Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
4.11.2012 22:18
Olettaen ettet ole itse vaihteistoa sörkkinyt, kehotan vaihtamaan vaihteistoöljyt ja tarkistamaan että käytetty öljy on oikeanlaista.
5.11.2012 9:21
En ole sörkkinyt vaihteita, olen vain vaihtanut laakerit koneeseen. Ei toiminu edes silloin kun ostin koneen. Ja öljyt olen vaihtanut koneeseen varmaan 3 kertaa.
5.11.2012 17:50
No sitten koneen sisällä on joku osanen huonosti/kulunut/paskana.
Tässä vaiheessa suosittelisin siirtymään tonne rabasa-topicciin tonne mopojen yleistekniikka puolelle. Siellä osataan mahdollisesti puida tommosia ongelmia.
5.11.2012 18:49
Selvä. kiitoksia.
5.11.2012 21:22
Selittäkääpä miten öljypumpun vaijeri on jumissa? kaasu toimii iha normaalisti mutta öljypumpussa kun kaasun painaa pohjaan niin ei liiku se mikä pitäisi vaijerin mukana liikkua ?
vai tarviiko sen etes liikkua kun painaa kaasun pohjaan?
5.11.2012 22:15
Veikkaisin että sulla on öljypumpun vaijeri irronnut siitä haarautumis palikasta
5.11.2012 22:18
nevssons kirjoitti:Veikkaisin että sulla on öljypumpun vaijeri irronnut siitä haarautumis palikasta
miten sen haarautumis palikan saa levälleen? kuuluuko sen jutun liikkua siitä miten painaa kaasua ?
6.11.2012 18:25
Mitkä on x-racen sylinterin ja kannen momentit?
6.11.2012 18:43
Ite en oo koskaan miettiny momentteja, vetäsen keskikokosella räikällä sen verran kireelle että tuntuu että pysyis kiinni.
6.11.2012 22:51
terpi-- kirjoitti:Mitkä on x-racen sylinterin ja kannen momentit?
http://www.derbi.fi/files/derbi/huolto/ ... uliste.pdf
6.11.2012 22:58
mikä vois olla tossa keulassa kun kuulee semmosta lonksumista ku laittaa etujarrun pohjaan ja koittaa työntää eteen päin, sama homma on kun jarruttaa etujarrulla niin alkaa nykimään se keula
7.11.2012 8:06
Laakerit väljät siellä emäputken sisällä. Kannattaa vaihtaa ajoissa kun aika riski altista ajella mopolla missä keula nykii minne sattuu.
7.11.2012 21:21
Mikäs kun ilmeisesti laakeri napannut kiinni takaakseliin kun ei millään tule enään ulos, pitääkö tuo sitte vaan sahata poikki (akseli pitäs muutenki vaihtaa)? Ensin menee vähän pois mutta sitten junttaa sen kunnolla kiinni eikä millään lähe eteenpäin
8.11.2012 21:38
[Ei lähe käyntiin. Koneremontti tehty noin 100 km sitten ja alussa toimi ihan normaalisti. Remontissa vaihdettiin kiertokanki laakereineen, kampiakselin laakerit, mäntä+renkaat, sylinteri hoonautettiin ja kaikki koneen stefat ja tiivisteet vaihdettiin. Tulppa antaa kipinää ja kastuu kun yrittää jonkin aikaa käynnistää. Polkaisu ja mäkistartti - ei käynnisty. Puristukset ovat kohdallaan. Noin 80km kohdilla alko välillä hyytyä ylämäkiin ja kun laski kierroksia vaikka ennen risteystä. Kiinni turbokitti ja 85 suutin.Näillä säädöillä kone ennen kiertokankiremonttia toiminut hienosti. Hjelppiä!]
Elikkä päivitystä vikoihin. Koneen saa käyntiin pienen odottelun jälkeen (muutama tunti), ja käy normaalisti. Viimeksi kun yritin tutkia vikaa paisari ja kampikammio oli täynnä bensaa. Eli koneen sisällä olevien ylimääräisten bensojen kuivattamisen jälkeen käynnistyy ja käy normisti. Miten sitä bensaa sitten sinne kampikammioon ja pakoputkeen noin runsaasti
pääsee? Ja että voiko kylmäkäynnistäminen vaikuttaa asiaan? Välillä saan ajettua kolmisenkymmentä kilsaa pienen koneen lämmittelyn jälkeen ja toimii hienosti ja kun seuraavan kerran lähden vaikka kylmiltään meno tyssää reilun kilometrin päähän.
8.11.2012 22:35
Voihan hemmetti... kannattaisko viedä johki vaihdettavaks vai kuinka vaikee vaihtaa ite?