Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.4.2015 11:17
moro taas! onkos muilla ollut sellaista vikaa että jarruvalo palaa koko ajan. katsoin että etujarrunkytkin toimii vapaasti. irroitin myös takajarrun kytkimen johdot ja silti palaa. Huomasin myös että takavalon kuvun alla on kosteutta. voisiko tämä vaikuttaa?
8.4.2015 21:28
Tietääkö kukaan minkä väristä jäähdytin nestettä tohon pitäslaittaa ? tai minkä väristä ? ja mistä aineesta betan pytty on tehty? onko se valurauta?
8.4.2015 21:40
zalttuli kirjoitti:Tietääkö kukaan minkä väristä jäähdytin nestettä tohon pitäslaittaa ? tai minkä väristä ? ja mistä aineesta betan pytty on tehty? onko se valurauta?
Sitä samaa laitat mitä ennenkin on ollu. Jos et tiiä mitä on ollu ni itellä betas ollu jotai long life zero punasta nestettä. Motonetistä muistaakseni 5€ litra. Muistat vaan tyhjentää ja puhdistaa jäähdytys järjestelmän vanhasta jäähdytysnesteestä. Ja valurautaahan se vakio pytty on noissa am6 mopois.
8.4.2015 21:42
betanomistaja kirjoitti:moro taas! onkos muilla ollut sellaista vikaa että jarruvalo palaa koko ajan. katsoin että etujarrunkytkin toimii vapaasti. irroitin myös takajarrun kytkimen johdot ja silti palaa. Huomasin myös että takavalon kuvun alla on kosteutta. voisiko tämä vaikuttaa?
Itselläkin palaa valo jatkuvasti mutta eihän siitä mitään haittaa ole ollut
8.4.2015 21:47
@tavve kiitos vastauksesta ! sellasta kyselisin viel, että riittääkö kun pelkällä vedellä pariin kertaan juoksuttaa läpi niin puhdistuu?
9.4.2015 11:22
zalttuli kirjoitti:@tavve kiitos vastauksesta ! sellasta kyselisin viel, että riittääkö kun pelkällä vedellä pariin kertaan juoksuttaa läpi niin puhdistuu?
Juu itse laitoin kasteluletkusta vettä juoksemaan sen järjestelmän läpi nii puhdistuu. Sitten kun vesi on ihan puhdasta niin uudet nesteet vaan sisään.
11.4.2015 16:46
Nyt ois sellanen ongelma, että beta nyt tais sitten lämpöleikata ja osaisko kukaan kertoa missä mahtais olla syy, että lämpöleikkais? ja onko suositeltavaa tilata koko mäntä vai riittääkö männän renkkat pelkästään uusia?
13.4.2015 19:19
Miten sais tollasesta Beta 50 enduro vm 06 sellasen varman pelin eli mikään ei menis helposti rikki eikä tulis ääntäkään paljoa?
14.4.2015 16:39
zalttuli kirjoitti:Nyt ois sellanen ongelma, että beta nyt tais sitten lämpöleikata ja osaisko kukaan kertoa missä mahtais olla syy, että lämpöleikkais? ja onko suositeltavaa tilata koko mäntä vai riittääkö männän renkkat pelkästään uusia?
Ilmasitko jäähdytys järjestelmän? Jos et niin pahimmassa tapauksessahan se just lämppää. Suosittelen uusimaan samalla koko männän ja hoonaamaan pytyn jos siinä jotain jälkiä on. Männäntapin neulalaakerikin on myös hyvä uusia samalla.
14.4.2015 16:43
J0N1B0Y kirjoitti:Miten sais tollasesta Beta 50 enduro vm 06 sellasen varman pelin eli mikään ei menis helposti rikki eikä tulis ääntäkään paljoa?
Tuorevoitelu kannattaa ainakin ottaa pois. Kokemuksesta voin sanoa
. Myös oikean kokoinen suutin ja oikein säädetty kaasari auttavat siihen että ei leivo. Jäähdytys järjestelmä kannattaa ilmata niinkuin tossa edellisessä viestisssä tuli selväksi. Äänethän tossa kurittomassa betassa on melko lujat ja niille ei mitään voi oikein tehdä.
14.4.2015 21:23
Osaako kukaan sanoa paljonko kuriton Beta RR 50 Motard Track vm. -14 tai -15 kulkee ilman että muuta tehty kuin kurit otettu?
15.4.2015 18:36
Mitenkäs nytkun oon ekaa kertaa vaihtamassa alakertaa niin mitä kaikkea mun kannattais ostella samalla kun avaan koneen ja vaihdan männän ? vinkit ylipäätään männän vaihosta on tervetulleita !
15.4.2015 19:27
BetaRRMotard kirjoitti:Osaako kukaan sanoa paljonko kuriton Beta RR 50 Motard Track vm. -14 tai -15 kulkee ilman että muuta tehty kuin kurit otettu?
Jos otat pelkän kurin niin se leipoo, mutta kun olet laittanut oikean kokoisen suuttimen kurin poiston jälkeen niin kulkee varmaan jotain 65-70 välistä.
15.4.2015 19:36
zalttuli kirjoitti:Mitenkäs nytkun oon ekaa kertaa vaihtamassa alakertaa niin mitä kaikkea mun kannattais ostella samalla kun avaan koneen ja vaihdan männän ? vinkit ylipäätään männän vaihosta on tervetulleita !
Mitäköhä meinaat alakerran vaihdolla
. Jos meinaat alakerran laakereiden vaihtoa niin ostat kaikki tarvittavat laakerit (motot netistä löytyy lista minarelli am6 keskustelun ihan ekalta sivulta) sitten ostat täydellisen tiiviste sarjan ja stefa sarjan. Jos haluat niin voit myös uusia kampiakselin ja kytkin levyt. Männänvaihtohan on helppo homma ensin jäähdytysnesteet pois sitten kansi ja sylinteri irti. Sen jälkeen muistat laittaa rätin kampikammioon ettei mee mitää paskaa sisään. Sitten sokat ja männäntappi. Kun vaihdat männän niin kannattaa vaihtaa se neulalaakeri samalla. Sitten vaan kasaat ja muistat laittaa männän oikein päin ja sokat paikalleen
15.4.2015 22:30
Ok, kiitos tiedosta tavve. Minkä kokeinen suutin olis sopivin jos kurit ottaa veks? Toivomuksena olis ettei menis yli 65 km/h