Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
1.5.2011 20:58
TIetääkseni Mh on sama kuin peugeot. Itselläni on peugeot xp 3 street evo ja todella hyvän tuntoinen alusta ja jarrut on todella tehokkaat. Vakiona mopo on laiska, en tiedä miten viritettynä mutta olisi tarkoitus itsellä ottaa kurit pois.
1.5.2011 20:58
JiiiKoo kirjoitti:OIsko DT kova sana? Itellä on kans kortti vuojen päässä ja oon joku 160-170cm (kai) eikä tuo dt kovin isolta ainakaan näyttäny ku oli tuossa semmonen viimeviikolla vieressä...ja liekkö luotettavampi ku derpi?
Nii ja ei joku jolla ois kokemusta nii vois listata hm:än hyvät ja huonot puolet nii vois ruveta miettimään?
Kyllähän DT on yhtä laadukas, kun derbi sanoisin minä. Toki derbis saattaa olla paremma ajo-ominaisuudet. Ja deeteeshän saa takajousen laitettua alimpaan kiinnikkeeseen helposti, ja sillä tavalla saa korkeutta pois jonkin verran.
1.5.2011 21:05
[TEIKKU] kirjoitti:Kyllähän DT on yhtä laadukas, kun derbi sanoisin minä. Toki derbis saattaa olla paremma ajo-ominaisuudet. Ja deeteeshän saa takajousen laitettua alimpaan kiinnikkeeseen helposti, ja sillä tavalla saa korkeutta pois jonkin verran.
Kyllä mun mielestä DT:ssä on vähintään yhtä hyvät ajo-ominaisuudetkin jossei paremmat
Vaikka en mä sillä paljoa vielä oo ajanu, mutta kyllä se heti paljon paremmalta tuntu kun Derbi.
Ja kiitosta vaan kaikille jotka autto mopon etsinnässä, tuli se DT haettua
Heti kotona se vaan alko vittuileen, mutta kaippa sille jotain keksii
1.5.2011 21:16
Nii et voisko joku nyt viimein vähän kertoa tuosta HM:ästä?
1.5.2011 21:53
Kyllä DTsä on paljon parempi alusta ku derbissä. Paljon jämäkämpi eikä ole muutenkaan niin hentonen ku derbit.
1.5.2011 22:12
Kyl mä sanoisin, että derbis on jämäkämpi alusta. Tai jos detsis on vielä sitäki jäykempi, niin eihän se jousta yhtää?
1.5.2011 22:35
Kumpi on tehokkaampi vakiona ja kumpi helpompi virittää dt vai derbit ?
1.5.2011 22:44
Vakio dt ja drd ottaa aika tasasee mitä oon viivoi ottanu ja xtremelle jää jonkun verran ja kyl saa iha saatanan pien jätkä olla jos ei yllä ajaa dt:llä. Ite oon alle 165cm ja ilman madallusta yltää jalat aikalailla kokonaan maahan ja viime keväänä kun ekan kerran kävin kokeilee ni olin maks 159cm ja päkiät yls maahan siis smotos ja siin alemmas kiinnikkees sanoisin et jo 145cm jätkä yltäis ajaa nii et varpaat maas.
1.5.2011 23:47
Jurkki kirjoitti:Kyllä DTsä on paljon parempi alusta ku derbissä. Paljon jämäkämpi eikä ole muutenkaan niin hentonen ku derbit.
No ei se detsin alusta silti ollu tarpeeks jäykkä kaverini painolle.
Oli aika lussuna takaiskari vuoden ajojen jälkeen. Tosin tyyppi ei mikään tulitikku ollu, painoa löyty ainaki se 120kg
2.5.2011 15:30
Tais olla tuo jämäkkä väärä sanavalinta... Tarkotin siis sillä lailla että paljon järeämmän tuntonen ettei ole niin hempuli ku derbi. Johtuu varmaan siitäki vähän että on isompi ku derbit. Alustaan muuten lasketaan keulakin mukaan että jos joku puhuu alustasta se ei tosiaankaan tarkota pelkkää takaiskaria.
2.5.2011 16:02
mutta omasta mielestä se DT:n keulakii on huonompi kuin derbeissä. molemmissa on paiolit, mutta DT:ssä tais olla vähän huonompi kumminkii ku derbeissä
2.5.2011 16:11
Soikkeli1 kirjoitti:Mopon hankinta olisi vuoden päästä edessä, joten mitä kannattaa ottaa huomioon käytettyä mopoa ostaessa? Olen melko lyhyt (160cm) ja mietin että mikä mopo olisi hyvä? Olen katsellut lähinnä näitä: Yamaha dt, derbi drd limited -08, Derbi x-treme, Derbi x-race ja muutamia muitakin derbejä, eli kertokaahan kyseisten mopojen hyviä, sekä huonoja puolia ja mitkä olisi helppoja käsitellä lyhemmänkin. (saa myös lisätä joitain jos osaa pitää tarpeeksi hyvän myyntipuheen
)
Ei se sun pituus oo mkn este ite oon 162cm ja ajoin kaverin pösöllä kun iskari oli ylemmäs asennos ja ei se mtn haitannu (enska pösö). Mh on hyvä kans osat laatua ja niitä myös saa siihen (minarellin kone, paioli, ajp jarrut, dellorto). Täysin sama mopo kun peugeot mutta halvempi. Ei oo hukkista eikä rajotinta (07:ssa ei ainakaan oo rajotinta). Istuin korkeus 910mm. Eli ryz 2600e pro malli 3000e. Eikä oo mikään mkn massa mopo toisin ku derbit.
http://www.sym-finland.fi/kuvasto/flash/MH/
2.5.2011 18:27
http://www.nettimoto.com/derbi/senda/1104576 Miltä näyttää?
Aika paljon on ajettu vaan onhan se vasta rempattu.
2.5.2011 18:35
ite en ainakaa tuohon hintaan ostais. noin paljo ajetussa kumminkii rupee tulee kaikkee pikkuvikaa vaikka koneremontti oliskii alla
2.5.2011 19:15
orion rx kirjoitti:http://www.nettimoto.com/derbi/senda/1104576 Miltä näyttää?
Aika paljon on ajettu vaan onhan se vasta rempattu.
Mun mielestä kans kyllä aika kallis noin vanhaks ja paljon ajettu (vaikka kyllä remonttiakin tehty...)
Mut tälläsen löysin:
http://www.nettimoto.com/derbi/x-treme/10904145 vuotta uudempi, vähemmän ajettu ja vielä supermoto! Vai halusitko nimenomaan enskan?