Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
20.4.2012 12:43
Kyllä se nyt pitäs ite saada selville ainaki mihin tulee virta ja mikä on maa. Jos jarruvalon haluu toimii ni koittaa miten päin virtajohdot tulee. Vähän vaikee tietenki neuvoo enempää, kun ei mitään käsitystä mikä valo, ja johdotki saattaa olla jotain omapatenttia.
20.4.2012 19:57
kertokaas, kannattaisko virittää pv kulkemaan jotain 80 vai kannattaako pistää kulkee sillee vähä alle verorajan ettei tuu veroja?
paljon kulkis pevu pelkäl 60cc p+, jos pv muuten vakio(vakiovälit ja kaasari 14mm)? itellä siis pevukka kakkosmopona
20.4.2012 21:05
No sehän on sun oma päätös paljonko laitat sen kulkee. Ja vakioväleillä ei varmaa hirveesti kulje kun kone huutaa kuolemaa.
20.4.2012 21:15
nyt on pakko sanoo että voi vittu! vaihoin putken ja tiukkasin ne kaks pyttyyn tulevaa ruuvia, noh tottakai se toinen katkesi sinne sisään ja nyt kun koneen käynnistää pitää aivan tajutonta mekkalaa. jollekkin varmasti joskus käynyt samalla tavalla joten voisiko joku kertoa miten sai tuon ruuvin pois sieltä?
20.4.2012 21:21
Poraat reiän siihen pätkään ja vastakierretapilla pois, tai sitte poraat kokonaan uuden reiän, ja helicoililla uudet kierteet. Koneistamolle voi kans viedä ja sanoo että ottaa pois.
20.4.2012 23:56
tarkotus olis sit saaha kulkeen 60-65.. elikkäs jos ostan 50cc plusun ja pistän eturattaaksi 15 niin kulkisko ton verran(vakioputkella ofc)?
21.4.2012 2:14
Kyllä, kunhan et viilaa ja muuten vakio osat paitsi välit niin menee sen 60.
21.4.2012 10:07
olisikohan sellanen mahollista että laittaisin sen katkenneen ruuvin päälle tiiviste massaa? huutaisko kone enää silloin? kun on mopo jo myynnissä eikä hirveemmin kiinnostusta enää irrottaa pyttyä yms..
21.4.2012 10:39
Ei se nyt siitä ruuvin kohalta se meteli tule vaan siitä, että nyt laippa ei tiivisty toiselta puolelta kunnolla. Sun pitäis laittaa sitä massaa siihen pakoaukon tiivisteen päälle, ja hieman löysätä toista ruuvia, että laippa suoristuis. Mutta tosiaan, ei tarvi välttämättä ottaa edes sylinteriä irti kun vastakierretapilla sen otat irti. En nyt muista tuleeko se runkoputki siinä eteen pahasti, mutta luulisi onnistuvan.
21.4.2012 11:02
Tottahan voi ostaa lämpöö kestävää tiivistemassaa, tai pakoputken korjaustahnaa ja sutia sitä siihe.
21.4.2012 13:55
Kyllä se kannattaa kuitenkin ottaa irti ja uus pultti tilalle. Ei ne massat kauaa kestä siinä jos ollenkaan kun pukkaa kaasuja sen verran paineella siitä. Ootko ottanut putken jo irti että näkyy onko se kuinka pahasti katkennut sinne sisään?
21.4.2012 17:59
Mistäs kaasarii neulaventtiili ja kiinnikelevy? PV:ssä sama kaasarin kuin S1:ssä eikös näin ole....Ois aika pistää toikin vehje kuntoon. Kaasalaisessa tais kyllä olla toi neula mut levyä ei kai sitte ollu..
21.4.2012 19:20
Nyt en kyllä ymmärtänyt oikein, eli mitä kiinnikelevyä tarkoitat? Ja kyllä, samat kaasarit.
21.4.2012 20:13
Siis neulaventtiilin kiinnikelevy. Eikös se neulaventtiili semmoseen kiinni mene...Mikä menee taas kiinni kohoon. Ainakin nykymopoissa.
23.4.2012 18:55
jos oikein ymmärsin et meinaat sitä levyä mihi neulaventtiili tulee kiinni ni se on siinä kohossa kiinni joten täytyy ostaa koko koho