloksia malttamattomana odotelle. Toivottavasti kylkis vähän lujempaa
31.3.2012 21:01
Kaikki apriliat on ollu minarellin ja rabasan koneella vakiona laiskoja pitkien välien ansiosta. Eli moposi on vain laiska
31.3.2012 22:39
Mikähän tossa mun räxässä on? Airsalin 50cc pytyllä, vakiokaasarilla ja vanhanmallisella metran putkella.. 1,2,3 vaihteet kelaa hienosti loppuun korkealle mutta kun laitta 4,5 tai 6 vaihteen niin aluksi kiertää hienosti mutta lopussa rupeaa moomottamaan eikä vastaa kaasuun, sitten kun taas laittaa pienemmälle niin toimii??
31.3.2012 22:49
Meinaat varmaa tällä moomottamisella booamista eli isompaa suutinta vaa nii pitäs alkaa toimii paremmin. Noilla osilla suosittelisin jotai 90-95 välistä.
31.3.2012 22:57
Juu booaamista meinaan siis. Ja joo kiitos sulle, koitan kattella maanantaina ku liikkeet auki
1.4.2012 14:36
Onko tuossa paisarin sisällä jotain, kun ei mene mikään siitä läpi ja helisee aika kovasti? Suunnilleen tuossa puolivälissä paisaria, hitsi sauman kohdalla.
1.4.2012 15:01
Siinä on katalysaattori
Putki poikki sauman kohalta ja revit katoin poijes ja sitten hitsillä kasaan.
1.4.2012 15:38
Vaikuttaako miten kulkuun jos sen ottaa pois? Kun se siellä irti on.
1.4.2012 15:44
Pikkasen, jos on muuten kurit paikallaan niin ei oikeestaan ollenkaan, mutta jos muut kurit on pois niin tulee vielä pikkasen pirteempi
2.4.2012 7:00
Joo... Elikkä, tossa eilen rupes mun -08 säxä kusemaan öljyä öljypumpusta. Avasin sen ja puhistin ja kiristin kaikki mitä pysty kiristää. Jätin sen sit yöks auki ja nyt aamulla oli taas öljyläikkä siinä alla. Missä vois olla vika? Kiristin vielä sen tulevan ja lähtevän letkun päät nippusiteillä, mut äske ku katoin ni vuotaa vieläki.