Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
19.3.2012 21:28
sytytys, staattori voi olla entinen...
nii ja hei toimiiko termostaatti?? koitappa ottaa termari irti ja teet lenkin, muista lämmittää kunnolla enne ajoo kun ilman termarii ajat
20.3.2012 12:12
....................
Viimeksi muokannut ernu päivämäärä 10.2.2014 19:14, muokattu yhteensä 1 kerran
20.3.2012 21:53
termostaatti on kannessa siellä sisäpuolella kanteen menevän vesiletkun alla. Sen toiminnanki voi testata laittamalla se pieneen kattilaan veteen ja ku veden lämpö nousee pitäis napsahtaa termari auki
20.3.2012 22:23
Mulla ei oo minkäännäköstä termaria ainakaa kannes, yläkertaremppaa ku tein nii katoin et ei tuol ees oo mitää termaria eikä siihe kyl mitää piuhoja oo ikinä menny vaikka liittimet siinä on
hyvin kyl pelannu koko talven ilmankin, tais sit selvitä syy et miks lämpiää nii hitaasti
20.3.2012 22:26
Nii en tiiä siis onko täs genericis termarii mutta jos on nii kannessa sen kyl pitäis melkeempä olla jos o
20.3.2012 22:37
Minunkin käsityksen mukaan joo, siinä on kyllä semmonen termostaatin näkönen homma mut ei mulla oo ikinä siinä mitää piuhoja ollu vaikka siinä on yks abikoliittimen paikka. Eli oletan ettei se oo ollu mulla ikinä toiminnassa eli vedet on kiertäny myös -30 pakkasella kokoajan, varmaan se selittää että miks ei pikkusenkaa kovemmilla pakkasilla oikeen lämmenny vaikka oli pahvia syylärin edessä ym.
Kesällähän tuo on melkein vaan parempi koska nesteet alkaa kiertää heti niin ei lämpee niin nopeesti, ja sit varmaan laitan vielä flektille akulta suoraan piuhat nii saa senki halutessaan päälle.
21.3.2012 16:24
........................
Viimeksi muokannut ernu päivämäärä 10.2.2014 19:12, muokattu yhteensä 1 kerran
21.3.2012 18:39
tietääkö kukaan miten tuollainen asennetaan genericciinija missä vanha cdi poksi on?
http://www.mc-scatter.com/kierrostenraj ... 30121.html
21.3.2012 21:10
Magneetosta tulee neljän johdon liitin, siinä on sinivalkonen ja musta johto, niiden väliin pitää kytkeä, tai sinivalkoisen ja akun miinuksen/rungon/maadotuksen whatever. Ainakin kondensaattorin kytkin siihe ja tuntui pätkivän sillä eli tais oikeesee johtoon mennä, olettasin että tuokin.
21.3.2012 22:25
Moro mistä johtuu sellanen siristys joka tulee öljypumpulta , onkohan menny öljypumppun ratas ?
21.3.2012 22:28
katoppa silä se selvii, itellä kans oli samaa vikaa, takuuseen meni koko kone ja uus tilalle
21.3.2012 22:33
ernu kirjoitti:KarsTa kirjoitti: nii ja hei toimiiko termostaatti?? koitappa ottaa termari irti ja teet lenkin, muista lämmittää kunnolla enne ajoo kun ilman termarii ajat
Jos vain otan sen lämmittämättä irti ja ajan muutaman minuutin?
siis otat sylinterin kannen irti, siihen paikaan mihinkä tuloo vesiletku, niin siinä näkyy semmosen messingin värinen metallihökötys, se on 2 ruuvilla kiinni.
otat sen irti ja laitat KANNEN takasin kiinni, jonka jälkeen teet mopolla lenkin, jos mopo alkaa toimimaan niin aja ilman sitä termostaattia , mutta jos oireeloo samanlaasesti, niin laita takasin kiinni
meinasin tolla lämmitelyllä sitä jotta lämmität mopon moottorin lämpimäksi ennen ajoa
23.3.2012 18:58
No tossa heitin kytkinkopan irti kaitoin öljypumpun rattaan ei yhtään vikaa. Laitoin kytkinkopan paikalle ja uudet öljyt ja nyt huomasin että kasasin käynnistys polkimen väärin !
24.3.2012 21:29
miten käynnistys poljin kasataa oikein ?
24.3.2012 23:01
samaa oon täs itekki miettiny