Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.1.2013 23:10
Kyllä voi.
14.1.2013 18:37
mitä vaikutusta on sillä solenoidilla kaasarin vieressä (yamaha dt 07)?
14.1.2013 18:42
Vaihoin pikakaasu kahvan ton alkuperäsen tilalle niin nyt 1cm abaut liian lyhyt se kaasuvaijjerin loppuosa. siis suojakuoren ulkopuolelle tuleva vaijjerin pätkä. Onko hyvä vaihto ehto et ottaa pienen (1cm) palasen pois sen kaasuvaijjerin kumisuojan alta ja teippaa sit sen koha ja kumisuoja päälle ? vai onko jotain muuta parempaa taikka helpompaa vaihtoehtoo ?
14.1.2013 19:41
YTX kirjoitti:mitä vaikutusta on sillä solenoidilla kaasarin vieressä (yamaha dt 07)?
Työntää isoilla kierroksilla kaasariin ilmaa, jota se ottaa penkinalta. Täysin turha vekotin ja jopa suositellaan poistamaan.
Tän solenoidin vois vaikka alotusviestiin tai tietopankkiin kirjottaa, tuntuu vähän hölmöltä tätä viikonvalein täällä jankata.
14.1.2013 21:42
Nyt on kaasavaijeri poikki ja rupesin sitä vähä jo kaasarin osalta purkaan.
Onko kaasavaijeri 2 haarainen vai onko tuoreöljyvoitelu vaijeri liitetty kaasuvaijeriin ?
Ainakin kaasari on pieneen tilaan tuputettu jos jotakin, kyllä sai nysvätä.
14.1.2013 21:52
En nyt ihan ymmärtänyt kysymystäsi, mutta se vaijerihan on sellanen että kaasukahvalta lähtee se yksi vaijeri, joka päättyy jo tankin alle. Siinä päässä on sellanen välikappale josta lähtee kaks vaijeria, öljypumpulle ja kaasarille.
15.1.2013 22:53
Eli siis, toimii silleen että ..
-> kaasukahvalta tulee liitoskohtaan johon tulee kaasuvaijeri ja tuoreöljyvoitelu. Eli noin keskivaiheessa haarottuu.
16.1.2013 17:17
Jees, homma selves.
Ostin pariviikkoa sitten kaverilta smotot ja ajattelin laittaa ne kesäksi alle, niin millanen homma se on ?
Mopo on 04-vm enska detsi. Holkkeja ja laakereita täytyy vaihtaa ?
18.1.2013 17:48
Jos detsin omat motot nii homma on niinki yksinkertanen että enskat poois ja smotot alle, ei tarvii laakereita tai muutakaa vaihella
18.1.2013 18:17
Pilaan ilon, ei se ihan niin helppoa ole. Jarrusatulalle täytyy varmaan tehdä adapteri, koska smotoissa on isompi jarrulevy kun enskoilla
Enskoissa on myös vaan yksmäntänen satula, smotoissa kaksmäntänen.
18.1.2013 20:21
niin, mutta helpommaksi varmaa tulee jos löytää jostai vaikka käytettynä levyt smotoihin.
18.1.2013 21:05
Suosittelen kattomaan enduro24ltä. Itse ostin juuri 280mm jarrulevyn 600km ajettuna sieltä hintaan 20e ja postit. Aika naurrettava hinta omasta mielestä kuntoon nähden ja jarruteho paranee varmasti paljon.
19.1.2013 19:12
Sopiskoha enskoje levyt smotoihi ni ei tarvis alkaa väsäilemää mitää?
20.1.2013 18:04
Luulishan niitten sopivan. Tais toi ^^jaani^^ tarkoittaa samaa asiaa (??)
jos nyt oikein ymmärsin
20.1.2013 19:27
Mites porukka on vaihtanut neulalaakerit alakertaan? Kun itellä oli kasatessa mennyt se siirtorummun neulalaakeri hajalle ja siihen tarvis sen uuden, mutta kun sitä ei löydy mistään
Sattuisko joku tietämään että mistä niitä saa vai onko sillä joku toinen erikoinen nimi? Kun ei sitä räjäytyskuvastakaan löydy. Ja tietäiskö joku sen mitat niin voisi vaikka jonkun toisen laakerin siihen pistää.