Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

23.5.2013 18:10

Ja siis ongelma oli että kun putkea laitto kiinni niin pakoaukon reijät kyllä osuivat kohalleen,mutta paisarin ja käyrän liitosreijät menivät 4mm vinoon...olisikohan ollut viallinen putki? Pittää lauantaina käydä uudelleen kysymässä kun nyt ei kuulemma ollut muka varastossa,vaikka netin mukaan olisi....

Re: Gilera RCR/SMT

24.5.2013 10:01

Sako600 kirjoitti: pakko sanoa omista kokemuksista, että vaiha vielä jokku 12,13/60,62 tai 65 välit koska niillä saa todella helposti vääntöä ja nopeutta on helppo säätää etukiekon vaiholla :lol:

vaikuttaako eri tavalla vaikka välit 11/53 kuin 13/62, kun laskeskelin että ne samaa vauhtia suunnilleen tuottaisi, vai mikä siinä on että ei voi vain laittaa isompaa takaratasta, esim että välit olisi 11/58?

Re: Gilera RCR/SMT

24.5.2013 15:00

FinKing96 kirjoitti:Sanokaas nyt onko tossa Gilerassa (SMT 2011-malli) rajotettu vai rajottamaton CDI-boksi?


Jos on "normaali" malli eli ei mikään "erikois" eli racing etc. niin pitäisi olla rajoitettu.

Re: Gilera RCR/SMT

24.5.2013 17:14

Kyllä sen rajoittamaton pitäisi nimenomaan olla tavan SMT-mallissakin.

Re: Gilera RCR/SMT

25.5.2013 0:28

Googlen mukaan normaalit SMT ja RCR mallit on rajoitettuja.. niin sanoi myös kaupan setä :--)

Re: Gilera RCR/SMT

25.5.2013 1:07

Aivan rajottamaton CDI tässä on,kuri löytyy putkesta,kaasarista ja kirsikkana kakun päällä vielä liian pieni suutin,joka omassa oli vakiona 72,tänään vaihtu 84 ja johan alko pelittää. Muuten siis vakio.

E: Ja ohan tässä tää kuriänkkäki,kivan hiljaset äänet,ei kuulu juuri mitään ääntä ku kuuntelee kun 150m päässä huudatetaan :lol:

Re: Gilera RCR/SMT

25.5.2013 17:22

Joo elikkäs mulla on tämmönen ongelma. Gilerassa ei tipu kierrokset. Ajelee vähä aikaa ja sitte lopettaa nii tyhjäkäynti on 6000-8000rpm. Mikäköhän voisi olla ongelma?
Vuosimallia 05, putkesta katti pois,alkukäyrän kuria viilattu, suutin 82

Re: Gilera RCR/SMT

25.5.2013 23:01

Voi käydä laihalla.

Re: Gilera RCR/SMT

27.5.2013 9:20

Imuvuoto.

Re: Gilera RCR/SMT

28.5.2013 10:02

Sanokaas nyt vaikuttaako eri tavalla vaikka välit 11/53 ja 13/65 kun suunnilleen saman nopeuden tuottavat? Tai paskooko koneen vaikka 11/60 välit?

Re: Gilera RCR/SMT

28.5.2013 17:40

Jusbo kirjoitti:Imuvuoto.


Miten tuon sitten voi korjata?

Re: Gilera RCR/SMT

28.5.2013 23:27

50ccSMT kirjoitti:Tai paskooko koneen vaikka 11/60 välit?

Itellä 12-65, eli siis melko sama asia. Kyllä sillä hyvällä säällä varmasti saa koneen paskaks vaikka samana päivänä jos haluaa. Jos vaan löytyy tarpeeks mäkiä, ja sopiva ilma sille että kulkee.

Nyt taas tämä sama tarina. Eli siis 12-65 välit, kun 74 mittarissa niin kierrosmittari täyttyy, (12k kierroksia). Olen päässyt alamäkeen 84 mittariin, välillä menee vahingossakin jopa 82. Äänestä päätellen kierrokset voi nousta vielä ainakin 1000:lla ellei enemmälläkin. Se tuskin enään on turvallista koneelle.

11/65 väleillä kaveri pasko koneensa. Sammuili silloin tällöin, polkemalla käyntiin, ja taas silointällöin sammu, yhteensä varmaankin 3-4 kertaa. Lopussa ei enään käynnistynykkään, huollossa huomasivat että kampiakseli/kiertokanki paskana, saattoi mäntä olla rikki kans, en ole varma.
11/65 väleillä siis 69 kohdalla loppuu mittari, oon päässy noilla väleillä 80 mittariin.
Kaverin ajotavasta tiedän ettei paljoa säästele. Hänen ajaessaan mun mopolla, alamäkeen huudatti ihan saatanasti ja olin jo lyömässä takaraivon sisään että päästä se vitun kaasu! Taisi ajaa lähes suurimman osan ajasta kaasu pohjassa, alamäkiin tuskin usein hölläili. Useinhan se paikallaankin huudatteli kierrokset tappiin.

