Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Generic Trigger

25.3.2012 1:36

Kattokaa tuolta AM6 topikista, siellä on varmaanki räjäytyskuvat sunmuut, veikkaisin et samal taval hoituu tässä kopio rojussakin.

Pääsinpähän omasta genericistäni eroon eilen, hajotkaa te vain omiinne :lol:

Re: Generic Trigger

25.3.2012 22:01

nooh, itellä lukoo nykyään konees "Motori Minarelli" ja hintaa 20 e.

kopio koneesta oon ottanu muutaman prikan siihe, ja muuta tämmöstä pientä ;)
ite minarellia siinä värkis ei oo muutakun lohkot,kytkinkruunu- ja kello , vaihteisto + joitaki pikkuosia :) eli mulla on suht huolettomia kilometrejä eressäpäin.

ja kone on myöskin nyt kasas eli vähä säätää kaasaria nii vois lähtee kylille, sitä sataa kolmeekymppiä :D

Re: Generic Trigger

26.3.2012 18:14

nyt pelaaa kaikki ! mutta nostaa lämmöt nopeasti tappiin mistä se mahtaa johtua ?

Re: Generic Trigger

27.3.2012 15:45

kiertääkö nesteet varmasti letkuissa ? ja missäs oli vikaa ? ;)

Generic triggerin imukaulan irroitus?

27.3.2012 17:09

Siis ongelmana on se kun hiilikuituläpät pitäisi vaihtaa ja en saa mitenkään imukaulaa pois moottorista.
Imukaula on kiinnitetty (3 kuusiokolo pultilla) sekä jokin mysteerimäinen niitti on neljännessä kulmassa. Eli onko kaikissa genericeissä tämä sama tapa kiinnittää imukaula vai entisen omistaja oma patentti?? Olisin kiitollinen jos joku tietävä osaisi neuvoa. Tiedän sen että jos muuta vaihtoehtoa ei ole poraamalla siitä selvitään.

KIITOS VASTAUKSISTA!

Re: Generic Trigger

27.3.2012 17:25

http://www.motot.net/talli/kuvat/o/2/14 ... 3_full.jpg
tuossa näkyy kyseinen niitti

Re: Generic Trigger

27.3.2012 19:44

Viestejä voi muokata.

Ota rautasaha, viillä siihen suora lovi ja väännä tasapäisellä ruuvimeisselillä auki, tuo on monessakin mopossa vakiona tuollainen ja sitä nimitetään takuupultiksi..

Re: Generic Trigger

27.3.2012 23:42

Mulla oli sellanen ongelma, että öljypumpun stefa vuos ja periaattees kaikki voitelu oli 2-tahti öljyn varassa. Aina kun öljyä lisäs se tuli moottorin ylivuotoputkesta ulos. Vikaa en millään meinannut löytää. Stefaa oli vaikea löytää, koska sitä ei myydä erikseen joten piti laakeriliikkeestä käydä ostamassa :D

Onneks genu toimii taas täydellisesti!

Re: Generic Trigger

29.3.2012 12:57

noniin kun tuo nyt saatiin irti niin mitkä läpät sinne kannattaisi laittaa olisi kolme paria
(0.30mm, 0.35mm,0.40mm) varmaankin paksuimmasta kannattaa aloittaa?

siis vireinä toimii tyhjennetty vakio putki ja 116 suutin.

Re: Generic Trigger

29.3.2012 16:04

Kuullu nyt kaikkien sanovan että kurittoman putken kanssa menisi parhaiten toi 105 suutin. Itekin siis sen omistan, mutta meinaa silti röpöttää melkoisesti varsinkin kylmällä koneella, että mitä luulette olisiko jossain muualla vika? :|

Re: Generic Trigger

29.3.2012 16:20

ei oo missää muualla vikaa. suutin 100 tai 102 on hyvä. sulla pikkasen liika iso jos röpöttää, kolme kokoo piänempi ja lakkaa röpöttämästä. ja jokaanen mopo on yksilö, ja nää suuttimien kootkin ovat viitteellisiä

Re: Generic Trigger

29.3.2012 21:01

Jusgez kirjoitti:Kuullu nyt kaikkien sanovan että kurittoman putken kanssa menisi parhaiten toi 105 suutin. Itekin siis sen omistan, mutta meinaa silti röpöttää melkoisesti varsinkin kylmällä koneella, että mitä luulette olisiko jossain muualla vika? :|


ennen kuin ostat uuden suuttimen koita vääntää ilmaruuvia jompaan kumpaan suuntaan.
Esim. 1/4 osaa (lämmitä moottori ensin) oli sama juttu mutta ilmaruuvin säädöillä parani.

Re: Generic Trigger

29.3.2012 21:44

meinaat siis jotta kun seosruuvia säätäs nii muuttus parempaan.

voi olla, mutta kato vaan jottei seokseta tuu liian laihaa, tai männäs on pian tulpan kokonen reikä ;)

Re: Generic Trigger

31.3.2012 0:23

kyllä kannattaa vaan ostaa suuttimia kaiken kokoisia että saa säätöihin :D
sillä jos seosruuvia pyörittelee niin sillä ei ole mitään merkitystä täyskaasulla ajettaessa

Re: Generic Trigger

1.4.2012 13:54

Ilmeni toinen ongelma, mopo ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä ilman kaasua, vika varmaan juuri kaasarissa? (suutinta en siis vielä ole kerinnyt vaihtamaan) :|