Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.3.2012 1:36
Kattokaa tuolta AM6 topikista, siellä on varmaanki räjäytyskuvat sunmuut, veikkaisin et samal taval hoituu tässä kopio rojussakin.
Pääsinpähän omasta genericistäni eroon eilen, hajotkaa te vain omiinne
25.3.2012 22:01
nooh, itellä lukoo nykyään konees "Motori Minarelli" ja hintaa 20 e.
kopio koneesta oon ottanu muutaman prikan siihe, ja muuta tämmöstä pientä
ite minarellia siinä värkis ei oo muutakun lohkot,kytkinkruunu- ja kello , vaihteisto + joitaki pikkuosia
eli mulla on suht huolettomia kilometrejä eressäpäin.
ja kone on myöskin nyt kasas eli vähä säätää kaasaria nii vois lähtee kylille, sitä sataa kolmeekymppiä
26.3.2012 18:14
nyt pelaaa kaikki ! mutta nostaa lämmöt nopeasti tappiin mistä se mahtaa johtua ?
27.3.2012 15:45
kiertääkö nesteet varmasti letkuissa ? ja missäs oli vikaa ?
27.3.2012 17:09
Siis ongelmana on se kun hiilikuituläpät pitäisi vaihtaa ja en saa mitenkään imukaulaa pois moottorista.
Imukaula on kiinnitetty (3 kuusiokolo pultilla) sekä jokin mysteerimäinen niitti on neljännessä kulmassa. Eli onko kaikissa genericeissä tämä sama tapa kiinnittää imukaula vai entisen omistaja oma patentti?? Olisin kiitollinen jos joku tietävä osaisi neuvoa. Tiedän sen että jos muuta vaihtoehtoa ei ole poraamalla siitä selvitään.
KIITOS VASTAUKSISTA!
27.3.2012 19:44
Viestejä voi muokata.
Ota rautasaha, viillä siihen suora lovi ja väännä tasapäisellä ruuvimeisselillä auki, tuo on monessakin mopossa vakiona tuollainen ja sitä nimitetään takuupultiksi..
27.3.2012 23:42
Mulla oli sellanen ongelma, että öljypumpun stefa vuos ja periaattees kaikki voitelu oli 2-tahti öljyn varassa. Aina kun öljyä lisäs se tuli moottorin ylivuotoputkesta ulos. Vikaa en millään meinannut löytää. Stefaa oli vaikea löytää, koska sitä ei myydä erikseen joten piti laakeriliikkeestä käydä ostamassa
Onneks genu toimii taas täydellisesti!
29.3.2012 12:57
noniin kun tuo nyt saatiin irti niin mitkä läpät sinne kannattaisi laittaa olisi kolme paria
(0.30mm, 0.35mm,0.40mm) varmaankin paksuimmasta kannattaa aloittaa?
siis vireinä toimii tyhjennetty vakio putki ja 116 suutin.
29.3.2012 16:04
Kuullu nyt kaikkien sanovan että kurittoman putken kanssa menisi parhaiten toi 105 suutin. Itekin siis sen omistan, mutta meinaa silti röpöttää melkoisesti varsinkin kylmällä koneella, että mitä luulette olisiko jossain muualla vika?
29.3.2012 16:20
ei oo missää muualla vikaa. suutin 100 tai 102 on hyvä. sulla pikkasen liika iso jos röpöttää, kolme kokoo piänempi ja lakkaa röpöttämästä. ja jokaanen mopo on yksilö, ja nää suuttimien kootkin ovat viitteellisiä
29.3.2012 21:01
Jusgez kirjoitti:Kuullu nyt kaikkien sanovan että kurittoman putken kanssa menisi parhaiten toi 105 suutin. Itekin siis sen omistan, mutta meinaa silti röpöttää melkoisesti varsinkin kylmällä koneella, että mitä luulette olisiko jossain muualla vika?
ennen kuin ostat uuden suuttimen koita vääntää ilmaruuvia jompaan kumpaan suuntaan.
Esim. 1/4 osaa (lämmitä moottori ensin) oli sama juttu mutta ilmaruuvin säädöillä parani.
29.3.2012 21:44
meinaat siis jotta kun seosruuvia säätäs nii muuttus parempaan.
voi olla, mutta kato vaan jottei seokseta tuu liian laihaa, tai männäs on pian tulpan kokonen reikä
31.3.2012 0:23
kyllä kannattaa vaan ostaa suuttimia kaiken kokoisia että saa säätöihin
sillä jos seosruuvia pyörittelee niin sillä ei ole mitään merkitystä täyskaasulla ajettaessa
1.4.2012 13:54
Ilmeni toinen ongelma, mopo ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä ilman kaasua, vika varmaan juuri kaasarissa? (suutinta en siis vielä ole kerinnyt vaihtamaan)