Itse taas ajelen n. 74-76 mittariin, siitä ylöspäin ja löysään kaasua. Näin siis teen joka vaiheessa, ja huollossa huomattiin ettei kampiakseli ollut yhtään väljä. Syynä voi olla se että en huudata yhtä paljon ku kaveri.
Tulihan tänään päästeltyä parikin kertaa 80 mittariin, kun alamäessä pujottelin kaverien ohi, mutta pitäähän konetta välillä vähän availla.. :D Tässä aika täydentävä vastaus.

Lyhyesti siis. Kurittomalla kyllä saa koneen paskottua jos haluaa. Ei varmaan aika helposti kuitenkaan.

eddyboy kirjoitti:
Jusbo kirjoitti:Imuvuoto.


Miten tuon sitten voi korjata?

Tarkista kaasarin imukaula, että vuotaako jostain.

Re: Gilera RCR/SMT

29.5.2013 10:57

Jahas, kitosta, taidan nyt pitää vielä nuo vakiovälit. Tukin tänään muuten hukkaputken ja laitoin 85 suuttimen ja reikälevykin on poissa. Menee suoralla sen 60km/h mittariin ja gepsiin 55km/h. Huomasin vaan että alavääntö on aika hupaisa nyt, mutta suurilla kierroksilla vääntö on mukavan tehokas. Kuuluuko sen ollakin noin, että alakierrokset eivät väännä ilman hukkista niin hyvin? Kyllä ihan hyvin se on tukittu. Ja sitten, löysin järkyttävän löydön putkesta, minullahan on vuoden 2012 malli, ja siinä pitäisi olla pillikuristus, mutta siellä olikin holkki! Tai sellainen "tuutti" paisarin ja alkukäyrän välissä, pari senttiä pitkä. En tajua, kun tässä mallissa kyllä pitäisi olla pilli?

Re: Gilera RCR/SMT

29.5.2013 17:38

Juu oli mullaki sellanen tuutti. Rälläkällä vittuun vaan.

Ja siis itelläni ainakin vääntää mielestäni hyvin alhaalta. Kurittomalla, ja hukkaputki tukittu. Reikälevy tosin on vielä paikoillaan.
Voin esim. 6. vaihteella mennä vaikka maailman ääriin saakka, ei tarvi vaihteita pudotella edes pikkuvauhdeista, paitsi jos haluaa että kiihtyykin jonnekki.

Vääntö loppuu ainoastaan harvoin, jos vaikka 1-2 vaihteella lähtee pienillä kierroksilla semi-ylämäkeen, meinaa kokonaan sammua, kytkintä napauttaa ja sitten mennään.

Ja tuota, pistäisin vähän lyhyemmät välit kuin vakiona. Ne ovat vitusti liika raskaat, siks varmaan paska alavääntö sulla. Kurittomalla piti olla 75 vähintään mittarissa vaihtaessa 6.:lle tai tippui vauhti 65.

edit: vitusti kirjotusvirheitä :D
Viimeksi muokannut Blacklake päivämäärä 29.5.2013 19:20, muokattu yhteensä 4 kertaa

Re: Gilera RCR/SMT

29.5.2013 19:15

50ccSMT kirjoitti:Jahas, kitosta, taidan nyt pitää vielä nuo vakiovälit. Tukin tänään muuten hukkaputken ja laitoin 85 suuttimen ja reikälevykin on poissa. Menee suoralla sen 60km/h mittariin ja gepsiin 55km/h. Huomasin vaan että alavääntö on aika hupaisa nyt, mutta suurilla kierroksilla vääntö on mukavan tehokas. Kuuluuko sen ollakin noin, että alakierrokset eivät väännä ilman hukkista niin hyvin? Kyllä ihan hyvin se on tukittu. Ja sitten, löysin järkyttävän löydön putkesta, minullahan on vuoden 2012 malli, ja siinä pitäisi olla pillikuristus, mutta siellä olikin holkki! Tai sellainen "tuutti" paisarin ja alkukäyrän välissä, pari senttiä pitkä. En tajua, kun tässä mallissa kyllä pitäisi olla pilli?

Itellä on omassa RCR:ssä samanlainen holkki,ja myöskin vuosimallia 2012 :eek: