Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
2.2.2012 22:17
sillo kun ostin koko mopon, oli säädöt huonosti, mut asettus itte kohillee, sama juttu nyttekkin, rupee olemaan jo parempaa, en rupee turhaan enää täs vaihees talvee mitään suuttimia vaihtelemaan.
3.2.2012 13:38
Ihan miten vaan...
3.2.2012 22:01
Tänään kun kerran oli vapaa päivä koulusta, niin aattelin tota konetta tutkiskella hieman. Siinä takaatapäi vasemmalla katottuna kun on sellane hopeenvärine Juttu mis lukee orion, mitä sen alla on vai onko mitään?, otin ruuvit irti mut ei se mihikää liikkunu? sitte tosta 50cc:stä katoin et helvetin pieni imukaula verrattuna 70cc:seen, ihansama22 onks sulla 50cc:n imukaula?
3.2.2012 22:35
Taitaa olla magneetto siellä.
3.2.2012 23:02
Kyllä se irti lähtee kun kampee ruuvarilla kevyesti, mut magneeton siellä luulis olevan, en oo kyl kattonu mut näin epäilen.
Ja se 50cc imukaula on tasan 20mm ja 70cc imuaukko kanssa 20mm et just passeli.
Ja kun sanoit et turhaan täs kohtaa talvea, niin sitä on kuule jäljellä vielä pari kuukautta et kyllä se suutin kannattaa vaihtaa... ja mitkään säädöt ei itekseen parane, ainakaan mun järjen mukaan
3.2.2012 23:22
Enpä tiiä, mut nyt ku tänää käynnistin pysyy jo hyvin käynnissä
Ja en tiedä tosta imukaulastakaan oikeen mitä sulla sitte siinä on, meinaan itella tuli 70cc koneessa uus imukaula, ja kun sitä vertasin on se avarampi kun 50cc:n
3.2.2012 23:46
Et taida olla paljon mopoja rassaillut.. Kannattaa hieman ottaa asioista selvää, vaihda nyt herran jumala isompaa suutinta jos sulla on 70cc kone kiinni.. Ja vielä sisäänajossa että tervemenoa.
Osta vaikka joku kirja missä kerrotaan miten 4-t kone toimii ja perustietoa kaasarin säädöstä, venttiilien säädöstä, öljyjen vaihdosta jne.. Kyllä tuollaiset pitäisi opetella ennenkuin alkaa mopojen kanssa pelleilemään.
4.2.2012 9:49
No ehnän hirveesti ookkaa, toi meinaa eka mopo... Mut miks ihmeessä vaihtaisin isompaa suutinta jos kerra nyt pelittää ihan hyvi? Kun en tiedä, niin kerro ny joku syy ni mietin.
4.2.2012 15:09
Rupee mietityttää mopon vaihto jos syksynä myis N. 2500km ajetun orionin johon rahaa laitettu menemään yli 800€, Ja todella hyvässä kunnossa, voiskoha millää saada 1200€? kellään näistä orioni myymisistä kokemusta? Rupee toi rieju mietityttää, kun en keksi siit oikee mitää huonokaa vai onko teidän mielestä huono?
5.2.2012 1:05
VillZz kirjoitti:No ehnän hirveesti ookkaa, toi meinaa eka mopo... Mut miks ihmeessä vaihtaisin isompaa suutinta jos kerra nyt pelittää ihan hyvi? Kun en tiedä, niin kerro ny joku syy ni mietin.
pyttys menee väljäks alta aikayksikön
Ja saat orionista 600 e vaikka miten paljon oot laittanu rahaa kiinni...
5.2.2012 9:42
jaa, kattonu vaa et aika moni saanu myytyy 750-1000€...
5.2.2012 11:51
nojooo kun ei sulla oo ajettu paljoa niin voit saada 700-800e varmaan, ite tuskin saan sit paljon mitään kun on tän kesän jälkeen ajettu se 15000km...
5.2.2012 11:57
No kyllä rupeaa tavallisen paskasti olemaan, meinaa yks äijä kenel oli 13000 lasissa sai kuukaudessa myytyy 790€ 50cc:n joka ei ollu missää priima kunnossa. ja vielä tais olla 2010vm. itel sentää menis 2 konetta mukana.. noh enpä tiedä, tonnin aion ainaki pyytämää
5.2.2012 12:13
TH3R1PP3R kirjoitti:Taitaa olla magneetto siellä.
Sepä se siellä on. Ja sen orion lätkän takaa pystyy pyörittään kampuraa esim. siksi että saa ajotusmerkin kohdalleen.
Niih ja jos jottai oppisin orionista ni sen että ku orioni sammuu itekseen ni sit joko venat menny umpee tai päivastoi. Ja jos sammuilee tyhjäkäynnil ja o vähä hankalampi laittaa käymään ni sit o väljää. tai näin itselläni kävi päälle 10 kertaa...
Eise mistää seoksista johdu. Meinaan se vakiosuutin sopi talveen paremmin ku kesään omasta mielestä.
Edit. Niin ja tuosta jälleenmyyntihinnasta. Orionista on hyvä saada joku 400-700 korkeintaan.
5.2.2012 15:40
Talvella pitää olla isompi suutin että toimii hyvin. -30 kelillä ei vakiosuuttimella tee paskaakaan.
Clutch: Venttiilit kiinni, wtf? Et taida olla kuullut venttiilien säädöstä..